Naar Canada via Gettysburg - Reisverslag uit Williamsport, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Naar Canada via Gettysburg - Reisverslag uit Williamsport, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Naar Canada via Gettysburg

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

25 Mei 2015 | Verenigde Staten, Williamsport

Hallo lieve mensen,

en ook vandaag weer reacties, dankjewel. Leuk hoor!
Ja An het is een aanrader, ook deze kant van Amerika is weer bijzonder mooi.
En buufies, ik dacht echt dat jullie ons vergeten waren en ons huis al hadden verkocht......... hihi.

Vanmorgen rustig aan gedaan, tenslotte hebben we 2 dagen om in Canada te komen. Ik dacht dat het 9-10 uur zou duren om daar te komen, maar het valt mee, ongeveer 7 1/2 uur.
Wij zijn via Gettysburg gereden, vanaf Washington de 270 naar Frederick genomen en vandaar de 15 North, die gaat gewoon naar de grens met Canada ( hoe moeilijk is het......).

Bij Gettysburg eerst naar het Visitor' s Centrum van het National Military Park. In Gettysburg is namelijk de hevigste strijd beslecht in de strijd tussen de Noordelijke Staten (de Union van George Washington, die de Yankee' s werden genoemd) en de Zuidelijke Staten ( de Confederatives). De Zuidelijke Staten wilden zich niet aansluiten en wilden al helemaal de slavernij niet afschaffen ( denk aan de verachtelijke Klu Klux Klan, die zelf in de jaren '60 nog invloed hadden....).
Door een enorme dosis geluk wonnen uiteindelijk de Yankee's en is Amerika geworden tot wat het nu is.
We konden zelf de tocht met de auto rijden, maar na een uur hadden we zoveel gelezen en (weer!!!!) monumenten gezien, dat we het wel genoeg vonden. Het was wel heel interessant, de totale route duurde 2-2 1/2 uur, zo' n uitgestrekt gebied besloeg " the Battle Fields".

Vandaar weer de 15N gevolgd, via Harrisburg door het schitterende landschap van Pennsylvania. Groen, groen, bomen, veel landbouw, heuvels en wat bergen.
Heel anders dan het zuiden. Hans en ik zijn het er wel over eens dat als wij echt door de bossen rijden, wij het weidse landschap van het westen en zuiden mooier vinden. In bossen voelen wij ons opgesloten........

Bij een meertje en een geweldige camping ( tegenover Millersburg) heerlijk gepicknickt en even de benen gestrekt.
Wat een mega vriendelijke mensen, iedereen zegt je gedag, maakt een praatje.......
Daarna richting Lewisburg (herken je de naam Anneke van jouw kleinzoon), we wilden daar overnachten, maar dat was zo' n vervallen zooi, dat we maar hard door zijn gereden.
Zo zijn we in Williamsport terecht gekomen in een Quality Inn.
Heerlijk op een terras ( ja jullie lezen het goed, 1 van de eerste terrassen die we tegen komen) gegeten, nu nog even dit verslagje en dan nokken met de stokken.
Het is nog maar 2 uur rijden naar de Niagara Falls, dus morgen hebben we een hele relaxte dag.

Morgen voegen we weer foto' s toe ( met we bedoel ik Hans hoor), hele mooie.
liefs Grace

P.s. dikke shi......., ik heb mijn Asus tablet uit de kast laten vallen en
het is behoorlijk beschadigd, doet het nog wel gelukkig!

We zijn nog 2 rijtuigjes met Amish tegen gekomen, echter had niet de kans om foto' s te maken. M.n. Pennsylvania is het land van de Amish people.

  • 25 Mei 2015 - 05:34

    Marion.vanoosten@home.nl:

    Hier ben ik moest gewoon scrollen stom apparaat( ik bedoel me zelf) . Leuke verslagen Grace volgens mij ga je toch nog les geven in geschiedenis , gr dikke kus

  • 25 Mei 2015 - 14:04

    Grace:

    Fijn dat het gelukt is, ik herken het probleem!!!! Kus terug.
    En oh ja ik zal NOOIT geschiedenisjuf worden, haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 66194

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: