Saint John (NB) naar Lunenburg-Nova Scotia - Reisverslag uit Lunenburg, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Saint John (NB) naar Lunenburg-Nova Scotia - Reisverslag uit Lunenburg, Canada van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Saint John (NB) naar Lunenburg-Nova Scotia

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

01 Juni 2015 | Canada, Lunenburg

Hoi lieve allemaal,

weer bedankt voor de leuke berichtjes, fijn hoor!

Vanmorgen niet te vroeg op, we moesten om 11.00 uur bij de boot zijn.
Lekker op ons gemak ontbeten, rotzooi in de auto gegooid en nog even langs de Reversing Falls. Jammer was iets meer reuring, maar niet echt spectaculair. Vloed was op zijn hoogtepunt midden in de nacht, ja en zo fanatiek zijn we ook weer niet.

Dus naar de boot, we hebben gisteren geresveerd en moesten de boardingkaarten ophalen.
Gaat best veel verkeer met de boot, maar hij was keurig op tijd en we vertrokken precies om 12.00 uur.

In tegenstelling tot wat we verwacht hadden, was het vanmorgen droog, geen wind en dus niet echt koud.
Dus geruime tijd op dek gestaan en toen we echt bevroren waren naar binnen gegaan.
Tijd vloog voorbij en daar was ik wel blij om, want ik werd me toch een partij misselijk......... bah!!!!! Is goed gegaan hoor......

Om 15.00 uur Digby nog even doorgereden en daarna de 101 op tot Graywood en toen de 8 op. Een binnenweg, die volgens sommigen slecht zou zijn, nou dat viel reuze mee. Goed te doen.
Het was inmiddels gaan regenen en het is ook niet meer opgehouden.
Jammer is dat, want het uitzicht wordt er door beperkt.Na 60 km. rijden op de 8, hadden we 10 auto' s geteld ( we moeten toch wat doen om de tijd te doden en Hans en ik zijn het eens (yeh!), door alleen maar bossen rijden is niet wat ons echt boeit. Op de 8 rijdt je hoofdzakelijk door bos met overal meren, maar die zie je zo nu en dan.
Bij Bridgewater de 3 gepakt naar Lunenburg.
Op de boot hadden we een mooie accomodatie aan de Oceaan geboekt: Atlantic View. Is schitterend, alleen niet zo als het regent.

Lekker gegeten in Lunenburg en daar weer 100 foto' s gemaakt, wat een bijzonder plaatsje. Staat op de lijst van Unesco Erfgoed, omdat veel van de huizen in dezelfde stijl zijn gebouwd. ( zie de foto' s, dat zegt genoeg).

Kort verslag vandaag,
veel liefs, Grace

• 01 Juni 2015 - 10:37

Wendy:

Goedemorgen,

Jammer dat de Reversing Falls niet heftig waren! Valt me wel een beetje tegen dat jullie vannacht niet een kijkje zijn gaan nemen hahaha! Dacht juist wel dat jullie zo fanatiek waren ;-)
    Ach, uitslapen is ook weleens fijn!

De boottocht was dus pittig. Een beetje zeeziek? Bizar of niet?
    Aan de hut kon het in elk geval niet liggen, wel jammer dat je weinig kon zien.
    En heel fris, ach dat is het hier ook wel hoor!
    Alleen verwachten ze hier eind van de week 30 graden, yes!!! Fijn!

Jammer dat het veel regent, gelukkig zitten jullie droog maar inderdaad voor het uitzicht en de vergezichten is het wel een beetje jammer. Wel heel erg lonely planet op de weg of niet? Dan moeten jullie maar goede gesprekken houden in de auto, komt vast goed: jij praat en papa luistert, hi!

Ben benieuwd wat voor moois jullie nog op de site gaan zetten. De foto's zijn echt schitterend!
    Veel plezier en lekker genieten! Liefs xxx Wen.

• 01 Juni 2015 - 10:41

PS (wendy):

Lunenburg is echt mooi!!!!
    Al die kleurige huisjes, geweldig.

Een die dikke vette gamba's staan me ook wel aan ;-)

• 01 Juni 2015 - 13:40

Anita De Ridder :

Ha Lunenburg. Nu worden je verslagen bekender voor mij. Mooie herinneringen aan Canada. Geniet ervan!

• 01 Juni 2015 - 14:36

Griet:

MMMMMM ga je hier ook n keer van die lekkere garnalen maken!!!!
    We volgen jullie op de voet,althans ik want bo is nog steeds ziek. Krijg zelf ook wel zin in vakantie.
    Morgen UWV....... Zal me benieuwen.
    Enne lukt het nog om een beetje lief te zijn?? hahahaah

• 01 Juni 2015 - 15:09

Herman En Marion:

Jammer van de regen maar jullie genieten toch wel .De foto's kijken we thuis wel Internet is hier niet zo goed . Wij zitten nu te genieten van een welverdiend pilsje hebben een flink stuk gefietst. Dikke kus