Grand Teton / Yellowstone park - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Grand Teton / Yellowstone park - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Grand Teton / Yellowstone park

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

16 September 2005 | Verenigde Staten, Jackson

Hi there folks!

Het was ff rustig vanaf onze kant. Weer even geen internet. Nu zitten we in een wereldstad (Cook City, population 300, met internet... dus.

Wat hebben we allemaal gedaan.

We zijn van Salt Lake City dus naar Jackson gereden. De toeristenplaats van Wyoming aan de rand van Grand teton en Yellowstone park. Dat is ook te merken aan de prijzen. We hadden trouwens geluk met het motel, de laatste vrije kamer in de super 8 was voor ons. We hebben laat gegeten. Maar dat is bijna elke avond zo; aankomen-eten en naar bed.

De volgende ochtend het Grand Teton national Park ingereden. Nu zou het gaan gebeuren: Dieren spotten. Grand Teton lijkt toch wel veel op de alpen, maar dat laat niet onverlet dat het er heel mooi is. Een mooie wandeltocht gemaakt langs Jenny Lake en terug met de pendelboot. Picknicken. Geen dier gezien. Dan maar door naar Yellowstone park.

Daar is heel veel te zien. Het is een schitterend park. Ondanks dat bijna het hele park in brand heeft gestaan, heeft het zich al goed hersteld.
De eerste etappe daar was The Old Faithfull. Die ouwe getrouwe geyser, die om ongeveer de 90 minuten warm water een tiental minuten de lucht inspuit. We hadden mazzel; toen we kwamen zaten er heel veel toeristen op de banken te wachten, wij gingen zitten en ja hoor, 5 minuten later begon dat ouwetje te spuiten.

Tweede etappe waren de Great bassins met de Thumbs potten. Hans noemt ze steeds mosterdpotten, maar het zijn van die uit de grond opborrelende waterbronnen vol zwavel. Stinken!!! En niet je hand erin houden, want dan brand die eraf.

Vervolgens naar West Yellowstone. Dat is de west ingang van het park. We hadden een kamer daar via internet geboekt. Dus dat was easy.

En... hebben we oook dieren gespot? YES. We hebben gezien:

-Bisons...veel, heel veel. Groot en sterk, oppassen dus
-Elks....Dat zijn een soort hele grote edelherten met gigantische geweien.
-Moose... ook zoiets, maar dan kleiner (Elandachtig)
-Rups
-grondeekhoorns
-raven
-Eagle
-wolf
-gewone herten en reeen
-vlinders

alleen geen beren, helaas.

En om even op Willem's opmerking terug te komen. We komen ook Amerikanen tegen. Na drie weken, ik spreek even voor mijzelf (Hans dus) Het went. Positief is bijvoorbeeld, dat ze heel erg makkelijk een praatje aangaan. Zoals wij in Europa praten over 'uit welk land kom jij' is het bij hun 'uit welke staat kom jij' Of ze zien ons nummerbord (Illinois) en dan komen ze zelf ook uit Illinois en zijn ze gelijk razend enthousiast. Daarnaast blijven de Amerikanen wel wat overdreven overkomen. Maar zoals ik al zei, het went.

Dat was het weer even. Grace doet het volgende bericht vanuit Cook City. Alleen nog even wat foto's erbij plakken.

Hi die ho van hier

Grace en Hans