Grand Canyon - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

05 September 2005 | Verenigde Staten, Williams

Hi you folks.

Dat is wat ze hier steeds heel familiair roepen. Vandaag van Tuba City gereden naar Grand Canyon. Was maar een klein stukkie (relatief gezien).

Tsja en wat moet je dan zeggen over de Grand Canyon. Ze zeggen wel, dat is niet te beschrijven en dat klopt. De Grand Canyon moet je gewoon zien. Er zijn geen woorden voor, zo fantastisch. We hebben bijna alle views gezien en stukken gelopen bij Hermits rest. en de Bright Angel Trail. Dat is een pad naar beneden van 15 km lang van 2100 meter hoogte naar 700 meter hoogte.

We kwamen mensen tegen. Een jongen en een meisje. Zij begonnen bij de North Rim. Vandaar loop je naar beneden (de North Rim is nog eens 300 meter hoger). Ze steken dan de Colorado River over en dan ga je omhoog klauteren bij de South Rim. (1400 meter) Toen wij ze tegenkwamen waren ze net boven. Dit deden ze in twee dagen tijd. Het meisje was dan ook 'aan de lat'.
Het was aan de South Rim wel erg druk. Veel toeristen. Dat wisten we. Het was ook nog eens Labour day. Dat is een lang weekeinde voor de Amerikanen.

Maar dat geeft verder niet aan de zuidkant heb je veel uitzichtpunten. En het was dan ook schitterend. Beetje om de toeristen heen fotograferen. Ik geloof dat we honderd foto's hebben genomen.

Over foto's gesproken. Ik kan niet altijd foto's toevoegen aan de site, helaas. Dat is afhankelijk van de computer die er staat. Als we er nog weer eens een tegen komen waar het wel kan, dan zal ik het vermelden en evetueel ook bij de 'oude' berichten toevoegen.

Nu gaan we Williams in. Een oud stadje aan de route 66 en dat is ook donders gaaf. Naast de stoomlocomotieven die hier ook rijden naar de Grand Cnyon (en weer terug).

Nb
Er is een uur bij gekomen. Dus het tijdsverschil met Nedeland is nu 9 uur.

Okidoki dit was het weer. De groeten van Grace en Hans.

  • 05 September 2005 - 07:18

    Wendy:

    Hello!
    wat een belevenissen daar allemaal. Volgens mij is het allemaal erg indrukwekkend. Hier gaat alles goed, we hebben erg mooi weer dus dat is nog ff heel fijn! met de kids gaat het ook lekker en met mezelf ook. Jullie liggen nu vast lekker te slapen en ik ben lekker aan t werk.
    Nou tot gauw. geniet er lekker van! Dikke kus uit Wijhe van ons drie!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 September 2005 - 11:26

    Gien:

    Om elf uur jullie bericht gelezen en dat was weer heel interessant en wat een hoogte verschillen.het tijdsverschil ook gelezen jullie liggen nog lekker te pitten.Ga vanmiddag even naar aatje en derk.Verder alles goed en kus mams.

  • 06 September 2005 - 09:18

    De Koekkies:

    hallo buurtjes
    erg leuk om jullie reisverslag te lezen,wat hebben jullie al veel gezien in korte tijd, ben vandaag pas begonnen te lezen, hou het nu zeker bij.
    Kinderen zijn weer naar school, vandaag weer een warme dag...
    Geniet verder van al het moois..Groetjes...Doeiiii

  • 06 September 2005 - 20:17

    Mayo:

    Hi darlings!
    Hoe is het daar? Vast en zeker hartstikke super! Ik zit nu bij Wen ff jullie website te bekijken.Echt lachen,ik zal wel eens vaker kijken naar al jullie avonturen daar. Gaan jullie ook nog kanoen in New Orleans? Nou geniet van jullie reis en tot later!Liefs, Marjolein

  • 06 September 2005 - 21:45

    Jamie:

    Hallo Ome Hans en Tante Grace! Wat schitterend allemaal - ik moest even bijlezen vandaag! Ik had inderdaad mijn labor day weekend en ben Josh een bezoekje gaan brengen... ik ben net terug van het vliegveld. Ik was ook nog nooit in het Westen geweest: een compleet andere wereld! Waar hij zit zijn geen bomen maar cacti en lage bosjes, heel vreemd maar super mooi: de bergen en de horizon.
    Jullie zien de foto's wel wanneer jullie naar St. Louis komen. Vergeleken met wat jullie tot nog gezien hebben zal St. Louis saai zijn geloof ik... moeten we maar naar de brouwerij! Ik blijf jullie volgen - heel veel plezier en dikke kussen!
    Jamie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Williams

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 September 2005

Weer terug

27 September 2005

ons laatste nachtje aan het meer

25 September 2005

alweer 2 dagen om

23 September 2005

Heerlijk kalm aan doen!!!

21 September 2005

Verjaardag Hans
H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 66241

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: