Ottawa en door richting Quebec - Reisverslag uit Trois-Rivières, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Ottawa en door richting Quebec - Reisverslag uit Trois-Rivières, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Ottawa en door richting Quebec

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

29 Mei 2015 | Canada, Trois-Rivières

Hallo lieve allemaal,

Wat leuk MIeke, dat je ook onze site volgt en wat hebben jullie een geweldige reis achter de rug.
Even een uitleg: een browser is o.a. Google Chrome, Safari of Internet Explorer, dat heet browser. In de adresbalk daarvan toets (of knip en plak je) het adres wat Hans als link heeft opgegeven en dan moet het goed komen.

En de rest van de wereld mag niet lachen, want tenslotte kunnen we niet alles weten.

Ons Adam Hotel stond in de Franse wijk Gatineau en men was daar bijzonder vriendelijk. Hans en ik hebben het niet zo op Fransen, maar deze waren goed te pruimen, vonden wij! Superaardig.....

Vanmorgen opgestaan met wat regen, maar even op internet gekeken en het zou zo over waaien. Na het ontbijt was het dan ook heerlijk droog ( temperatuur was heerlijk, ook toen het nog regende) en wij op pad Ottawa in. Heerlijk in de zon gewandeld, 25 gr..
Wat een prachtige stad is dat, echt zoveel mooie gebouwen o.a. Parlementsgebouw, City Hall, Notre Dame Cathedral Basilica, Museum of Art and Culture, Nat. War Memerial en nog veel meer, ( terwijl wij helemaal niet zulke gebouwenmensen zijn), maar deze zijn zo bijzonder. Door de stad is een bijzonder kanaal, genaamd Canal Rideau gegraven, dat 9 sluizen bevat binnen 150 m. en een hoogte van 50 m. overbrugd, voordat het in de Ottawa Rivier uitmondt. Ongekend interessant.
Ook is er een leuke markt: Byward Market met allemaal kraampjes en kleine galaries en winkeltjes, waar men veel handwerk artikelen verkoopt.

Wat ook heerlijk is, je kan in Amerika en Canada overal plassen........Je hoeft niet eerst koffie te bestellen om dan een keer naar het toilet te mogen. Vlakbij het Parlementsgebouw moesten wij beiden toch wel en dan tref je daar een zo schoon gebouw aan, wat je in Nederland nog niet tegen komt in een restaurant. Ik was echt verbaasd, heb een foto gemaakt en terwijl ik dat deed (ik dacht dat ik daar de enige was), komt er een Frans meisje het toilet uit en begint wat te grinniken. Ik ook grinniken..... wat bleek: zij had precies hetzelfde gedaan en naar haar vriendinnen de foto geapp't, dat het zo ook kon.......... want in Frankrijk was het zoooooooo smerig volgens haar, dat je gewoon liever in de bosjes ging zitten en een bradnetelkont eraan over hield........ haha! Ik begin Fransen nog aardig te vinden, sinds ze ook een buitenlandse taal hebben uitgevonden.......................

Nog een broodje gegeten in Byward Market en toen tegen 15.00 uur weggereden richting Quebec, we wilden het plaatsje Trois Rivieres halen, want we moeten kilometers maken. Naar Halifax is het nu nog 1100 km. en naar het noordelijkste puntje Sydney 1400 km. dus.........

Het gaat lukken en anders slaan we wat over, want we willen toch ook genieten en niet alleen maar in een auto zitten..... we zien wel!!!!

Liefs allemaal,
Grace

• 29 Mei 2015 - 10:36

Herman En Marion:

He zusje en zwager,
    Ma en ik zijn na wat gehannes weer lekker thuis maar als ik jouw verslag lees dan missen we een heleboel moois en hadden we het jullie gewoon nog wat langer lastig moeten maken ha, ha!!! Geniet er lekker van en die kilometers komen wel goed, die kunnen jullie makkelijk overbruggen.
    xxx
    Herman en Marion

• 29 Mei 2015 - 14:52

Griet:

heey hoi,..... Eindelijk weer beeld .AAAAH OOOOOH wat mooi en wat een geweld.
    HI Grace die gele fiets houden we erin .Toppie!!!!
    Herman en Gien wat fijn dat jullie weer heel thuis zijn.
    Liefs en een knuffel voor allen van ons.

• 29 Mei 2015 - 19:40

Rikie:

Hallo vakantiegangers
    Grace je bent echt je vak misgelopen had schrijfster moeten worden.
    Het gaat je nog beter af dan kletsen nou en dat zegt wat!!!
    Maar goed dat je een verslag maakt van de reis.
    Jullie zien zoveel dat het niet te onthouden is lijkt mij.
    Foto's lukt nog niet ik doe vast iets fout hi hi.
    Veel plezier nog he en fijn dat je moeder en broer weer veilig thuis zijn al zijn ze vast een beetje jaloers zo te lezen.
    Liefs
    Rikie.