Van Halifax naar Hopewell Cape, New Brunswick - Reisverslag uit Moncton, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Halifax naar Hopewell Cape, New Brunswick - Reisverslag uit Moncton, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Halifax naar Hopewell Cape, New Brunswick

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

04 Juni 2015 | Canada, Moncton

Hallo lieve allemaal,

zoals jullie zien in de titel hebben we helaas New Scotia verlaten. We hadden nog veel meer willen doen( o.a. nog naar Cape Breton, geweldig mooi!), maar het weer werkte niet mee en nog meer: we moesten wat laten, want om naar Cape Breton en Sydney te gaan zou weer 400 km. heen en 400 km. terug zijn en dat gaat niet meer lukken.
Jammer, maar om alleen maar in een auto te zitten, dat is ook niet de bedoeling.

We hebben ervoor gekozen om 3 dagen in de Bay of Fundy te vertoeven, een baai waar het hoogteverschil tussen eb en vloed 15 m. is en je bij eb over de bodem van de Atlantische Oceaan kan lopen.
We hebben een heerlijke accomodatie met helaas weer een verschrikkelijk naar uitzicht op de Chocolate River ( zie de foto' s). In Halifax het Chocolate Lake nu de River.

Vanmorgen was het DROOG, duurde echter niet lang. Onderweg wat buien ( buitjes) gehad, het lijkt erop dat het weer wat aan het veranderen is. Het is echter nog behoorlijk koud (50 gr.F = 10 gr.C). Lekker he!
Ze kunnen hier al net zo het weer voorspellen als in Nederland: ook niet, haha.

Vanuit Halifax de 102N gevolgd naar Shubenacadie en daar een kleine omweg gemaakt (215N) om bij Maitland de brede rivier in de oceaan te zien stromen, zou net zo spectaculair zijn als de Reversing Falls. Alleen hebben wij altijd de pech dat het eb is en dan is er niets spectaculairs aan, haha!!

Dus van daar naar Truro, dan de 104N naar Amherst en daarna de 2N naar Moncton en vandaar naar het zuiden de 114S naar Hopewell Cape.
Zo langzamerhand is jullie kennis van de wegen in Canada natuurlijk optimaal.

We waren op tijd in ons Hopewell Rocks Motel & Country Inn. Heerlijk even 3 dagen relaxen, want op een bepaald moment ben je wel moe van alles weer in en uit pakken.

Bij de receptie vertelde ze ons dat het morgenochtend om half 9 eb is en je dan kan wandelen tussen de rocks en morgenmiddag rond 14.00 uur weer vloed. Omdat we nieuwsgierig waren, zijn we toch direct die kant op gereden (5 minuten van het motel, heerlijk dicht bij).
Eigenlijk was alles gesloten, maar we konden gewoon doorlopen en waren niet de enige, dus de bodem van de oceaan hebben we al bewandeld, kunnen we morgen lekker uitslapen.
Het was schitterend, alleen zo koud!!!

Lekker een hapje gegeten in het restaurant en nu een verslagje maken en foto's plakken.

Veel liefs, Grace

Ps. Het plaatsje Hopewell Cape wordt niet herkend, vandaar dat ik Moncton heb aangegeven. Ongeveer 20 km. onder Moncton ligt Hopewell Cape aan de riviermonding.

• 04 Juni 2015 - 11:42

Griet:

Wauw wat mooi!!!! Nu het weer nog.Je ziet er wel een beetje verzadigd uit Grace. Wat een kilometersvreters zijn jullie. En nu lekker een paar daagjes relaxen.
    Liefs ons

• 04 Juni 2015 - 15:05

Wendy:

Betere keuze toch! Gaan jullie gewoon volgend jaar nog een keer. Dan maken we er een familie uitje van, niet dan? Snap de keuze heel goed, alleen maar in de auto is ook niet wat!

Nu even 3 dagen chillen op dezelfde plek is ook fijn (weet ik nog van vorig jaar).... Jullie zitten nu dus aan de Chocolate River en die komt uit in het Chocolate Lake? Gelukkig dat jullie op tijd waren in het motel, is dat nu dat rode ding? Die vind ik echt heel mooi! Vandaar uit gewoon leuke uitstapjes maken.....die Bay of Fundy is volgens mij schitterend....
    Wat gaaf dat verschil tussen eb en vloed. Vloed moeten jullie dus nu nog zien als ik het goed begrijp....
    Brrrr 10 graden is inderdaad niet warm.... Als je ooit nog een keer gaat, dan moet je in augustus of september gaan, mei en juni zijn DE regenmaanden (staat op internet).
    Hopelijk droogt het nog een beetje op....

Hier alles goed. Over 4 weken hebben wij vakantie (1,5 week). Lekker! Tijd gaat super snel. We hebben echt elk weekend wat in juni (zaterdag en zondag). Door de week natuurlijk ook allerlei dingen maar goed, hoort erbie!
    Met de meisjes gaat het ook goed. Maud gaat lekker relaxed haar gang en Noor is in de ban van het voortgezet haha. Ach, lekker laten gaan!

Ik zal vragen of ze zaterdag (dan zijn ze een paar uurtjes extra bij ons i.v.m. de verhuizing van S&M) een verhaaltje willen typen.

Veel plezier nog! Heel veel liefs en (ik kan het nu zeggen): TOT VOLGENDE WEEK!!!

XXX wen.

Nou luitjes, lekker genieten.

• 04 Juni 2015 - 16:01

Grace:

Hoi allemaal
    ik heb nog wat extra foto's erop gezet! Voor de liefhebber!
    En ja schat tot volgende week, miss you all!!!!

Leuk als de kids nog wat typen, ze hebben tenslotte niet voor niets hun typediploma gehaald!! Hihi

• 04 Juni 2015 - 17:40

Herman En Marion:

Hoi zus en zwager,
    Ik kan niet wachten om weer thuis te zijn (dit is eigenlijk onzin want wij hebben het hier uitstekend naar de zin met 30°C) maar dan kunnen wij ook de foto's bekijken. Dat bedoel ik eigenlijk ha, ha. Jammer van het weer bij jullie maar desondanks genieten jullie lekker en daar gaat het om. Vergeet niet ook nog ff een ritje over Cape Cod te maken, home of the Kennedy's. Veel kilometers toegewenst uit een mooi Zakynthos xxx

• 04 Juni 2015 - 17:40

Herman En Marion: