Van Yellowstone tot the Ozark Lake - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Yellowstone tot the Ozark Lake - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Yellowstone tot the Ozark Lake

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

19 September 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo beste mensen

Gebrek aan internet pc's. Dus nu pas een update. We hebben de afgelopen dagen, sinds Cooke City, aardig wat kilometers afgelegd. Een stuk of 1600 km.
We zaten op een 2500 meter hoogte met droog weer en een graad of 18. Nu zitten we op pak 'm beet 500 meter hoogte en 30 graden.
Het onweert als een gek. Wat dat betreft, de hele reis droog weer en we zijn og niet koud in Missouri of het onweert en regent als een gek. Maar ze hebben voor morgen een hoop zon en over de 30 graden voorspeld, dus...

Wat hebben we de afgelopen dagen gedaan:

Van Cooke City zijn we door de bergen richting South Dakota gereden om bij de Munt Rushmoore en de Badlands uit te komen. Dat lukte niet in 1 dag.
Via het Big Horn Mountains National Park kwamen we uit in Sheridan. Een stad met een historic Town; Dat viel weer even tegen. Voor de steden hoef je echt niet naar Amerika!
De volgende dag. afgelopen zaterdag, dooregreden naar Mount Rushmoore. Daar heeft een of andere pipo de vier belangrijkste presidenten van Amerika uit rots gehakt. Wel mooi trouwens. Daarvoor hebben we ook nog Crazy Horse gezien. Dat is een nieuw project waarbij ze ook uit rots een indiaan op een paard hakken. Het hoofd was al af. Niet een klein rotsje hoor. Je praat over tienatallen meters grootte.

Voorbij Rushmoore overnachtten we in Rapid City. Best een grote plaats van 80.000 inwoners. Zondag zijn we daar weggereden richting Badlands. Zo genoemd omdat het destijds te voet of met paard zeer lastig te doorkruisen is. En dat klopt. Ook weer een wonderlijk gebied van 160 kilometer lang. We gingen over een zand/gravel weg er doorheen en hadden de auto vol stof. Dat kwam omdat de achterklep niet goed dicht was.
Heel mooi, die Badlands.

Vervolgens doorgereden Nebraska in tot O' Neill. Een plaats die door een Ierse generaal destijds is gesticht. Nebraska is niet zo kaal als ik dacht. Een echt land waar de beifstuk vandaan komt.

Vandaag van O' Neill door Nebraska, Iowa, Missouri, Kansas en tenslotte weer Missouri gereden naar het Lake of the Ozark. Een rit van ruim 900 kilometer met uiteindeljik in Missouri dus regn, maar wel warm.

In de Lake of the Ozarks blijven twee nachten. Morgen even bijtanken en dan woensdag naar St Louis.

Hans en Grace

• 20 September 2005 - 10:36

Herman:

Hallo luidjes. Wat een afstanden en wat een verschill in landschap. De meeste steden zijn inderdaad niet zo bijzonder, hoewel je ook interressante steden of dorpen hebt, je weet wel welke ik bedoel. Misschien kunnen jullie bij Lake of the Osarks nog wat golven, er zijn daar mooie banen. Ook een interessant museum over hoe alles tot stand is gekomen. Nou luidjes, veel plezier en mooi weer. Geniet maar lekker want voor dat je het weet ben je weer in Nederland (trouwens hier ook mooi weer, wat ze noemen een Indian Wooden Shoe Summer.
    Doei, Herman.