Van North Conway naar Hampton Beach - Reisverslag uit Hampton, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van North Conway naar Hampton Beach - Reisverslag uit Hampton, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van North Conway naar Hampton Beach

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

09 Juni 2015 | Verenigde Staten, Hampton

Hoi lieve allemaal,

heel erg leuk dat jullie weer gereageerd hebben, dank je wel en JA ik heb vannacht heeeel slecht geslapen, werd echt regelmatig wakker.
Dan stonden de voorwielen van de auto weer boven het ravijn, dan het rechterachterwiel, dan weigerde de remmen....... dus het heeft wel impact gehad. Maar het was mooi, toen ik de foto's zag... echt waar!

Zoals jullie zien, zijn wij vertrokken uit North Conway. een heel gezellig plaatsje, waar zowel 's zomers als 's winters van alles te doen is.
Zomers veel varen, rafting, kayakken en fietsen en in de winter is Mount Washington (met de omliggende bergen een mooi skigebied, speciaal Wild Cat.

Maar zoals gezegd, als het droog zou blijven zouden we daar blijven, echter we zaten nog niet aan het ontbijt en het begon al te hozen, dus wij naar de kust.
Daar was de kans op regen minimaal en de temperatuur was 22 gr., dus daar kunnen we goed mee leven.

Van North Conway de 113 op en al snel de 16S op naar Portsmouth via Rochester en van Portsmouth een klein stukje de 95S en daarna de 1S.
Een kleine 170 km, gereden, dus niet veel.

Hampton Beach is een drukke badplaats, maar gelukkig vandaag geen last. Het is maandag, dus iedereen weer aan het werk. Het is wel te merken dat we aan de oostkust van Amerika zitten, de prijzen zijn hier hoger dan in de andere gebieden waar we geweest zijn.

Het rijgedrag van de Amerikanen is ook erg prettig, rustig, relaxed in tegenstelling tot de Canadezen.
Nou zei onze buurman van het hotel in North Conway, dat we in Boston rekening moeten houden met een heel andere mentaliteit.
Dus dat is niet anders als in Nederland, denken wij.
We zien het wel.

Omdat we hier vroeg waren ( en van de aardige receptionist al direct onze kamer in mochten), hebben we heerlijk langs en op het strand gewandeld.
Net een pizza opgehaald en lekker op ons balkon met uitzicht op zee, op zitten smikkelen.

Nog even wat gegevens:

wij vertrekken woensdagavond (pl.tijd) vanuit Boston om 22.50 uur met Air France, vluchtnr. AF 0321 en zijn in Parijs om 11.35 uur (pl. tijd).
Vertrek daar om 12.35 uur met Air France, vluchtnr. AF 1740 en aankomst op Schiphol om 13.50 uur.
Er is al voorspeld dat we deze overstap niet gaan redden, omdat we in moeten checken in Parijs en daar door de douane moeten....... we zullen het meemaken!

Veel liefs allemaal en tot morgen,
Grace

• 09 Juni 2015 - 08:28

Anneke:

Hallo Grace en Hans,

Het zit er bijna weer op. Dat jullie een schitterende reis hebben gemaakt hebben we kunnen lezen. Misschien een beetje teveel regen maar ja het is niet anders. Geniet nog van je laatste dagen. Verder wens ik jullie een voorspoedige en behouden terug reis. Liefs

• 09 Juni 2015 - 09:28

Ma Goldsmid.:

Gelezen hoe laat jullie vertrekken en aankomen in parijs en overstap een uur is ben ik bang dat jullie dat niet halen.het was voor herman en mij totaal niet te doen maar ik wens jullie succes want als je op huis aangaat wil je zo gauw mogelijk thuis zijn.ik heb genoten vanjullie mooie reis en wens jullie een goede terug reis naar nederland.tot donderdag en veel liefs en kus mam.t

• 09 Juni 2015 - 14:19

Rikie:

Ook van mij een voorspoedige reis naar huis gewenst en veel succes bij het overstappen.
    Hoop voor jullie dat het gaat lukken.

Niet te veel stressen he.......
    Hele dikke kus
    Rikie

• 09 Juni 2015 - 15:56

Grace:

Hallo,

nog even zo een berichtje:

Beppie al het gekuch, gehoest en gesnotter is voorbij, al geruime tijd gelukkig, alleen Hans sukkelt met zijn oren!
    Is een groot probleem met vliegen, maar al van alles geprobeerd. Heeft nu weer neusdruppels, dus het beste er maar van hopen.
    En het overstappen, gaan we gelijk in Boston aankaarten, zodat we niet voor verrassingen komen te staan in Parijs en anders..........
    gaan we nog even Parijs in, hebben we nog een toegift.
    Dus nee stressen doe ik niet, maar vindt het wel spannend.
    Maar dat we het niet gaan halen, dat is zeker........ haha!!!!

• 09 Juni 2015 - 16:17

Herman En Marion:

Hoi zusje en zwager, ja en dan zit het er bijna op. Wat een reis, dan is het ook weer fijn om naar je huis terug te komen. De overstap zal hoogstwaarschijnlijk niet op tijd lukken, dus laat je meteen in Boston overboeken op de volgende vlucht. Dat kan een hoop tijd schelen. Goeie reis en liefs van ons xxx

• 09 Juni 2015 - 21:06

Wendy:

Hallo lieve paps en mams,

Wat een gave plaats Hampton. Doe ons dat grote witte huis aan de kust maar....
    Nou wat hebben jullie veel gezien zeg! Ongelofelijk!
    Lekker genoten en zoveel indrukken, super. Nu is het hier dinsdagavond, dus bij jullie dinsdagmiddag. Jullie hebben dus nog een nachtje en een dagje.

Je kunt ook even met D-reizen bellen en je direct al laten overboeken op een vlucht later.
    Het telefoonnummer van D-reizen is: 0900-1811. Vertel ze van hoe of wat en kies voor vlucht:
    VLUCHTNUMMER: AF 1260
    14:35 Paris, Charles de Gaulle - 15:55 Amsterdam, Schiphol
    Duration: 01h20 | Operated by Air France | Non-stop flight |

Nou ik lees het wel wanneer jullie weer op Hollandse bodem zijn, of op Franse bodem.

Een hele fijne avond en dag nog daar aan de andere kant van de grote oceaan.
    Heel veel liefs en we vinden het best wel fijn ;-) dat jullie weer bijna thuis zijn.
    Dikke kus van Maud, Noor, Wilko en mij. XXX