San Francisco - Reisverslag uit South San Francisco, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit South San Francisco, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg H.

23 Oktober 2012 | Verenigde Staten, South San Francisco

Hallo lieve mensen,

hier zijn we weer en wel voor de laatste keer! Morgenaovnd zijn we druk met pakken en vroeg naar bed toe gaan ( gaat toch niet lukken en dat geeft ook niet, want anders hebben we in het vliegtuig niets meer te doen!)
Ook willen we het reisschema doorgeven:
we vliegen do 25 okt om 8.10 uur, vluchtnummer US 710 naar Philadelphia en zijn daar plaatselijke tijd om 16.34 uur ( 3 uur verschil).
Om 18.40 uur vertrekken we uit Phil, vluchtnummer US 798 en zijn dan vr 26 okt om 8.40 uur aan op Schiphol.
En wat hebben we vandaag gedaan: vanmorgen natuurlijk opgestaan en het was heerlijk weer. Geen regen en kou meer, maar een heerlijke zon en een lekkere temperatuur, dus toch maar weer die korte broek en (stinkende) hempie aan, grapje hoor!
Dit houden we ook in het vliegtuig aan, weten we zeker dat er niemand naast ons kmt zitten.
Hans had gisteren een hotel aan de noordzijde van de Golden Gate Bridge besproken, omdat aan die zijde "het Golden Gate Bridge North Vista Point was. Je klimt daar naar boven en hebt dan een geweldig overzicht over de stad, Downtown, Alcatraz en de haven en natuurlijk de Golden Gate Brigde! Echt geweldig mooi.
Van daaruit de GGB over en naar het Golden Gate Park. Een heel groot park ook aan de noordzijde van downtown.
Hans navigeerde en ik reed, nou dat was wat! Iedereen kent San Francisco van films o.i.d. en dan weet je ook hoe stijl de straten zijn!
Oke ga daar met een auto rijden, ik dacht dat ik alles gehad had in de nationale parken:nee dus..................
Lombard Street was een peuleschil, want daar zigzag je letterlijk naar beneden, maar bij de andere wegen moet je de autozowel naar boven als naar beneden in low gear zetten, want anders red je het niet! Wel gaaf hoor.
Van daaruit naar Fisherman s Warf, lopend over de pier en kijkend naar Alcatraz, de baai van SF met grote zeeschepen en weer een heleboel zeehonden en zeeleeuwen bij de pier.
Wat ook nog heel leuk was, we reden door een gedeelte van SF, waar echt alleen maar Chinese mensen woonden en we hebben het hier niet over het commerciele China Town, echt een woonwijk voor Chinezen met Chinese winkels, scholen en kerken. Alles was ook in de Chinese taal geschreven.

We hebben een koffer gescoord en helaas kunnen we nog maar 8 fotos plaatsen. Hans is al bezig geweest om bij te kopen, maar dat was niet mogelijk, dus jullie moete het er mee doen! Gisteren ging het ook fout en zijn er zeker 10 fotos niet geplaatst.

Ook nu gaan de fotos niet lukken lieve mensen, jammer, want dat maakt het veel leuker!

We willen iedereen bedanken, die gereageerd heeft, we vinden dat toch wel heel fijn.
Mocht je nog wat willen plaatsen, doe het vooral. We gaan het zeker lezen en anders tot vrijdag in Nederland.

NB Toch een paar foto weten te plaatsen. Volg deze link:

Groetjes en veel liefs van ons,
Hans en Grace

• 24 Oktober 2012 - 14:14

Margriet:

Nou lieverds geniet nog ff.
    Hier wordt het alras kouder dus bereid je maar voor.een goede terugreis en see you.
    Knuf ons

• 24 Oktober 2012 - 15:23

Herman En Marion:

Mooie stad San Flancisco, en ja el zijn hele chinese wijken die daal zijn! Lombald stleet was goed te lijden of niet, nog steeds zo klom. Nou, goede leis van ons en tot ziens in Nedelland. Gloetjes van ons en veilig thuiskomen hool xxxx

• 24 Oktober 2012 - 19:01

Veerstraatje 1:

Hee hoi,

Fijn dat jullie nog ff genieten! Jullie kunnen nu de uren aftellen! En wij ook!
    Hier is alles goed; helaas wordt het nu een stuk frisser na een aantal heerlijk dagen met heerlijke temperaturen. We zien jullie vrijdag, ons hotelletje gaat helaas niet door.

De auto staat alweer bij het station op jullie te wachten.
    Maud en Noor zijn vanaf vanavond tot maandag weg....
    Misschien kunnen we vrijdagavond wat regelen zodat jullie ze even kunnen zien.
    We zien wel.

Nou hele goed reis en kalmpjes aan daar boven de atlantische oceaan.

Heel veel liefs, dikke kussen en knuffels, W&W&M&N.

Joke De Beer:

hallo jullie 2tjes,schrijf ik een reactie ,lees ik jullie volgende verslag[bleek dat jullie laatste verslag].