Monument Valley - Reisverslag uit Tuba City, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Tuba City, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

03 September 2005 | Verenigde Staten, Tuba City

Lieve allemaal,

hier zijn we weer met de volgende etappe. Vandaag weer enorm genoten. Het is bijna niet te beschrijven hoe mooi het landschap is. Dat het "zo maar" is ontstaan, door welke kracht dan ook. Ik hoor jullie denken: die worden lyrisch zeg!!! Nou dat klopt. De rotspartijen die we vandaag gezien hebben zijn schitterend en de enorme ruimte is niet te bevatten. We hebben vandaag weer behoorlijk wat miles afgelegd (zowat de lengte van Nederland) en dan kom je werkelijk bijna niets tegen. Zo af en toe een nederzetting, want een ander woord hebben we er niet voor.

We bevinden ons midden in Indianenland o.a. de Hopi en Navajo. We moeten wel zeggen dat er een bepaalde armoedige uitstraling van uit gaat. Men woont in caravans of iets wat ervoor door moet gaan.

We kunnen ook niet goed helder krijgen wat hun bron van inkomsten is, natuurlijk het toerisme, maar er zijn zoveel kraampjes dat er geen droog brood te verdienen valt.

Goed, we hebben eigenlijk geen zin om daar lang bij stil te staan, we genieten volop van de enorme schoonheid van de natuur.

Morgen gaan we naar de Grand Canyon. We gaan vroeg op pad, want we willen ook een wandeltocht maken. Dat gaat lukken.

Leuk, al die reacties van jullie, we vinden dat erg gezellig. Zo blijven we op de hoogte van elkaar. Ik (Grace) vind het geweldig dat Hans dit weer bedacht heeft en mam ik vind je hartstikke knap dat je zoveel reageert. Dikke kus
en natuurlijk voor allemaal heel veel kussen, we genieten van alle reacties.
Tot morgen en wij gaan lekker slapen ( jullie liggen er al uren in.
Dag

• 04 September 2005 - 11:24

Herman&Gemma:

Nou zusje, je reactie is niet lyrisch, het komt overeen met mijn herinneringen. Het is gewoon harstikke mooi dat hele gebied. Voor jullie info: Die Indianen leven van de inkomsten uit de casino's die zij hebben op hun reservaten. Dat is een continue bron van inkomsten die niet belast is door de Amerikaanse overheid aangezien het hun reservaten (land) betreft. Alles wat zij daar nog bij doen voor werk is extra inkomsten. Dus verhongeren zullen ze absoluut niet, maar ze leven armoedig. Nou luidjes veel plezier in de Grand Canyon, en wandel ze. Kusjes van ons.

• 04 September 2005 - 13:27

Gien:

Zo het is zondagmiddag 3 uur en bij jullie 7 uur s!morgens en net op of al zover om de tocht naar de Grand Canyon te beginnen.In gedachten zie ik jullie al druk bezig.Als je dit berichtje leest dan hebben jullie er alweer een tocht opzitten.En natuurlijk weer heerlijk genoten en gewandeld was dat te doen.Ik ben vanmorgen met buren meegereden naar de tent in de langstraat en heb eerst om 10 uur de oecumenische kerkdienst bijgewoond love en peace erg mooi en om 11.15 uur het koffieconcert to 1300 uur kapel uit ede ook heel gezellig en zo was de morgen weer om.Na het eten jullie brief gelezen en nu aan het beantwoorden en zo komt de zondag om. We hebben prachtig weer hier zo 25 tot 28 graden.Ja jullie mams wordt nog wat op de computer een mooi tijdsdoding nu met dat been.Nu kinderen ik ga sluiten met veel liefs en dikke kussen mams.Be carefull.

• 04 September 2005 - 13:55

Pa:

Ik blijf jullie volgen,lukt steeds weer.Prachtig toch.Met ma gaat het aardig goed ze zit buiten in de zon en geniet op haar manier.Een fijne wandeling entot morgen.Liefs pa en ma!