Yosimite 2...van Mariposa naar Jamestown - Reisverslag uit Jamestown, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Yosimite 2...van Mariposa naar Jamestown - Reisverslag uit Jamestown, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Yosimite 2...van Mariposa naar Jamestown

Blijf op de hoogte en volg H.

20 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Jamestown

Iedereen weer welkom,

Grietje bedankt en wat leuk dat onze kleinkids, Maud en Noor hebben gereageerd!
Opa en oma vinden het wel fijn dat jullie ons missen hoor, maar we komen nu al gauw weer terug. Volgende week vrijdag zijn we er weer en kunnen we even lekker knuffelen (want wij missen jullie ook hoor)!
Vandaag zijn we weer terug geweest naar Yosemite en hebben de route van zuid naar west gedaan ( gisteren van oost naar west).
Heerlijk geslapen in de Comfort Inn ( tot nu toe ons meest luxe hotel) en vanmorgen lekker ontbeten! Dat verschilt nogal eens: bij de 1 is het een donut met een kop koffie en bij een ander hotel is het heel uitgebreid. Dit heeft niet specifiek iets met de prijs te maken.
We zijn vanuit Mariposa via de 41 Yosemite weer ingereden tot aan Mariposa Grove. Daar een korte wandeling gemaakt (althans ik, Hans is verder gegaan) en nogmaals vele sequioa-bomen aanschouwd. Natuurlijk weer mooi!
De Wawona Road verder gereden naar Chinquepin en richting Yosemite Valley Visitor Center. Onderweg verschillende kijk-uitjes aangedaan, o.a. Inspiration Point, Tunnel View en later nog Valley View.
M.n. Van Tunnel View heb je een schitterend uitkijk naar links El Capitan ( een granieten monoliet, die meer dan 1000 m. uitsteekt), recht voor je de Half Dome ( ook een monoliet) en rechts de Bridalveil Waterfall ( sorry, er was geen water, dus ook geen val!).
Van daaruit naar het Visitors Centrum en ook heel snel weer weg! Het is nu weekend, nog steeds mooi weer en het was er druk. En aangezien wij een beetje mensenschuw zijn geworden, waren we heel snel weer weg.
Yosemite Park is een doe-park: er zijn heel veel trials, veel mountainbikers en veel klimmers.
De meadows en de enorme rotsformaties zijn schitterend, maar je rijdt ook heel lang door de bossen! En dat vinden wij dus minder, wij willen kijk-uitjes!.
Van het Visitors Center over de Big Oak Flat Road naar de uitgang van het park met nog 1 stop bij Valley View.
Oh ja en het grote nieuws is: we hebben een beer gezien! Geweldig he, natuurlijk wordt de foto toegevoegd, anders geloven jullie het toch niet! Ik was zo blij............
Leuk motelletje, genaamd Railtown, gevonden in Jamestown en vanavond heerlijk gegeten bij de Amerikaanse Chinees, waar Hans en ik een verschrikkelijke slappe lach kregen. Heel genant, maar wij zaten er natuurlijk niet mee. Het ging over de vraag of Chinezen in Amerika ook de r niet kunnen zeggen; slaat nergens op, maar dan gaat Hans verder met verzinnen............, do you have a loom?, en plactice en over legulal en bij dat laatste liepen de tlanen ovel onze wangen en kwamen we niet meel bij.........
Oh wat wordt je gigantisch flauw en de intelligentie neemt ook behoorlijk af!!!!
Morgen weten we nog niet welke kant we opgaan, dus dat is een verrassing voor ons en jullie.
We hadden Lake Tahoe nog op het programma staan, maar we weten nog niet of we dat ook gaan doen, dus.................. morgen verder lezen en dan weten jullie het!
Ik ga nu foto s erop zetten en selecteren. Kan het al bijna helemaal alleen, maar nog niet helemaal.
Veel liefs en tot morgen, Grace

• 21 Oktober 2012 - 11:59

Margriet:

Hoi, jullie snappen het nog steeds niet he!!!!!
    Welke intelligentie?????? Het iq was toch 40????
    Enne wat die chinees betLeft... blijft leuk
    knuf

• 21 Oktober 2012 - 12:58

Bob:

Jongelui.

Ik heb vanaf het begin jullie reis gevolgd en heb het reageren aan Griet overgelaten.
    Wat een prachtige natuur en mooie foto's.
    Jullie moeten wel ff tijdig aangeven op welke basisschool hier in Wijhe je weer bijles wilt krijgen.
    Het zal ook wel weer wennen zijn om onder de normale bevolking hier te functioneren.Maar tja das bijzaak. Deze ervaringen pakken ze jullie niet meer af.
    Knap dat die beer uit Nederland de reis zo lang verborgen is gebleven.
    Ik mis echter wel de sapige verhalen over valpartijen en zo. Is er echt niet mis gegaan?
    Geniet nog maar volop.

Groet Bob

• 21 Oktober 2012 - 18:08

Maud:

Heey lieve opa en oma,

Ik had al gezegt dat ik jullie mis, maar ik ben blij dat jullie terug komen.
    Wendy, Noor en ik hebben die minnie beer gezien, leuk grapje hoor.
    Noor en ik gaan maandag avond logeren, en misschien zaterdag naar heksendoorn.
    Ik ga dan met Malou en Noor met Kircha
    I love jullie!!

-xxx- Maud

• 21 Oktober 2012 - 18:17

Noor:

lieve opa en oma,
    ik mis jullie erg maar jullie komen vrijdag weer terug, yes!
    en weetje dat ik het beer(tje) erg leuk vond hahaha!
    oja,we zijn vandaag ook nog naar de dierentuin geweest.
    die dierentuin heete:dierenpark Emmen.leuk he
    en ik ga misschien zaterdag naar Heksendoorn leuk he
    en ik ga met Kircha logeren en Maud met Malou.

-xxx- Noor!!!!!!!!

• 21 Oktober 2012 - 21:52

Gien Goldsmid.:

Hallo Ggg grace en hans,het reisverslag helemaal gelezen en wat een prachtige reis .het blijft het. Land van verrassingen en wat treffen jullie het met het weer.ja mensen. Die het verdienen krijgen het..het gaat nu opschieten voor jullie.maar het is ook weer fijn.als jullie weer gezond terug Zijn.ik ben vandaag heerlijk gaan rijden met riek en hennie en lekker in dalfsen wat gaan gebruiken.om 4uur thuis en nu jullie een briefje schrijven.hier verder alles goed enn ga vanavond naar wilco en wendy. En kids.nu kinderen een dikke kus van mams.

• 21 Oktober 2012 - 22:47

Mayo:

Hey Hansie en Gracie!

Wauw, wat mooi daar in het Yosemite! Jaloers!!!! ;)
    Geweldig! En ik meteen kijken op die foto's naar een beer, spannend...is het een knuffelbeer! Hahaha! Grappig hoor!
    Ben benieuwd waar jullie morgen heen gaan( ga zo kijken).
    Veel plezier met jullie vervolg vd reis en tot gauw!

Gloetjes, Mayo

• 24 Oktober 2012 - 15:05

Herman En Marion:

He zus en zwager, Lake Tahoe is een must en ook de Bonanza Ranch. Veel plezier!!!