Hoover Dam / Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Hoover Dam / Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Hoover Dam / Las Vegas

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

07 September 2005 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hallo folks, daar zijn we weer.

Jullie geloven het of niet, maar Vegas konden we niet internetten. Alles was steeds bezet. Dat even vooraf.

Waar waren we gebleven... in Williams, het Route 66 plaatsje. De leukste (kleine) plaats tot nu toe. Een oude wildwest town aan de route 66 met veel motorrijders en bijzondere auto's. De eerste plaats waar je 's avonds er even op uit kunt, omdat het downtown gezellig is.

Van Williams zijn we doorgereden naar de Hoover Dam. In Williams was het groen, veel bomen etc etc en een graad of 20C.
Dat was even schrikken toen we bij de Hoover Dam de auto uitstapten; 40 graden C. Puffen dus. De Hoover Dam was op zich minder spannend als we dachten. We verwachten een dam van 2 kilometer breed ofzo. Niet dus. Smalletjes, maar wel heel diep (230 meter) en gelet op de omstandigheden, warmte en zeer rotsachtig en moeilijk te bereiken gebied, was het in de jaren 30 een prestatie van formaat de dam te bouwen. Overigens levert de dam stroom aan 5 staten.

Oke, vandaar doorgereden naar Las Vegas.

Nou en dat was wat! Ik moet zeggen: je moet het gezien hebben, maar dat vind ik dan ook meer dan voldoende. Hans vond het zeer indrukwekkend en dat is ook werkelijk zo. Men verzint van alles om publiek te trekken: het ene hotel heeft witte leeuwen en een aquarium waar allerlei vissen en zelfs haaien in zwemmen; een ander hotel heeft een kopie van de Eifeltoren voor zijn entree staan en weer een derde hotel is Venetiaans, d.w.z. de bouwstijl van het hele hotel is Venetiaans en men wordt naar binnen gevaren met een gondel (wel ff betalen).

En waar we zelf sliepen: in het Sunset Station; een immens groot hotel op de tiende verdieping met een prachtig uitzicht over de bergen (en dat voor een prikkie, want de inkomsten komen alleen maar binnen via het gokken). En dat kan je er: Gokken, er staan wel duizenden en duizenden en duizenden van die apparaten; en dan nog de nodige tafels waar je kan pokeren, black jack en meer van dat soort kaartspelen.
Wij hebben in ieder geval verloren!!Ha, ha
Ik vond het om gek van te worden zoveel lawaai en zoveel lichten!!!! ( Maar ik word ook wel erg oud).

Nou nu komt die Hansie weer effe

Wat we ook nog hebben gedaan, Herman, is bowlen. Ze hadden in ons hotel maar een paar baantjes, 72 om precies te zijn. Ik begon met 4 strikes achter elkaar. Toen werd het wat minder, maar eindigde toch met 159 punten.

's Avonds naar Downtown in Las Vegas geweest met de auto. Naar Fremont street. Daar is het allemaal begonnen. Helemaal overkapt met een video-plafond van pak 'm beet een kilometer lengte. Om het uur gaven ze een video show weg. Iedereen met het hoofd omhoog. Wel gaaf hoor.

Dat was 'Vegas' en toen reden we gauw weer door, weg van de drukte en richting Zion.

Daar zijn we vanavond aangekomen in een plaatsje vlakbij met de wat sinistere naam 'Hurricane'.

Morgen dus Zion National Park...tot dan.

NB. In deze pc weer geen mogelijkheid foto's te uploaden. Sorry.

NB.
Nog even een paar persoonlijke woordjes voor iedereen.
Wendy is alles goed met je en met de kids. Je bent deze week wel erg druk, denk je goed aan jezelf. Heel veel dikke kussen.

En mams alles goed met je pootje, gaat het al wat beter. We hopen van wel, jij bent wel een hele trouwe internetter van ons. Ook een dikke kus.

