Whitianga zon, zee en rust (nou zon..) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Whitianga zon, zee en rust (nou zon..) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Whitianga zon, zee en rust (nou zon..)

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

19 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Whitianga 17 febr.

Vanmorgen lekker uitgeslapen, wel tot 9 uur. Hans was al vroeg op en gaan hardlopen, dat doet hij heel regelmatig. Goed he, want het is hier niet heel zonnig, maar wel warm met een hoge vochtigheidsgraad.
Ontbeten en toen gaan bedenken wat we vandaag gaan doen. Hans had een leuk plan: met een scooter het eiland verkennen.
Nou moeten jullie weten, dat ik vroeger een Solex en een Berini brommer heb gehad, beiden geen succes: ik lag meer op de grond met die dingen dan dat ik erop zat, dus.....
Maar goed, ik ben een stuk steviger !! geworden, dus misschien houdt de zwaartekracht 'm nu wel op de weg.

We zijn naar de haven gewandeld en hebben het pontje naar de overkant genomen ( via de weg is het 40 km. rijden met de auto). Met de pont is het 5 minuten. Daar 2 scooters gehuurd. De verhuurder heeft alles uitgelegd en toen mocht ik een proefrondje maken. Ik vond het zo eng, dat ik bijna ondersteboven viel met dat ding, zo zacht ging ik. De verhuurder had er ook niet veel vertrouwen in, vertelde er gelijk bij, dat als ikzelf schade zou veroorzaken, dit me $750.- zou kosten.
Toch op weg en het was natuurlijk geweldig, even wennen en net doen alsof je weer 16 bent.

Een route langs allerlei mooie baaien en beaches: Ferry Landing, Front Beach, Cooks Beach ( ja, die waar Captain Cook met zijn boot Endeavour in 1769 aan land kwam), daarna door naar Hahei Beach en tenslotte naar de Hot Water Beach. Het leuke van deze laatste is, er is een heet waterbron, die als je een gat graaft bij eb, heet water geeft. Heerlijk.
Het is tevens ook de gevaarlijkste beach om te zwemmen, omdat dit strand niet beschut in een baai ligt, maar helemaal open.

Op verzoek van velen (2), de vluchtgegevens.
De vertrek- en aankomsttijden zijn allen plaatselijke tijd.

Vertrek Auckland Air Nw. Zealand flightnr. 99, zondag 21 febr. om 9.15 uur
Aankomst Tokio zondag 21 febr. om 16.25 uur op Narita Airport

Overnachting in Mercure Hotel in Narita (bij Tokio)

Vertrek Tokio, KLM flightnr. 862 maandag 22 febr. om 14.40 uur
Aankomst Amsterdam Airport maandag 22 febr. om 18.25 uur

Nog wat weetjes voor een ieder die op vakantie wil naar dit mooie land:

- $1.- is ongeveer 50 eurocent
- accommodaties zijn er heel veel, vooral als je niet in het hoogseizoen gaat. Gemiddelde prijzen $80.- tot $150.-, ligt aan de ruimte, aparte slaapkamer en eigen keuken
- benzine is $1.70 ( scheelt aanzienlijk met nederland)
- eten is erg goedkoop: varieerd van $40.- tot $100.- voor 2 personen
- wegen zijn goed, mensen zeer vriendelijk en behulpzaam

Whitianga 18 febr.

Vandaag echt weinig gedaan, het regende, temperatuur is goed, maar om nou lekker te gaan wandelen in de regen, nou nee!
Dus maar eens even gaan pakken, want dat vergt wel wat energie. Bij het verlaten van Nederland hadden we namelijk 12 kilo overgewicht aan bagage (ik wou dat ik dat had, zou ik heeel gelukkig mee zijn, hi!) en dat moeten we nu zien te voorkomen. Het kostte een vermogen ( ongeveer een halve ticket naar Nw. Zealand), maar goed dat zijn we nu vergeten, maar we willen het niet nog eens, dus selecteren.......wat gaat mee en wat gaat naar de Salvation Army ( hebben ze hier ook en dan te bedenken dat we ook nog allerlei inkopen hebben gedaan).
Maar goed, we zien wel.
Vanmiddag mini-put gespeeld ( mini-golf en ja wie heeft er gewonnen.....) en dan las ik ook nog in de reacties, dat we verliefder terug kwamen, nou dacht het niet......!
Het weer was opgeklaard, dus een heerlijke wandeling gemaakt, het is hier wel enorm vochtig, wat heel vermoeiend is.

