Van Hampton Beach naar Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Hampton Beach naar Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Hampton Beach naar Boston

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

10 Juni 2015 | Verenigde Staten, Boston

Hallo lieve allemaal,

goed dat er geen geluid bij dit verslag zit....... was al 3 kwartier aan het typen, druk op de verkeerde knop en ja hoor...... weg alles! En weet je wat ik toen zei...... nee, dat willen jullie niet weten!!!

Jammer,maar ik begin weer opnieuw, alleen mijn ervaring leert dat het dan nooit zo wordt als de eerste keer.

Vanmorgen kalm aan gedaan, Hans is gaan hardlopen, die goser heeft een ijzeren discipline! Zou ik moeten hebben, ik heb van de fysiotherapeute oefeningen meegekregen om mijn ( en niet lachen!!!!)bilspieren sterker te maken, want ik heb een slijmbeursirritatie van mijn bilspieren!!!!
Lachen toch...
En nou mogen jullie raden hoe vaak ik ze gedaan heb....., en ik zal eerlijk zijn, hihi!!!

Vandaag relaxed begonnen, eerst nog wat door Hampton en North Hampton gereden en daarna de 1a S op naar Boston. De 1a is de oude weg en gaat langs allerlei dorpjes ( met allemaal Engelse namen, kom ik zo op terug). De weg gaat veel over landtongen, die dan weer verbonden worden door bruggen. Een hele relaxte en mooie route.

Wij kwamen veel de naam New England tegen en ik weet dat toen ik op de Senior High School zat, ik hier ook iets over geleerd had, maar wat? Ik heb steeds gedacht dat het een staat was, maar zocht me te pletter, maar kon het niet ontdekken op de kaart.
Ik ga dan ook niet verder zoeken, maar Hans natuurlijk wel.
Wat blijkt: New England is de naam van de gezamenlijke 6 staten t.w. Maine, Vermont, New Hampshire, Connecticut, Rhode Island en Massachusetts, die is onstaan doordat m.n. veel pelgrims ( rond 1620 en later) vanuit Engeland, Frankrijk, Duitsland en ook Nederland zich hier vestigden.
Boston wordt gezien als de hoofdstad van deze staten en is ook de oudste stad van Amerika. Hier is ook de Harvard University gevestigd.
Na talloze oorlogen vooral tussen Engelsen, Fransen en Indianen, bleef het toch uiteindelijk een meer op Engeland georienteerd gebied, vandaar New England.
Deze staten waren fel gekant tegen de slavernij ( hoe ironisch, want zowel Engeland, Frankrijk, Duitsland en Nederland waren grootgrondbezitters door alle kolonieen, die ze hadden....????).
New England was ook ondertekenaar van de Declaration of Independance van George Washington in 1776 ( verteld in een eerder verslag en dit ga ik overhoren hoor!!!).

Veel van de plaatsjes die we vandaag aangedaan hebben, hebben dan ook een Engelse naamo.a. Salisbury, Newburyport, Newbury, Ipswich, Hamilton, Wenham, Salem, Lynn en tenslotte Revere Beach in Boston.

Eerst ons hotelletje Econolodge opgezocht ( was tenminste een redelijke prijs) en daarna een stukje gewandeld, maar hier in de buurt was niet veel.

Morgen willen we de Freedom Trail gaan lopen in Boston ( 4 km. lang, dus goed te doen). De Trail leid je langs allerlei belangrijke gebouwen door de stad en is aangegeven door een rode streep op het trottoir ( dus zelfs ik kan niet verdwalen!).
Daarna gaan we misschien nog even naar Nahant, een schiereiland voor de kust van Boston.
Even lekker buiten zijn nog, want onze vlucht gaat pas om 22.50 uur.

Zo nu is het inmiddels 19.09 uur, tijd voor een hapje en drankje.
Jullie liggen al op 1 oor, want het is 6 uur later bij jullie!

Liefs, Grace

  • 10 Juni 2015 - 09:13

    Herman En Marion:

    Veel plezier op jullie laatste dag in Boston en goede reis !!!!

  • 10 Juni 2015 - 12:14

    Ma Goldsmid.:

    Nog even genieten van boston en vannacht half vijf onze tijd gaan jullie vliegen en keren na een mooie vacantie weer huiswaarts.een heel goede vlucht enbehouden thuis komst in nederland.liefs en kus mam.

  • 10 Juni 2015 - 13:22

    Wendy:

    Vast 0 keer geoefend mama ;-)

    Papa is weer goed bezig met hardlopen.
    Doet hij echt overal te wereld!

    Het klinkt inderdaad alsof jullie in Engeland zijn haha!
    Het lijkt me een mooie streek en Boston lijkt me ook een mooie stad.
    Trouwens het huis Salem 4 is echt schitterend of niet?
    En die giga villa aan de kust, wow wat gaaf is die!
    Die grijze is inderdaad nog groter maar die vind ik niet heel erg mooi.
    De foto's van Ipswich, Salem en Boston zien er leuk uit.
    Geniet er nog lekker van vandaag!

    Laten nog ff weten of het gelukt is om de vlucht om te boeken?
    De eerstvolgende is AF 1260 vertrek 14.35 uur: aankomst 15.55 uur.
    Hoor wel!

    Goede reis alvast, dikke kus! Tot over zo'n 30 uurtjes! X Wen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 66162

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: