"DE ONTMOETING" - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu "DE ONTMOETING" - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

"DE ONTMOETING"

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

27 Mei 2015 | Canada, Niagara Falls

Hoi lieve mensen,

Eerst nog even beginnen met gisteravond, het was Memorial Day in Amerika en als afsluiting verzorgen de Amerikanen een groot vuurwerk boven de Niagara Falls.
Om 22.00 uur begon het en het was een schitterend spektakel.
Ik zal straks nog wat foto' s toevoegen. Na het vuurwerk terug naar het hotel, lekker even douchen en op tijd naar bed, want iedereen had de nacht hiervoor niet echt geslapen.

Vanmorgen bijtijds op, want om half 10 zou Lenie bij het Casino arriveren vanuit Kitchener met een bus. 1x per maand gaan ze met een bus vol naar het Casino.
Gisteravond al verkend waar de bus aan zou komen, om vooral niet te laat te zijn vanmorgen.
Om 8 uur ontbeten, we werden voor het eerst bediend en tegen 9 uur richting Casino.

Precies om half 10 was de bus er en het weerzien was ontroerend. Wat waren de vriendinnen blij elkaar te zien en ook wij, als jongere generatie waren ontroerd.
Met z' n allen koffie gedronken, gekletst, gekletst en gekletst. Daarna toch even het Casino in, mama en tante Lenie voorop. Zij gingen hun eigen weg, Hans ging buiten wandelen en genieten van het mooie weer ( elke dag worden er onweersbuien en regen voorspeld, maar het blijft schitterend) en mijn broer en ik het Casino in.
Ik doe dat eigenlijk nooit, want ik ga door totdat ik mijn verloren geld terug heb, nou en ik kan je vertellen: Dat lukt nooit!!!!!!
Maar ik heb wel een leuke truc bedacht
60 can. dollars was wat ik kwijt wilde, briefjes van 5 dollar gingen in het apparaat, maar als ik won en er werd uitbetaald dan drukte ik op de CASH knop en verzilverde ik mijn gewonnen geld: ik had dus 11,50; 10,50; 6,50; 8,50 en 9.50!!!! dus toch weer 46,50 terug ontvangen!!!! En een lol gehad joh

Daarna gezellig met elkaar geluncht en daarna de dames weer alleen gelaten. Wij zijn toen naar de Skylon Tower gegaan, dit was in 1965 een absoluut hoogtepunt als wij naar de Niagara Falls gingen. Je kon naar boven met een lift aan de buitenkant en bovenin draaide de toren rond ( en dan denkt Hennie Mos het wiel te hebben uitgevonden met zijn Lichtmis....... haha!!!!!).

En toen was het tijd voor het afscheid nemen....... niet leuk, traantje hier en daar en een dikke snik, maar ook blijheid dat we dit nog met elkaar hebben verwezenlijkt.

Even naar de hotelkamer geweest en daarna de auto ingestapt om naar
Niagara on the Lake te rijden. Niagara on the Lake ligt aan het Ontariomeer.
Onderweg uitgestapt en met de Aero Car ( een soort kabelbaan over de wildstromende Niagara rivier) een tochtje van een 15 min. gemaakt.
Spannend voor iemand die op een lucifersdoosje al last heeft van hoogtevrees en nu 70 meter boven een wildstromende rivier hangt!

De Niagara Falls liggen tussen het Eriemeer en het Ontariomeer in.

Even lekker gegeten en nu heerlijk op de kamer relaxen met een bak koffie.
Morgen de laatste dag voor mama en Herman, we brengen ze naar het vliegveld in Toronto en rijden dan zelf door naar Ottawa.

Een geweldige reis gemaakt met elkaar en heel veel herinneringen opgehaald. Dit kan niemand ons meer afnemen.

Veel liefs, Grace

• 27 Mei 2015 - 10:17

Jose Van Oversteeg:

Hoi Grace
    Wat een geweldige verslagen maak je, ik lees ze met plezier en ik ben ook zoooooo jaloers op je. Geniet er er lekker van want voor je het weet is de vakantie voorbij.

• 27 Mei 2015 - 13:15

Grace:

Leuk Jose dat je reageert! En dat je alles leest, heel leuk en lief.
    Maak de verslagen met plezier, het zijn voor mij voor later altijd deja-vu momenten! Kan ik even herbeleven!

En helaas we kwamen er achter dat de mooie foto' s er niet op staan, gaan het vanavond weer proberen!
    Liefs Grace

• 27 Mei 2015 - 15:17

Griet:

Jajaja en ik maar proberen. Nou we blijven speuren naar die waterval foto,s
    knuf ons

• 27 Mei 2015 - 15:30

Rikie:

Hallo Hans en Grace

Weer even (nou ja even....) wat reisverslagen gelezen.
    Wat hebben jullie al veel gezien en de foto's moet je later maar laten zien.E
    Een geweldige reis maken jullie,deels samen met je moeder en broer.
    Heel bijzonder en iets wat niemand jullie meer afpakt.
    Dikke knuffel

• 28 Mei 2015 - 04:12

Jamie Taylor:

Hallo tante Grace! Ik heb weer even alle verslagen gelezen - heel erg mooi. Ik vindt het echt super dat jullie Omi zo meenemen en haar wensen helpt verwezelijken; dit zijn herinneringen die je nooit zal vergeten. Wij waren ook super blij jullie hier naartoe zijn gekomen!!! Nu op naar de 90ste verjaardag;-) En jullie nu het rijk voor jullie tweets - dat is tenminste iets minder snurken....Ik hoop dat ome Hans zich snel beter voelt, even afkloppen hierzo; tot nu toe nog iedereen gezond:-) Nou ik wacht op de foto's, die zullen vast geweldig zijn. Kusjes van alle Jts!!!!