Van Trois Riviers via Quebec naar Grand Falls - Reisverslag uit Grand Falls, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Trois Riviers via Quebec naar Grand Falls - Reisverslag uit Grand Falls, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Trois Riviers via Quebec naar Grand Falls

Door: Grace

30 Mei 2015 | Canada, Grand Falls

En daar zijn we weer,

Ik kan er geen genoeg van krijgen en het houdt me van de straat.....
Vanmorgen om 10.00 uur vertrokken, eerst even naar de Pharmacy, want Hans heeft zijn oor dicht zitten ( oorontsteking en die moet open zijn, want anders is het straks niet vliegen voor hem). Gewoon even Otrivin neusdruppels gehaald en nu maar hopen dat het beter wordt.......
Van hem hoeft zijn oor niet open te gaan, hoeft hij dat geleuter van mij niet aan te horen, haha....

We wilden eigenlijk Quebec niet meer aan doen, gezien de vele km' s die we moeten maken, maar Hans is een kei met navigeren, dus loodste hij mij naar een klein plaatsje Levis tegenover Quebec, waar we een geweldig uitzicht hadden op de oude stad van Quebec.

Daarna via een 2-baans weg noordwaarts naar Rivieres-du-Loup en vandaar verder de 2 East (4-baans) naar Edmundston en zijn we uiteindelijk in Grand Falls in New Brunswick aan gekomen.
Quebec is Franstalig, maar men doet alle moeite om je in het Engels aan te spreken als het in het Frans niet lukt ( welk land in Europa heeft daar ook alweer moeite mee........???).
In de provincie New Brunswick spreekt men Frans en Engels en als je al een beetje moeite doet, vinden ze het gelijk geweldig.

Onderweg een wat wisselend landschap, eerst vrij vlak met veel kale vlaktes en op andere plaatsen weer alleen maar bossen, veel landbouw en ook wel wijnbouw gezien. Nu zijn er meer bergen, bossen en heel veel rivieren en meren. En niet zo maar meren, maar meren die groter zijn dan Nederland.

We hebben een heel leuk hotel gevonden met balkon en uitkijkend op de waterval van Grand Falls. Heerlijk gegeten voor weinig......... ( echte Nederlanders he!) en toch nog even heerlijk genoten van de zon. Het is eigenlijk jammer dat we nu zo veel in de auto zitten, want het is 25 gr. en volop zon.
Zondag verandert dat, als we in Halifax aankomen gaat het regenen............
natuurlijk

Nog even de foto' s doen, ( zien jullie wel wat ik schrijf..... ik kan dat HELEMAAL zelf nou, goed he! Hans vindt er niks aan en dan loop ik aan zijn kop te zeuren: doe die foto' s nou ff en heeft hij geen zin en dan moeten we nog 2 weken doorworstelen.......... grrrrr, dus doe ik het nu zelf, hihi!!!!

Veel liefs en tot morgen weer,
Grace

• 30 Mei 2015 - 04:46

Herman En Marion :

Nou het is me wel een reis hoor, dat noemen ze km vreters! Maar het is leuk om te zien dat jullie het naar de zin hebben en genieten van het moois dat Canada te bieden heeft. Geniet en doe voorzichtig en pas op vormen beren!!! Veel liefs van ons Doei!

• 30 Mei 2015 - 14:33

Anneke:

Wat een super reis maken jullie weer, ik geniet op afstand mee. Inderdaad jammer van de kilometers die je moet overbruggen maar ja dan hadden jullie maar naar Monaco moeten gaan. haha. Stoer Grace dat je zelf de foto's doet inmiddels. Het wordt tijd dat ik er voor ga zitten om het allemaal te bekijken. Dat komt goed. De verhalen zijn leuk om te lezen. Hans beterschap met je oortjes. Nog veel plezier in het Canadese. Liefs vanuit een niet zomers Zwolse.

• 30 Mei 2015 - 16:49

Willem En Beppie:

Hello,

260 foto's langskijken en de verhalen erbij; het is alsof we er zelf bij zijn. Heel leuk en op deze manier voor de thuisblijvers haast een gratis vakantie. Houden zo!
    Nog veel plezier en hopelijk geen last van de regen.
    Liefs Beppie en Willem

• 01 Juni 2015 - 08:25

Wendy:

Hoi hoi,

Hopelijk knapt papa snel op!
    Vervelend als je oorontsteking hebt.

Super mooi uitzicht op de oude stad van Quebec!
    Nu hebben jullie het toch gezien en scheelt het kilometers!

Fijn dat het lekker zonnig is, wel jammer dat je dan relatief veel in de auto zit.
    Maar ach, het is niet anders moet je maar denken.

Nou, goede reis! Dikke kus, Wen.