Van Lunenburg via Peggy' s Cove naar Halifex - Reisverslag uit Lunenburg, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Lunenburg via Peggy' s Cove naar Halifex - Reisverslag uit Lunenburg, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Lunenburg via Peggy' s Cove naar Halifex

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

01 Juni 2015 | Canada, Lunenburg

Hoi lieve mensen,

leuke berichtjes weer, heerlijk om te lezen!! En ja Anita ik wist dat ik je nu tegen ging komen, dit is bekend terrein voor je!

Vanmorgen kalm aan gedaan, het hoosde nog steeds en het was f..... koud, 9 gr. Ik heb voor het eerst onder een deken geslapen en de verwarming aan gezet, lekker..........

Goed je kan er niets aan doen, maar regen ben je wel zo snel verschrikkelijk zat......, je rent je auto uit, maakt een foto en sjeest weer terug naar de auto. Capuchon op de kop, camera in je mouw ( want die mag niet nat worden)!!!
Of nog erger....... we stellen de camera in in de auto, de ander doet het raampje open, gauw " klik " en raampje weer dicht........ we lijken wel een stel Japanners, hihi.

Er was geen ontbijt bij de accomodatie, dus alleen koffie gedronken. We wilden in Lunenburg ontbijten, maar eerst naar de Blue Rocks gereden, een petieterig klein gehuchtje aan de oceaan bij Eastern Point.
Daarna door naar ons ontbijt, wat inmiddels brunch was geworden. Wat een authentiek plaatsje is Lunenburg, kan er geen genoeg van krijgen om foto' s te maken. Lekker geluncht.

Vanuit Lunenburg de 103N op tot de afslag Upper Tantallon om daar de 3S op te gaan. Die zou ons naar Peggy' s Cove brengen, een mooi uitkijkpunt over de Atlantische Oceaan.
Op deze route thv St.Margaret's Bay is in 1998 een Swiss Air toestel, flight 111 gecrasht in de Oceaan, waarbij alle 229 passagiers zijn omgekomen. Er staat een gedenkplaat.
Het toeval wilde dat er een groep toeristen daar waren met een gids en de gids vertelde het volgende:
Er is nooit een exacte oorzaak gevonden voor dit drama en de " waarschijnlijke" oorzaak zou een falend entertainmentprogramma zijn geweest (????).
Een oud directeur heeft echter na zijn pensionering gezegd, dat er met deze vlucht 1 biljoen $ ( volgens mij is dat in Nederland 1.000.000.000, in ieder geval veel) aan diamanten aan boord zouden zijn. Of dat ook zo was, is een vraagteken, echter de verzekeringen hebben wel uitbetaald!

Bij Peggy's Cove heerlijk uit- en natgewaaid en een heerlijke salade gegeten en daarna door naar Halifex.
We hebben een kamer geboekt bij Best Western en hebben uitzicht op Chocolate Lake. Mooi hoor, maar het regent noch steeds.
Morgen zou het wat beter worden, alleen buien duhhhhh, zit ik echt op te wachten.........
nou de rest komt morgen of vanavond

Liefs, Grace

  • 02 Juni 2015 - 18:43

    Gien:

    Hallo allebei het weer is nog steeds hetzelfde bij jullie dat is wel jammer maar jullie hebben nog 6 dagen. Ik hoop dat jullie nog zon krijgen, het is allemaal prachtig wat jullie zien. Geniet er nog heel veel van en wendy verteld mij hoe ik de fotos kan zien en ik hoop dat ik het kan onthouden. Dikke kus mam.

  • 02 Juni 2015 - 21:39

    Grace:

    Hoi mamsie,

    goed hoor dat je weer een reactie plaatst als je bijna 88 bent!!!
    Gaat je vast lukken om de foto' s te zien en anders helpt Wendy je wel. Dikke knuffel

  • 04 Juni 2015 - 14:36

    Wendy:

    Hee hoi,

    Balen van al die regen, bah, bah!!!
    Hier wordt het zowaar schitterend, kan niet wachten: eind van de week 30 graden!

    Oma heeft inderdaad problemen met haar IPad.
    Ze typt hele verhalen (met twee vingers, top ;-) en klikt op reactie plaatsen.
    Vervolgens doet ie dus niets, heel sneu! Ik heb het ook nog getest, maar hij doet het echt niet.
    Ik heb de link van de foto's wel op de IPad gekregen dus ze kan in elk geval foto's kijken.
    Ik rij weer even langs zodat ze weer verhalen op mijn compu kan typen. Vind ze leuk!

    Wel mooi al die plaatsen daar hoor, echt schitterende foto's!
    Ik weet al waar onze volgende verre reis naartoe gaat ;-)
    Eerst natuurlijk onze casa opknappen! Wilko is druk met het lampen project, wordt mooi joh!

    Ik heb ook nieuwe tennisshoes, heel cool! Zal wel een plaatje appen!

    Nou, ik hoop voor jullie dat het gauw beter weer wodt.
    Geniet er in elk geval lekker!

    Dikke kus xxxxxxx wen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 66107

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: