Van Jamestown via Tuttletown naar Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Jamestown via Tuttletown naar Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Jamestown via Tuttletown naar Mariposa

Blijf op de hoogte en volg H.

21 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Mariposa

En daar ben ik weer,

Wat een leuke reacties van jullie allemaal en het grapje met de beer was in ieder geval geslaagd! En die lagere school in Wijhe, Bob, daar denken wenog even over na, maar je hebt wel gelijk, dat we weer heel erg moeten wennen aan al die gekke! mensen, ha.
Iedereen is heel nieuwsgierig waar we nu terecht zijn gekomen. Vanmorgen is Hans eerst gaan hardlopen en heb ik me nog even omgedraaid. We gaan eigenlijk best wel laat naar bed steeds, tussen 24.00en 01.00 uur, dus soms moeten we even bijslapen!
Tegen 11 uur vertrokken richting Lake Tahoe. We wilden niet helemaal naar Carson City rijden, maar onderin blijven bij de zuidzijde van het meer.
We hebben een heerlijk broodje gekocht met wat bekers koffie om onderweg op een mooi plekje op te eten.
En dat hebben we gevonden, ongeveer 20 km. van waar we waren zijn we bij een geweldig meer, Eagle Point genaamd, in Tuttletown gestopt. Het was er warm, de zon scheen heerlijk en het uitzicht was weer adembenemend. Lekker gepicknickt, gelezen en een puzzeltje gemaakt, we waren er toch alleen, althans voor 1 1/2 uur en toen kwamen er veel mensen! Het waren vrijwilligers met 3 Rangers, die een middag voor een groep verstandelijk gehandicapten hadden georganiseerd. Heel relaxed en gezellig.
Op dat moment hebben we besloten om in deze omgeving te blijven, omdat in Lake Tahoe ( ligt op ongeveer 3000 m.) sneeuw voorspeld werd en het gebied rondom San Fransisco tot woensdag last heeft van regenbuien! En hier was het nog geweldig en elke mooie dag is nog steeds meegenomen.
We zijn richting Mariposa gereden om daar te overnachten ongeveer 75 km. van Tuttletown. We dachten er met een uurtje te zijn: no way man, weer bergen op en over, haarspeldbochten en een gemiddelde snelheid van 30 km.! En weer ravijnen,,,,,,,,,,
We hebben vanavond trouwens in een on-Amerikaans restaurant gegeten: restaurant Charles Street ( voor als iemand in de buurt mocht zijn!) in Mariposa. Heerlijk en een voortreffelijke kok!.
Goed, dit was het weer voor nu, morgen richting Santa Cruz en dinsdag naar San Fransisco en dan................
We moeten nog ergens een koffer scoren, want die van Hans heeft het begeven, maar omdat we alleen maar dorpen aandoen lukt het nog niet erg! We zien wel............

Liefs en groetjes voor allemaal, Grace
Maud en Noor we skypen weer hoor, dikke kussen van ons

• 22 Oktober 2012 - 21:00

Gien Goldsmid:

Hallo grace en hans.jullie verslag weer gelezen allemaal even mooi ik krijg er geen genoeg van.heerlijk bij zo meer helemaall alleen lunchen? Ben gisteravond bij wendy Geweest en heblekker gegeten. Om tien uur door wilco naar huis gebracht.morgenheb ik een sportdag van koersbal.we gaan met twee teams zien of we wat presteren. Vandaag ging hetgoed en was ik met bertha dé hoogste inpunten. We hadden vandaag weer een lekkere dag weer.aankomende dagen gaat detemperatuur omlaag en tegen eind van de week wordt het maar tien. Graden en lichte nachtvorst.dus neem maar wat warmte mee.hier. Gaat verder alles goed en ik moest. Je de groeten doen van aadje..heel veel liefs en dikke kus mams.

• 22 Oktober 2012 - 23:43

Mayo:

Hi there!

Ja, hier is het ook steeds laat naar bed, nog even wat berichtjes lezen enzo :)
    En lekker weer is het ook maar dat niet zo lekker warm en zonnig als bij jullie!
    Ik wens jullie nog een heel fijne week en geniet nog lekker deze laatste dagen want voor je het weet is het weer voorbij( gemeen hè). Alvast een goede reis terug mocht ik er deze week niet meer aan toe komen om te kijken. Sweet dreams! X