En Deventer: alles nog goed pa en ma. We weten dat het nog mooi weer is en genieten jullie er een beetje van. Liefs van ons

En nu die lui uit Kampen; fijne vakantie gehad, laat het ons weten. Weten jullie of Maarten verdwenen is???? We hadden van hem allang bericht verwacht. We horen wel

He koekjes, leuk dat jullie ook gereageerd hebben. Ja daar heb je nu weer tijd voor, als de kids naar school gaan. Alles goed en we horen wel weer.

Nou lieve mensen, dit was het weer even, het is een heel verhaal geworden, maar dan hebben jullie ook wat te doen.

Herman en Gemma laat weer wat horen, we zijn benieuwd. In de buurt van Hurricane zijn 20 golfbanen, dus jullie denken dat we parken bezoeken, nou mooi niet!

En Leslie hoe is het met je studie, gaat alles weer lekker en weer in Nederland gewend.

En tot slot voor nu: Jamie heb je het fijn gehad met Josh, het was zeker weer leuk om hem te zien. We horen wel hoe je alles geregeld heb m.b.t. je baan en het eventuele verhuizen.

Groeten van Hans en Grace.
(We zitten weer in Mountain Time; d.w.z. een tijdsverschil met Nederland van 8 uur)

• 07 September 2005 - 08:05

Wendy:

Hi there!
    Hier alles goed, net aandachtig jullie bericht gelezen, om gek cvan te worden lijkt me dat hele Vegas gebeuren. Verder klinkt hurricane me ook niet erg aantrekkelijk in de oren... Hier in het lekker warme zonnige Nederland (haha) is het prima vol te houden. Alleen zit ik de hele week en volgende week ook nog voor een groot deel vast op kantoor..... Het zij zo!
    Van het weekend ga ik naar Zeeland (fam weekend Halin). Wel leuk maar wel een pokkeneind rijden, minder! Nou, lekker genieten daar, we mailen wel weer ff. De groetjes en natuurlijk weer heel veel dikke kussen van ons allemaal..... Tot gauw!

• 07 September 2005 - 08:11

Opa:

Een prachtig verhaal.
    dat is wel even genieten.Jammer dat je niets gewonnen hebt.
    hier gaat alles goed.Ma is weer naar Joseph/rvoelt zich redelijk goed en ik ben met mijn klusjes bezig.Heel fijn jullie te kunnen volgen.Heel veel liefs van oma en opa.

• 07 September 2005 - 13:54

Gien:

Wat een prachtige reisbeschrijving weer en dat las vegas is net goed voor een dag maar toch belangrijk om mee te maken.Het is heerlijk genieten van al jullie nieuws en een goed tijds-onderbreking voor mij want het been wil niet hard vooruit gaan.Iedere dag komen ze het verbinden maar heb wel wat minder pijn.Ben gisteren en moet vrijdag weer naar de dokter.Bij aatje en derk alles bij het oude en aankomende week komt aadje op visite en dan wil ze jullie verslag lezen en wat fotos zien.Verder flink warm hier en alles oke hier en ook met wendy en de kids.Veel liefs en kus mams.

• 07 September 2005 - 21:15

Maarten:

Hoi! Ik biecht op dat ik niet elke dag de verhalen lees, maar ik was van plan om ze allemaal te lezen als ik een keertje niks te doen heb. Nou, nu dus!
    Klinkt leuk allemaal, vooral al die nieuwe ervaringen die jullie opdoen doet me veel denken aan mijn tripje naar New York deze vakantie. Zo anders en zo groot en zo real american!
    Heel veel plezier en mooi weer en mooie foto's.
    Groetjes Maarten.

• 07 September 2005 - 22:01

Herman&Gemma:

Hoi luidjes, jullie hebben het enorm naar jullie zin gezien het verslag van jullie ervaringen. Schitterend allemaal. Ik denk dat de stad Las Vegas enorm is gegroeit sinds dat ik daar geweest ben. En nu naar Zion national Park, ook heel mooi, dus blijf lekker genieten allebei.
    Groetjes van ons, en sla ook maar een paar holes in one.
    Doei uit Limburg.