De Mormonenstad - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu De Mormonenstad - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

De Mormonenstad

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

14 September 2005 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Hallo allemaal,
even een berichtje van mij, want vandaag was ik aan de beurt vond Hans.
Een behoorlijke lange rit gehad naar Salt Lake City, maar wel een mooie rit. Afwisselend.
Het wordt wel saai, als jullie onze berichten lezen, want het is mooi en mooi en geweldig en schitterend; maar goed er is ook veel landschap, wat je in heel Europa niet kan vinden.
En om dan woorden te vinden om e.e.a. te omschrijven, die zijn er gewoon niet.
We hadden bij vertrek uit Moab nog geen idee dat we naar Salt Lake City zouden rijden. Er waren 2 routes die we konden nemen en dat hoefden we pas na 70 miles te beslissen.
We hadden echter allebei zoiets van: Oke, we hebben nu zoveel natuur gezien, we willen ook wel eens wat anders zien. Dus een stad en wat voor stad......
Wel een mooie stad, maar niet zoveel bijzondere gebouwen, behalve natuurlijk de Hormonentempel, pardon de Mormonentempel.
Het is een enorm complex met allemaal tempels, conferentiecentra, oude kerk, tabernakel en visitors centrum.
Wij hadden in het hotel (trouwens het meest slechte hotel van onze reis, maar dat moeten we ook meemaken!!) gevraagd of er ook rondleidingen gegeven werden.
En ja hoor, dus wij lopend Downtown in. Een klein halfuurtje, dus heerlijk na die lange autorit.
We melden ons aan en Sister Vanderkerkhoven (een belgische) zou ons een rondleiding geven, zelfs in het Nederlands/Belgisch.
Geweldig hoor, alleen van de gebouwen e.d. weten we nog niets, alleen weten we dat ene John Smith onze lieve heer ontmoet heeft en toen enige wijzigingen in de 10 geboden aangebracht heeft en dat de LAW (de wet) van de Mormonen heeft gemaakt. Dit alles gebeurde in ongeveer 1830/1840. En volgens hun is dit het enige geloof.
Natuurlijk waar heb ik dit meer gehoord!!
Niet boos worden, lieve mensen, maar waar komt onverdraagzaamheid toch vandaan.
De gebouwen waren echter wel schitterend, we hebben er wel een rondleiding doorheen gehad, maar helaas werd er niet verteld waarvoor e.e.a. diende.
Jammer.

Vandaag 13/9 zijn we naar Jackson, Wyoming gereden. Alweer een heleboel miles verstouwd en weer via allemaal mooie wegen. Van kaal landschap, het zoutmeer bij Salt Lake via enorme graanvelden in Idaho, naar veel bosrijke omgeving en alpenachtige bergen in de Grand Tetons.
Morgen gaan we rondtuffen hier en de buurt onveilig maken. Oh ja, we hebben ons duurste hotel geboekt vandaag, maar dan kan je wel nagaan dat de rest meeviel, haha!

Dit was het allemaal weer van ons.

Nog even het volgende: gisteren spraken we Nederlanders die uit het Yellowstone Park kwamen en raad eens: Ja hoor het had gesneeuwd en het was 4 graden C. Lekker he, van ongeveer 30/35 naar 4.
Bij aankomst echter vandaag, was de ergste kou weer voorbij en is het ongeveer 17/20 C.

NB.
Nog even wat persoonlijke notes, dat kan jou ook overkomen als je reageert. Leuk He!!!

Herman en Gemma, wat lekker dat weekendje. Wij zijn ook eens bij Dillenburg geweest en we waren helemaal verbaasd dat het zo oranjegezind was. Echt alles doet je daar aan ons koningshuis denken. Leuk hoor.
Dikke kussen van ons.

He en die Leslie, leuk dat je reageert. We weten dat je het druk hebt, maar een berichtje is altijd lekker voor ons om te lezen. Dikke kus lieverd, van ons.

En die papa en mama uit Deventer. Fijn om te horen dat alles in ieder geval niet slechter wordt pa. Dat is toch een pak van ons hart, want we zitten wel een end weg.
Dikke kussen ook voor jullie.

En mamsie, ook jij hebt weer gereageerd, maar dat is zo langzamerhand gewoon geworden, want jij reageert elke dag. Vooral blijven doen hoor, want dat is leuk.
Ben blij dat je wat afleiding hebt gehad afgelopen weekend en van de week ga je lekker weg. Wel blijven reageren hoor, dat kan bij Herman en Gemma ook.
Liefs en dikke kussen

En voor alle anderen: Ook voor jullie weer de groeten en veel liefs van ons.

Hi Jamie, Lee and Joann
Just a few words for you to let you know we're enjoying our trip very much. But we also are looking forward to be seeing you. We think that we are about the twenty-first of september with you, but we don't know for sure. We let you know in time and of course we will be there in the afternoon, after you both are be home from work.
We heard from Jamie that she has shown you our site. It's a great way to communicate with family and relatives at home.
Most of them are very great in answering, especially my mother. She answers every day. And Wendy does to.

