4 parken: Capitol/Arches/Canyonlands/Death Horse - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu 4 parken: Capitol/Arches/Canyonlands/Death Horse - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

4 parken: Capitol/Arches/Canyonlands/Death Horse

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

12 September 2005 | Verenigde Staten, Moab

Hier Amerika.

Even geen internet, maar we hebben niet stilgezeten sinds de laatste keer. Dat is aan de titel al wel te zien.

Capitol Reef.
Op 10 september reden we via Captial Reef National Park naar Moab. In Capital Reef konden we niet alles wat we wilden, omdat de Thunderstorm voor zoveel water overlast had gezorgd, dat een aantal wandelpaden dicht waren. We konden ook aan de Fremont river zien dat deze een meter hoger had gestaan. Nu was ie al weer wat gezakt. Wij zijn dus de hoogte in gelopen, naar Hickmans Bridge. Dat was een aardige geklauter, maar we en dus ook Gracie, hebben het gered. En natuurlijk mooi.

Daarna door de woestijn (100 km) doorgereden naar Moab.

We kwamen vrij op tijd aan en hebben in ons Super 8 motel lekker in de pool gezwommen en zon gebaad.

Canyonlands.
Dat was gisteren (11 september)

Een tocht van 80 kilometer door 1 van de drie gebieden van Canyonlands. Er lopen twee grote rivieren doorheen (Green River en de Colorado), die er samen met de canyons voor zorgen dat je niet zomaar tussen die drie gebieden kan hiphoppen.

Er waren weer vele prachtige overlooks en viewpoints. Veel foto's geschoten. (zie foto)

Death horse point state park
Na de Canyonlands dit park ingereden. Het grenst aan Canyonlands en was misschien wel mooier. Een overlook, maar dan wel heel mooi. Net als Grand Canyon alleen iets lager. Met als voordeel dat je de rivier wat beter ziet liggen.

Arches.
Dat was gisteren nog niet alles, want na Canyonlands en dat dode paard reden we naar The Arches national park. Aan het eind van de dag, zodat we met zonsondergang mooie plaatjes konden schieten. Veel gezien, alhoewel de verzadiging en de lange dag ons wat parten begon te spelen. We zagen o.a. de Three Gossips in Courtney House uit die film van Thelma en Louise met o.a. Shelley Long en Bette Midler.
Andere bogen gezien waronder de Windows en de grootste ter wereld; de Landscape. (zie foto)Helaas bij die laatste stond die aan de verkeerde kant van de berg, zodat het geen mooie zonsondergang foto werd. Overigens moesten we er een fikse wandeling voor maken. Maar wel mooi.

Daarna was het einde voor de dag in de vreetschuur naast ons hotel, Denny's. Wat een afknapper, alles wat fout kon gaan daar ging fout. Maar goed, daar zijn we ook weer overheen gekomen en nu staan we klaar voor een lange ritnaar het Noorden, richting Grand Teton in Wyoming.

Hallo lieverds allemaal,
hoe is het verder met jullie. Het blijft echt leuk om te lezen over jullie zelf, want we missen jullie wel hoor.
En dat geldt voor jullie allemaal.
Gelukkig is alles goed. En hoe is het met de mensen die niet regelmatig op de site staan.
Hallo opa en oma uut Deventer, en buufjes waar zijn jullie nou. En zonder iemand te vergeten, hou ik het hierbij, want de rest mag/kan zelf reageren.
Nogmaals hoeft niet, maar mag wel. We genieten ervan, want 1 maand met elkaar......we smachten naar berichten van anderen, hahahaha!!!!
Mam, nog even wil jij Aartje en Derk de groeten doen en heel veel liefs. Ik denk best vaak aan ze.

Nou mensjes, dit was het weer van ons. Oh ja ik ga bellen hoor alleen als we er aan denken is het bij jullie midden in de nacht, omdat we overdag zelf de hele dag op pad zijn, maar het gaat lukken........

