Naar Toronto en door naar Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Naar Toronto en door naar Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Naar Toronto en door naar Ottawa

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

28 Mei 2015 | Canada, Ottawa

Hoi lieve allemaal,

wat een heerlijke reacties weer, fijn om te lezen.
Het is wel een gepruts met de foto' s hoor, echt we doen er alles aan , maar soms zijn de verbindingen zo slecht vanuit een hotel.
We gaan het straks weer proberen.....

En Wen, ja leuke manier om in het casino niet veel geld te verliezen he, ik heb me rot gelachen. Oom Herman bleef maar doorspelen, ik ook maar als ik wat meer saldo had, als mijn inleg, ramde ik gelijk het hele apparaat naar de filistijnen, hihi. De omgeving dacht dat ik minimaal een 1000tje gewonnen had! Lachen hoor......
Fijn dat je oma ophaald, wij missen jullie ook hoor!

Vandaag een ontspannen dag, lekker uitgeslapen en op ons gemak ontbeten. Koffers waren grotendeels al gepakt, dus na het ontbijt nog even met Hans naar een nog niet ontdekt plekje gelopen, waar we WEER een heel mooi uitzicht hadden over de Falls.
Tegen 12 uur het hotel verlaten op weg naar Toronto, wat was dat druk onderweg.... en wat zijn de Canadezen ongeduldige en onbenullige rijders. Wat een verschil met de Amerikanen.
In Amerika geldt nog steeds het principe van " Keep your Lane", dus je mag links en rechts inhalen. Dat lijkt gevaarlijk, maar is niet zo. Doordat een ieder in zijn eigen baan blijft, is het van links naar rechts en weer terug niet aan de orde, waardoor het verkeersbeeld heel rustig is.
Daarbij komt dat de Canadezen slecht de weg wijzen oftewel je ziet het bord en je moet er af........ tada..... ging dus een paar keer lekker fout.
Maar goed, we zijn er aan gewend en gaan net als de Canadezen gewoon op de rem staan en van baan veranderen........ Kamikaze hihi.

We waren om ongeveer 2 uur in Toronto Pearson Vliegveld en hebben daar afscheid van mama en Herman genomen.
Hun vliegtuig vertrok om 18.35 uur ( werd een uur later, dus hoop dat ze de aansluiting in Parijs halen naar A'dam, ze hebben 1 1/2 uur overstaptijd en moeten dan ook nog door de douane.......????).
Ik hoop dat het lukt......

Wij zijn toen doorgereden, want we moesten nog zo' n 400 km rijden naar Ottawa. Onderweg nog even een broodje gegeten en van chauffeur gewisseld. Bij Belleville had ik genoeg van de snelweg, was saai en druk, dus hebben we een B-weg genomen. Heerlijk, schitterende natuur, veel meren en bossen, akkerbouw en heerlijk rustig.
Goede keuze geweest.

In Ottawa snel ons Adam Hotel gevonden (dankzij Hans, wat heeft hij een richtingsgevoel). Heerlijke ruime nieuwe kamer, spullen uitgepakt en een hapje gaan eten.
Nog even rondgewandeld en nu weer op de kamer, een verhaal typen.
Ga nu de foto' s doen, dus help me met duimen......

Liefs. Grace

• 29 Mei 2015 - 12:41

Wendy:

Nou nou, mooi hoor daar!

Oma en ome Herman zijn weer veilig in NL.
    Wat een reis!!!
    Dus wel de aansluiting gemist maar gelukkig konden ze een uur later weer de lucht in.
    Om 12.40 uur NL-tijd landen ze op Schiphol, toen nog dik een uur gewacht op de koffers.
    Dat is gelukkig wel goed gegaan (die zaten nl wel in dat vliegtuig waar zij niet in zaten haha).

Dussssss.....boodschapjes gedaan met oma en thuis geïnstalleerd.
    Haal haar zondag even op: kan ze even met ons een hapje eten en samen op de computer kijken.

Heb wel Maison Rouge voor haar op de IPad gezet: kan ze ook lezen en reageren.

Take care! Enjoy saampjes ;-)
    XXX Wen.