We have seen so much, but you hear about it next week.
Much love and till the next message we sent you.
Love, Hans and Grace.

• 14 September 2005 - 06:42

Herman:

Zit net op werk en denk laat ik eens de eerste zijn. Goeiemorgen allemaal!!!! Wat een "globetrotters" zijn jullie. Raakt je harde schijf niet vol van al dat moois. Geniet er maar lekker van en ga in Yellowstone langlaufen oefenen voor van de winter. Wees wel voorzichtig daar aangezien je beren tegen kunt komen, hou voedsel en snoep in de achterbak van de auto afgesloten. Dan moet je in principe niet veel last hebben, en als er ineens een voor je staat, naar de grond kijken en onderdanig doen (zal moeilijk voor je zijn Grace (Ha,Ha)). Voor de rest niks aan het handje, oh ja kijk ook over je schouder want daar kon wel eens een buffalo staan. Leuke beestjes, beetje groot en kort van temperament. Geen probleem want jullie conditie is inmiddels goed en jullie kunnen hard rennen. Heel mooi gebied dat Yellowstone, oh ja hou je voeten uit de gijsers, beetje heet. Geniet maar lekker (ha,ha,ha,ha)je broertje en zwagertje (golfpartner etc). Doeiii, vergeet je golfclub niet, misschien handig.

• 14 September 2005 - 09:07

Pa:

Ma is opgewekt naar Joseph gegaan en ik heb een vrije dag.
    gister hadden we een gasstoring.
    de hele dag geen gas,maar was voor ons geen probleem.Gistemiddag zijn we op zoek gegaan naar de
    struppert waar de familiedag zal zijn.
    ziet er best leuk uit.

we hopen er bij te kunnen zijn

• 14 September 2005 - 09:19

Pa:

Er ging iets verkeerd,maar ik deed mijn best!Groetjes en liefs van ma en pa.

• 14 September 2005 - 17:09

Jamie:

Hoi Luitjes! Het klinkt allemaal heerlijk... ik kan niet wachten tot jullie er zijn! Jullie zijn echt overal naartoe gegaan - en volgende week is St. Louis aan de beurt. We horen het wel wanneer jullie in de buurt komen. Met ons is alles verder goed; op werk voor mij nu heel druk omdat het misschien mogelijk is dat ik overschakel naar een andere baan binnen het bedrijf waarbij ik vanuit Arizona kan werken; dat zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn maar ondertussen werk ik me rot! Ik ga even een hapje eten voor de lunch en dan weer verder. Hele dikke kus en knuffels! Tot snel,
    Jamie

• 14 September 2005 - 17:12

Gien:

Zo weer alles rustig door zitten lezen en het was weer om van te genieten.Ja grace die uitleg van die belgische zuster is vast het ware maar die mormoonse kerk is zo ver weg dus ik houdt het maar bij mijn eigen geloof.Maar het was allemaal wel weer een belevenis.En nu de grand teton en jellow stone park dat is wat bekender voor me denk om de beren he.Ben gisteren bij wendy geweest en heb op de kinderen gepast maar maud was bij een vriendinnetje en noor was in diepe rust tot 4 uur.Maar aartje kwam op bezoek en heb ik fijn met haar kunnen praten en dat deed haar goed.ik heb de groeten overgebracht en ze had de kaart ontvangen en was er erg blij mee.Met derk nog hetzelfde en ik moest jullie de groetjes doen.Ben vanmiddag naar de dokter geweest en de wond gaat wat vooruit en niet zoveel pijn meer.N jongens geniet er weer van en ik ga nu een boterham eten.ik ga eindigen met veel liefs en dikke kus van mams.

• 14 September 2005 - 19:19

De Koekkies:

Hallo daar,
    ik ben weer bij met het lezen hoor, wat een verhalen en wat een belevenissen en prachtige foto's, blijf lekker genieten samen..
    Bij ons is alles goed, het huis staat er nog..geloof ik..het is wel stilletjes zonder jullie..maar we slaan ons er wel door heen..
    Groetjes en liefs
    de Buurtjes

• 14 September 2005 - 21:12

Willem En Beppie:

Hi folks,
    We kunnen ons voorstellen dat jullie zoveel moois zien dat het 'saai' begint te worden om dat steeds maar weer te vertellen. We zijn ook wel benieuwd naar jullie ontmoetingen en ervaringen met de amerikanen zelf (die wonen daar toch?)of met andere dieren. Heb je daar nog leuke verhaaltjes over? We blijven jullie reis met plezier volgen.
    Bij ons gaat het verder gewoon goed, het mooie weer is over dus daar hebben we ook niets meer aan. Beppie heeft een nieuw knalrood autootje gekocht want de fiesta kwam niet meer door de APK, dus dat was even geen fiesta.
    See you and a lot of kisses
    Willem en Beppie

• 15 September 2005 - 22:04

Wendy:

Hellothere!

Hoe is het nou?? Ik miste een persoonlijke note. Haha, hier alles goed. Ga nu slapen, mail morgen wel ff, dikke kus Wendy, Maud rn Noor.