Liefs weer en dikke kussen voor allemaal
Hensie and Gracie

  • 12 September 2005 - 16:18

    Leslie:

    Hallo tante Grace en Ome Hans, dat 'dode paard' echt iets voor tante Grace hé, hihi. Ik ben blij dat het goed met jullie gaat. Afgelopen Zondag hebben Oma en ik een gezellig dagje gehad. Zondagavond ben ik weer terug naar huis gegaan omdat ik de volgende dag op tijd op wou staan om te studeren. Dit jaar is een erg druk jaar, ze hebben ons gewaarschuwd dat het ook de moeilijkste wordt dus.....maar wel erg leuk. Via één van mijn docenten van de Italiaanse cursus heeft mij in contact gebracht met een It. meisje, Silvia heet ze. We hebben vorige week voor de eerste keer afgesproken. Aanstaande woensdag ga ik naar haar toe en gaan we weer oefenen, leuk hé! Dit wilde ik dus zoooo graag. Jammer dat ik jullie niet even kan bellen of kan dat wel? Nou, ik ga er een eind aan breien en zal jullie op de hoogte houden. Oh, tante Grace Cosimo en ik hebben nog drie kwartjes voor je effe kijken welke het ook al weer waren; minnesota 2005, oregon 2005, new york 2001. Dikke kussen aan jullie en zorg goed voor elkaar, doei doei xxx

  • 12 September 2005 - 19:27

    Pa:

    Prachtig wat jullie daar allemaal zien en doen.Je zult denk ik zo nu en dan wel eens een beetje moe van worden,maar het lijkt me een geweldige belevenis.Met ons en vooral ma gaat het aardig goed.
    het wordt niet slechter maar zeker ook niet beter.We gaan dus maar gewoon door.
    groetjesd en heel veel liefs van ma en pa.

  • 12 September 2005 - 19:50

    Gien:

    Het eerste bericht staat er alweer op van leslie en het was een heel gezellige zaterdag met haar zij schrijft zondag maar het was zaterdag.Ja ze heeft het erg druk met haar studie maar vond het fijn dat ze geweest is.Ook gistermiddag kreeg ik plotseling koffie visite en dat brak de middag en naderhand belde wendy en heb ik lekker bij haar gegeten en de kids weer even gezien.Morgenmiddag ga ik oppassen op maud en noor en als wendy dan van haar werk komt gaan we even naar de langstraat voor verjaringscadeau.Verder gaat alles goed en vrijdag komt gemma me halen en dan krijg ik daar iedere dag de wijkzuster.Jullie zitten nu op de helft en het lijkt al veel langer.Nu weer veel liefs en kus van mams.

  • 13 September 2005 - 21:23

    Herman En Gemma:

    Wat een mooie foto's! Te gek, hoor. Wij hebben ook een leuk weekend gehad. De hele dag in het Rothaargebergte gewandeld op zaterdag. Dat kwam ook goed uit vanwege het weer, dat was die dag toch het beste. Verder naar Dillenburg geweest en de geboorteplaats van Willem van Oranje bekeken. Helaas ligt hij al 4 eeuwen onder de grond (in Delft) en kon ons niet begroeten, ha. Maar het is wel leuk. Er is een herinneringstoren uit 1870 voor hem gebouwd en een bronzen beeld met hondje gemaakt en onthult door onze Queen in 2000. Het hele stadje staat in het teken van Willem van Oranje. We konden natuurlijk het museum niet in omdat het maandag was maar dat wisten we eigenlijk al en dat is een reden voor een personeelsdagje van Hermans's werk vind ook Herman. Ook een heel schattig stadje met o.a. veel vakwerkhuisjes, zoals je dat toch wel veel in Duitsland hebt. En natuurlijk heerlijk gegeten in het Sauerlandse en weer bijgekomen, zucht. Nou ja, volgende week is het weightwatchers time.
    Overigens, zitten jullie nog niet vol van al die schitterende indrukken? Het een is nog mooier dan het andere...
    Liefs en kussen van Herman en Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Moab

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 September 2005

Weer terug

27 September 2005

ons laatste nachtje aan het meer

25 September 2005

alweer 2 dagen om

23 September 2005

Heerlijk kalm aan doen!!!

21 September 2005

Verjaardag Hans
H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 66240

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: