De rest van het Yellowatone Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu De rest van het Yellowatone Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

De rest van het Yellowatone Park

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

16 September 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Howdie, how are you all today,

Zo ik mag het volgende bericht typen.

We verbleven in een hotel in West Yellowstone, een paar minuten rijden van de ingang naar Yellowstone (Montana).

De avond in ons hotel, hadden we steeds wolven horen huilen en we waren benieuwd, waar dat vandaan kwam.
Nou bij het verlaten van ons hotel, bleek er een opvang te zijn voor beren en wolven recht tegenover ons hotel.
Wij dus maar het zekere voor het onzekere genomen: even een bezoekje gebracht, want inmiddels blijkt het dat de toeristen in het Yellowstone Park er voor gezorgd hebben dat we (geen) beren meer zien.

Ze zijn trouwens supergroot, die grizzly's.

Daarna naar Yellowstone om de rest van het park te bezoeken. En daarbij moet je keuzes maken, want anders kan je hiet zeker een week blijven (en zoveel tijd hebben we niet meer).
We zijn eerst naar de Grand Canyon van Yellowstone gereden, volgens de mensen hier net zo mooi, als de Grand Canyon in Arizona (ik dacht het niet!!!!).
Wel hele mooie watervallen gezien van een behoorlijke hoogte, daarna naar de porseleinen Thumbs Pots gereden ( weer die stinkgaten!!! Wel heel erg apart en de stank viel wel mee hoor.
Daarna door naar Mammoth's Basin. Ook zwavelpotten, maar het mooie hier is: de potten vormen terrassen.

De laatste etappe ging naar Cook City ( de noord-west uitgang van het Yellowstone Park) door de Lamar Vallei: bij uitstek het gebied om beren te spotten.
EN........ja hoor:
jullie geloven het niet: 2 beren aan het broodjes smeren Oh het was een wonder of we zagen beren op onze weg of Pasta choca, Berengoed of we hebben Berend Botje gespot.

Dus jullie snappen het al: Geen beer te bekennen. Ook hier trouwens, wel een heleboel andere dieren.

Goed dit was het weer en die laatste grapjes waren natuurlijk van Hans.
Voor de rest geen nieuws, alles goed en iedereen dikke vette knuffels van ons.

Hans en Grace

• 16 September 2005 - 17:56

Gien:

Zo het is acht uur S AVONDS EN IK BEN BIJ HERMAN EN GEMMA.GEMMA WAS OM 12.30 UUR BIJ MIJ EN TOEN EVEN WAT GEGETEN EN KOFFIE GEDRONKEN EN TOEN OP PAD TERUG.hET WAS HEEL DRUK OP DE WEG EN OM HALF VIJF LEKKER GEGETEN BIJ VAN DE VALK HOTEL.hERMAN AT OP ZIJN WERK DUS HOEFDE GEMMA THUIS NIET MEER TE KOKEN.OM HALF ZEVEN HIER THUIS EN HEBBEN WE AL HET NIEUWS VAN JULLIE WEER GELEZEN EN OOK MOOIE FOTOS.ALLEEN DE BEREN WAREN NIET MEER TE VINDEN.WENDY WAS VANDAAG THUIS EN HAD VANAVOND EEN BARBEQUE VAN HAAR WERK.NU LIEVERDS NOG HEEL MOOIE DAGEN EN EEN DIKKE ZOEN VAN MAMS EN VEEL LIEFS VAN GEMMA EN HERMAN.TOT HET VOLGENDE VERSLAG MAAR WEER.

• 19 September 2005 - 19:28

Jamie:

hallo luitjes! Geen beren te bekennen - ik weet niet of je die echt had willen tegenkomen... vorige week liepen 2 wandelaars (vader en dochter) een mama beer en haar 2 cubs tegen het lijf... ze kwamen er levend vanaf maar zagen er gehavend uit! Hier is alles goed; ik kan niet wachten tot jullie er zijn en mijn laatste dag erop zit. Hier is het nummer van Lee en Jo Ann: 636-942-4210. Jo Ann is de rest van de week thuis dus jullie kunnen ons op alle uren van de dag bellen, mijn mobiele tel. 314-435-7795. Groetjes van iedereen hier :) Kus en knuffels van mij!
    Jamie

• 19 September 2005 - 19:38

Wendy:

Hallo lieverds,
    Hier alles goed. Fijn dat alles ook met jullie goed gaat. Zijn jullie al bij Jamie?? Nou, ik lees het wel weer. Veel liefs van Maud, Noor en mijzelf!!!