Mount Vernon, Alexandria - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Mount Vernon, Alexandria - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Mount Vernon, Alexandria

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

23 Mei 2015 | Verenigde Staten, Alexandria

Hallo,

Er zou vandaag een tocht naar de Skyline Drive gepland zijn, echter ik werd wakker vannacht (soms gebeurt dat gewoon) en toen had ik daar toch niet zoveel zin in.
Het is nl 100 miles heen, 100 terug en dan nog de route die je rijdt..........en het zou vandaag weer schitterend weer zijn, dus leek het me veel leuker om toch maar naar het landgoed Mount Vernon van de 1ste president George Washington van Amerika te gaan.

Heerlijk buiten door de parken wandelen, langs de Potomac River en een stuk dichterbij.
Gelukkig vond iedereen dit een goed idee, dus om ongeveer 10 uur weggereden. We waren er om 11 uur en hebben alles buiten bezocht: de Mansion, werkplaatsen, schuren, smederij, slavenverblijven, stallen, groente- en bloementuinen en de tombes waar Washington en zijn vrouw Martha begraven zijn.

George Washington heeft verscheidene staten samen gebracht om de Union te vormen en daarmee de basis te leggen voor de Verenigde Staten.
Ook was hij (1780) een gepassioneerd voorstander om de slavernij af te schaffen. Zijn bedienden ( hij noemde ze geen slaven) werden prima behandeld, hadden hun eigen woningen, werden onderwezen, hadden gezondsheidzorg en kregen betaald.

Hoe lang echter zaken kunnen duren, blijkt wel uit het feit, dat toen ik in 1965 in Amerika kwam wonen, er pas 3 jaar eerder zwarte kinderen toegelaten werden op blanke scholen en in 1964 mochten zwarte mensen overal in de bus plaats nemen, voorheen alleen achter in de bus!!!!
En die zogenaamde gelijkheid heeft nog heel lang nagewerkt, niet anders dan in Zuid-Afrika gebeurd is.

Maar goed, dit is genoeg geschiedenis, was echt niet mijn lievelingsvak op school..................

We hebben een heerlijke dag buiten gehad en oh ja Mount Vernon heeft ook een haven, dus hebben we nog een heerlijke boottocht gemaakt van 1 uur.
Vanmiddag pas om 16.00 uur vertrokken en toch weer even in Alexandria gestopt voor heerlijk ijs en bier voor de mannen.Heerlijk aan het water gezeten bij de Waterfront.

In het hotel gegeten, we hadden geen zin meer om ergens anders heen te gaan.
Morgen ons laatste dagje in D.C., we gaan de stad met zijn mooie gebouwen bekijken en naar Arlington, o.a. naar het graf van John F. Kennedy.

Veel liefs en tot morgen,
Grace

Je omschrijft het leuk Beppie, maar we vermaken ons wel hoor.
En ik denk niet dat we de 27 juni aanwezig zijn, mama is jarig!!! Jammer.

Hoop dat het iedereen gelukt is om de foto' s te bekijken..........

  • 23 Mei 2015 - 06:14

    Jamie:

    Hallo luitjes! Dat was een goeie keuze tante Grace:-) Ik ben 2 jaar geleden ook naar Mount Vernon geweest en het is echt een stuk geschiedenis die heel mooi bewaard is. Eindelijk weekend voor ons - we missen jullie wel! Geen rondje Arizona meer?! kusjes van de JTs

  • 23 Mei 2015 - 10:05

    Griet:

    Nou nou ik zou het ook wel weten,liever in de natuur dan uren in de auto. Goeie keus Grada!
    En wat de geschiedenis betreft... ik geef je de vijf!!!! Maaar het is wel leuk om er wat van te lezen terwijl we vroeger het moesten leren haha..
    Ik volg jullie op de voet. Kei leuk om van zover en toch dichtbij jullie te volgen.
    Dikke knuffel voor allen .Liefs griet

  • 23 Mei 2015 - 10:08

    Griet:

    Sorry Hans,weer een beetje bijgekomen!!!! Je blijft wel op de eerste plaats staan als je begrijpt wat ik bedoel!!! Hahahaaha

  • 23 Mei 2015 - 10:09

    Rieke:

    Heel leuk om jullie zo te volgen, helaas krijg ik alleen niet de foto's te voorschijn.
    Zal wel aan mij liggen, dat heb je met digibeten. Veel plezier en genieten.
    Liefs van Rieke

  • 23 Mei 2015 - 11:04

    Wendy:

    Smart!

    Hebben jullie goed bekeken! Mount Vernon, erg mooi (ik heb net ook even gegoogled ;-).
    Wel gaaf dat er zoveel geschiedenis goed bewaard is gebleven. Erg bizar dat toen jij in 1965 in Amerika kwam toen de zwarte mensen pas net 'fatsoenlijk' in de bus mochten zitten. Dus dan hebben we het over pas 50 jaar geleden.....slavernij leek wel iets langer geleden.
    Zo zie je maar...niets is vanzelfsprekend!

    Goede keus om van het heerlijke weer te genieten toch? Canada zal een stuk frisser zijn!

    Nou goede reis noordwaarts, tot gauw. Dikke kus van ons. X

  • 23 Mei 2015 - 15:13

    Willem En Beppie:

    Mooie verhalen en Grace heeft haar roeping gemist, geschiedenisjuf. Wij zitten vooraan!

    Ik doe toch een poging voor 27 juni. Het is een programma van 12.00 tot 16.00 uur. Misschien toch wel leuk voor Hans om 's middags zijn familie te ontmoeten en 's avonds Gien te zien. Ik hoor het graag.

    Nog veel mooie verhalen,
    liefs
    Willem en Beppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 66105

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: