Fundy's Cape Enrage en Alma Wharf - Reisverslag uit Moncton, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Fundy's Cape Enrage en Alma Wharf - Reisverslag uit Moncton, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Fundy's Cape Enrage en Alma Wharf

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

05 Juni 2015 | Canada, Moncton

Hallo lieve mensen

Vandaag nog een rondje in de Bay of Fundy gedaan, voordat we morgen doorrijden naar de White Mountains in New Hampshire (USA).

We zijn de 114S opgegaan tot de 915E, dit is een scenic route langs de baai. Het werd hoog water en in Alma stijgt het water echt 16 m.! Eerst zien en dan geloven.
Morgen moeten we dezelfde route volgen, maar gaan dan vroeg op pad, dus is het nog eb. Dan zullen we m.n. in de haven van Alma het verschil kunnen zien.
Op de 915E meerdere schitterende plekjes tegengekomen, voordat we bij Cape Enrage en de vuurtoren aankwamen.
Bob en Shirley Goodwin hebben dat ook ontdekt en hebben er een (kleine) Glamour Camping neergezet ( zie foto's)! En de omgeving is werkelijk fantastisch.

Bij Cape Enrage Lighthouse in de Chignecto Bay uitgestapt en wat gewandeld. Scheelde gelijk weer een jas, zo bij open water! Wel een lekkere zon, maar de wind.......
Daar ook een lekkere koffie gedronken met een sticky bun bread pudding erbij!!!! Was lekker, geen foto's van, toen was het al op.

Vandaar naar de haven van Alma gereden, niet spectaculair, maar dat moet het morgen worden met het verschil in waterstand.
En je houd het niet voor mogelijk: er vlogen daar kolibries rond, dat kunnen wij ons niet voorstellen, want het is hier toch een stuk koeler dan in Arizona en Washington, maar echt.....
Ze hadden bij het restaurant ( het was nu tijd voor bier en thee) aan de buitenkant van het raam waterbakjes geplakt en daar kwamen ze steeds water drinken............... Hans heeft een schitterende foto gemaakt!

Onderweg ook nog leuke foto's gemaakt van een brievenbus en een wel heel apart kerkhof.........
en voor de rest natuurlijk weer heel veel van de natuur vastgelegd.

• 06 Juni 2015 - 09:06

Herman En Marion:

Hallo vakantiegangers, we zien dat jullie het lekker de zin hebben. Kolibries komen inderdaad in verschillende delen van Amerika voor, mooi hè! Hier vandaag regen dus het wordt lekker lezen en kaarten en wachten op het zonnetje. Veel liefs van ons en mooie reis naar New England.

• 06 Juni 2015 - 10:34

Zes Juni 2015 10.30 Door Mam.:

Hoi hoi wat leuk dat ik net bijwendy was dat jullie belde en ik jullie even kon zien..wat hebben jullie een. Mooie reis maar jullie hadden een paar dagen wat rustiger aan gedaan nu dat kan ik begrijpen.nu vandaag vertrekken jullie richting ameriika naar de white mounties en dan komt het einde in zicht.geniet nog lekker samen en tot spoedig ziens liefs en kus mam.

• 06 Juni 2015 - 12:58

Wendy:

Hoi hoi,

Wederom weer hele mooie foto's!!! Supergave brievenbus.
    En die foto van de kolibrie is echt helemaal geweldig.
    En dat kerkhof is echt heel bizar, leuk die verschillende talen en betekenissen.

Jullie hebben echt prachtfoto's hoor! De natuur vind ik echt mooi.
    Nou geniet van jullie trip via Alma naar de White Mountains.
    Ben benieuwd of de waterstand nog spectaculair is in de haven.

Op naar the USA vandaag voor jullie.

Hier is het heerlijk: nu zo'n 21 graden, prima te doen.
    Wij zijn vanmorgen even op koopjesjacht geweest: partytent, statafels, sproei-installatie etc.
    Dus nu iets lichter haha. Ook nog een NIEUWFLITS voor jullie: Noor is kampioen geworden!!
    Ik zal jullie een foto appen. Hopelijk volgt Maud vanmiddag ook, duimen dus!

Heel veel liefs van ons! Nog fijne dagen!
    XXX Wilko, Wendy, Maud en Noor