Van Grand Falls naar Saint John - Reisverslag uit Saint John, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Grand Falls naar Saint John - Reisverslag uit Saint John, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Grand Falls naar Saint John

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

31 Mei 2015 | Canada, Saint John

Hallo allemaal

en wat gezellig om de commentaren te lezen, leuk hoor. Ik doe het voor mezelf, maar ook wel in de hoop dat een ander er een plezier aan beleefd.
Ik wist niet dat ik er al zoveel foto' s op had gezet, Willem en Beppie!!!
Van Hans moet ik altijd kritisch zijn en de allermooiste erop zetten, maar ik vind alles mooi, haha!

Vanmorgen vroeg wakker, baal ik wel van, zo rond 5-6 uur en als ik dan weer in slaap val, gaat de wekker: ja en dat heet vakantie.......! Zo genieten haha.
Lekker ontbeten en op tijd vertrokken. Het eerste gedeelte richting Halifax een toeristische route genomen de 105 S en na ongeveer 30 km. bij Perth-Andover weer de 2 S gepakt. Heerlijke wegen en zo weinig vekeer, je mag alleen niet harder dan 100 km., terwijl de weg zich makkelijk leent om 140 km. te rijden. Maar sinds we een bordje hebben gezien ( helaas nog niet kunnen fotograferen), als je 50 km. te hard rijdt, krijg je een boete van $ 10.000,- , doen we het toch maar een beetje kalm aan................
De bedoeling was om vandaag in Moncton te komen, echter onderweg toch besloten om bij Fredericton de 2S te verlaten en via de 7 richting Saint John te gaan. Daar gaat een veerdienst naar het schiereiland Nova Scotia, onze eindbestemming!
Met de boot komen we in het zuiden aan bij de plaats Digby en kunnen we al het zuidelijke gedeelte van Nova Scotia bekijken, want Halifax ligt in het midden van Nova Scotia.
Een slim idee, die belachelijk veel geld kost, maar een hoop tijd scheelt.
En een rare berekening hebben ze: een all-in prijs voor een auto met bestuurder hebben ze niet, dus je betaalt alles apart. Nou ik heb nog noooooiiiit een auto zonder bestuurder een boot op zien gaan......., jullie wel?En dan moet je ook nog $20,- voor brandstof betalen, waarop je dan vermoedt dat je mee moet gaan rijden, nou dat was niet nodig....! Lachen

Vanavond ging de boot nog om 20.00 uur, maar dat was ons te laat, want de tocht duurt 3 uur. Dus de boot om 12.00 uur morgen besproken.

Mooie natuur in Saint John, de Reversing Falls bekeken, maar het was nog niet spectaculair. We gaan er morgen nog even langs.
Wat zijn de Reversing Falls: de rivier de Saint John stroomt met versnellingen naar de oceaan toe, echter als het vloed wordt, dan wordt het verschrikkelijk wild water, want dan gaat het verhoogde oceaanwater de strijd aan met het water uit de rivier ( en dat willen we zien natuurlijk).

Ook een mooie wandeling gemaakt in het Irving Nature Park. Een gedeelte van het park loopt onder water bij vloed.
Boven op de berg kwamen we weer verschrikkelijke aardige Canadezen tegen, de man uit Saint John en zijn vrouw was van oorsprong Marokkaanse. Zij had veel in Europa vertoefd bij familie.
Moest gelijk een stuk watermeloen mee-eten, Hans bedankt dan, is namelijk veel te gezond.

Lekker een pizza opgehaald en deze op onze mooie kamer met weer mooi uitzicht opgegeten.
Alleen......... de temperatuur is van 25 gr. gedaald naar 14, morgen gaat het regenen en de mist hangt als een nevel over het land........
En voorlopig ziet het er niet beter uit. Kou maakt niet uit, we wisten dat het hier niet altijd warm is, maar we hopen niet op te veel regen, je doet dan niet zo veel........
We zien het wel,

Liefs, Grace

Ps. Zwangerschap is hier vast een enge ziekte of je bent invalide........
er komt een foto voorbij..... ik kon het niet laten om die te nemen, hihi

• 31 Mei 2015 - 09:59

Herman En Marion:

Slimme zet met de ferry dat scheelt een hoop rijtijd. Hoop dat het weer beter wordt, hier is het 27°graden, heerlijk. Hoestje en pijn in de keel heb ik nog steeds, hoop dat het nu overgaat. Geniet er lekker van en groetjes uit Zakynthos.

• 31 Mei 2015 - 19:01

"de Koekkies":

Hallo buuffies, "Wie bint d'r ma druk met, hier in Wieh!" Mooie verhalen en wat kun je alles goed beschrijven, vlg mij Grace ben je je beroep misgelopen, maar dat kan altijd nog. Jullie hebben nog een tijdje, geniet er lekker van enne; "Het hult ons van de stroate!" Veel liefs van ons.

• 01 Juni 2015 - 09:53

Wendy:

Goedemorgen!!

Een lange reis voor de boeg zo te lezen. Lekker dat de wegen zo mooi en rustig zijn.
    Niet te hard rijden want dat is dus niet te betalen. Jullie hebben vakantie dussss......

Wat een leuk idee om met de boot naar Nova Scotia te gaan, scheelt heel wat km's zo te horen.
    En ik vind het ook wel wat hebben, is weer ff wat anders dan rijden, rijden en nog eens rijden.
    Ach ja en dat het duur is, dat is dan maar zo. Het scheelt jullie in elk geval veel tijd.
    Beter om in de middag te gaan i.p.v. in de avond want dan kom je tenminste met licht aan...

Wat gaaf die Reversing Falls bekeken. Dat zoiets 'gewoon maar' ontstaat, wel apart.
    Lijkt mij wel ontzettend gaaf om dat watergeweld te zien! Net zoals dat park, leuk toch als het hoog water wordt! Super.....
    Ik geloof meteen dat de meeste Canadezen erg vriendelijk zijn. Wel super leuk dat ze direct hun best doen om Engels met je te praten.

Nou, kalm aan doen. Af en toe een jasje aan zodat jullie niet grieperig worden.
    Fijne reis! Liefs en dikke kus! Wen.