We hebben vanavond nog gauw in een internet-cafe de reacties gelezen. Leuk hoor, iedereen weer bedankt, we vinden het leuk om te lezen en genieten van jullie reacties.
Morgen gaan we naar Auckland en zaterdag de auto inleveren. In Auckland gaan we bij Sandra en haar familie eten.
Dus echt veel nieuws hebben we niet meer, maar we blijven online.

Veel liefs van ons en tot gauw
Hans en Grace



  • 19 Februari 2010 - 02:41

    Nichtje Paulien:

    Lieve ome Hans,

    Op deze manier (allebei apart een reactie plaatsen) krijg ik vanzelf een lange lijst met berichtjes! Pas je wel een beetje op je vriendinnetje? Nog even volhouden hoor samen...
    Als ik terug ben gaan we snel naar het Thaise restaurant met mijn bon, als ik dan nog noodles kan zien in ieder geval!

    Liefs van je nichtje

  • 19 Februari 2010 - 02:42

    Nichtje Paulien:

    Lieve tante Grace,

    Stoer hoor weer op de scooter! Wij zijn ook (achterop) scooters geweest, maar mijn driver was een beetje afwezig en knalde zo in de scooter voor ons...
    Gelukkig geen gewonden ;-)
    En de mensen hier zijn zeker klein!! Ze kijken me aan alsof ik onderdeel ben van een freakshow...
    Geniet daar nog even lekker (samen!)

    Liefs van je nichtje

  • 19 Februari 2010 - 08:53

    Wendy:

    Het blijft allemaal te mooi voor woorden! De tijd gaat nu vast wel snel.
    Heel veel plezier bij Sandra en de familie.
    We lezen het weekend vast nog wel een berichtje.
    Tot gauw, liefs W&W&M&N.
    Kus van ons!

  • 19 Februari 2010 - 12:12

    De Koekkies:

    Hey buuf en buurman,
    Jos keek ook even mee en
    zei:"Hee, hebben we Annie
    op de foto, maar dan zonder Bob"
    We wensen jullie een goeie reis en kom gezond en wel weer thuis!!
    groetjes van ons

  • 19 Februari 2010 - 12:40

    Mama:

    nou jullie kunnen terug kijken op een prachtige reis.het reisschema gelezen en tel de uurtjes nu af dat we elkaar weer in gezondheid ontmoeten.wat een stoere dochter op de scoter en alles is goed gegaan.ik neem aan dat als je dit leest sandra en familie heb ontmoet en doe hun de hartelijke groeten van me,ik hoop ze van de zomer weer te ontmoeten/nu kinderen ik wens jullie een goede reis terug en behouden aankomst in holland.heel veel liefs en kus mams.

  • 19 Februari 2010 - 13:51

    Margriet:

    Vooruit nog eeeen keer dan.
    Hey ik dacht dat willempie al langs was geweest. Okee nu dan nog een keer maar in de vorm van grada hahahaahha.
    Helemaal fantastisch grote vriendin. Ben trots op je
    zal vgl week een hernieuwde kennismaking arrangeren. Kijken of we na al die avonturen nog van elkaar houden

    Hey kanjers goed gaan en zie jullie vgl week
    Dikke kanuffel van ons

  • 19 Februari 2010 - 17:04

    Ps Mams:

    ik moet jullie nog de groeten doen van aadje gaat goed met haar .een hele goede terug reis gewenst van haar.groetjes mams/

  • 19 Februari 2010 - 17:10

    Rikie:

    Jullie laatste dag in Nieuw Zeeland al weer.Maar jullie kunnen natuurlijk straks terug kijken op een fantastische vakantie.En je kunt het wel ontkennen Grace maar op sommige foto's zie ik toch echt wel een verliefd stelletje.Je moet wel een beetje sportief blijven hoor en tegen je verlies kunnen .Vlg.mij hebben jullie het hardstikke leuk gehad.ALvast een goede reis terug.Liefs

  • 19 Februari 2010 - 21:42

    Herman:

    Geweldige vakantie, groetjes aan Sandra & family en een goede reis terug. X Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 66265

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: