Van Rotorua naar Coromandel en naar Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Rotorua naar Coromandel en naar Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Rotorua naar Coromandel en naar Whitianga

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

16 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Van Rotorua naar Coromandel 14 febr.
Eerst dit: hebben jullie de spectaculaire foto's van de jet-boot al bekeken! Moet je gedaan hebben voordat je verder leest ( grapje).......

Om 10 uur vertrokken richting Coromandel via de kustroute.
Eerst nog even naar Te Puia, een Maori centrum in het Whakarewarewa ( dir woord wordt overhoord, als we terug zijn...) Park tegen de stad Rotorua aan gelegen.
Echter om alles te bekijken hadden we een aantal uren nodig en in dit geval hadden we die niet. We moesten ook een eind rijden, dus helaas vertrokken zonder veel te hebben gezien.
De natuur was schitterend en de weg ook, gezellige kustplaatsjes o.a. Tauranga, Waimata, Waihi, Whangamata, Tairua en Whitianga. Bij sommige gestopt om even het strand op te lopen. Het grappige is: waar we ook komen, het is altijd EB, dus heel veel kustlijn en strand. Wat wel opvalt is, dat er nauwelijks look-out points langs de wegen zijn op het noordereiland en aangezien het toch drukker is, zet je de auto ook niet zo maar stil ( en de berm is ook geen optie meer.....!!).

Een heel gezellig motel gevonden met een zeer vriendelijke eigenaresse, midden in het centrum van het kleine plaatsje Coromandel. Gelijk 2 nachten geboekt omdat we toch wat meer rust willen (oude lui hoor, maar het is tevens een excuus om terug te komen, omdat we het noordereiland niet voldoende gezien hebben).

Trouwens: vanmorgen in het Maori centrum een heerlijke parfum van Hans gekregen, waarbij ik opmerkte dat het leuk was op Valentijnsdag. Wat denk je: Kon 'm gelijk weer inleveren, Hans houdt niet van die onzin, dus krijg ik 'm morgen!

Coromandel 15 febr
Vanmorgen eerst naar Driving Creek Railway gegaan, 3 km. buiten Coromandel.
Barry Brickell heeft vanuit een hobby een 3 km. spoorlijn aangelegd over en door de Tokotea Hill. Hij heeft er 32 jaar aan gewerkt: het traject bestaat uit 3 tunnels, 2 spiralen en 5 keerpunten. Boven op de berg is een platform van waaruit je een mooi uitzicht hebt over de omgeving.
Ja en omdat Hans treintjesgek is, zijn we hier naar toe geweest ( was ook best leuk hoor).
Vanmiddag lekker door het stadje geslenterd en (omdat het ging regenen) een saloon in gegaan om te poolen. Hans heeft (weer) gewonnen, maar ik had maar 1 bal over en geen gat in het laken. Nu zitten we heerlijk buiten voor ons honk.te genieten van een drankje.

We hebben besloten om niet naar de Bay of Islands te gaan. Dit is nog ruim 400 km. rijden en dat voor 2 dagen strand.
We gaan morgen terug naar Whitianga, heeft ook een mooie beach. Je kan daar snorkelen, kayakken en we gaan een scooter !!! huren, ik haat scooters, maar goed...

Zo dit was het weer, heel veel liefs van ons.

Allemaal weer bedankt voor de reactie, leuk hoor Mieke en Bert dat jullie ook ingelogd hebben, nog heel veel genieten daar en tot over...?

Van Coromandel naar Whitianga 16 febr.

Gisteravond telefonisch contact gehad met Sandra in Auckland, waar we in ieder geval vrijdag en zaterdag langs gaan.
Vanmorgen om 10 uur weggereden uit Coromandel richting Whitianga. en wat denk je: juist ja Regen, regen en nog eens regen en elke horen we op het nieuws dat het beter wordt. Kennen jullie dit verschijnsel, vast wel, het lijkt net Nederland.
Volgens mij is het makkelijker om de beurs te voorspellen als het weer.
Maar goed, het mag vooral de pret niet drukken. Weer een leuk motel gevonden aan de oceaan met een schitterend uitzicht over zee en voor 3 nachten geboekt. Van hieruit gaan we gelijk door naar Auckland. We maken nu nog geen foto's van het uitzicht, doen we alleen maar als we de zon zien.
Er valt hier van alles te doen, dus we gaan zo het stadje in. Hans plakt nog even de foto's erbij en dan zoeken we weer een internet-cafe op,
dus tot de volgende keer en veel liefs.

He Willem, ik had het bijna gemist, maar op de valreep toch nog opgemerkt: volgens mij spreek jij de taal vam de Maori perfect, lachen hoor.....

Vormgeving: Grace
Lay-out: Hans
(we worden steeds professioneler! hr)

• 16 Februari 2010 - 11:16

Margriet:

Nog een paar dagen en dan...
    Als jullie geluk hebben kunnen jullie hier nog genieten van een witte wereld. !!!!
    Geniet er van lieverds

• 16 Februari 2010 - 12:13

Rikie:

Hallo Grace en Hans
    Weer even,nou ja even,jullie verslag gelezen en bekeken.Foto's blijven mooi en verslag van jullie vakantie weet je spannend en vol humor te brengen.Grace je had schrijfster moeten worden.Leuke foto s hoor vooral van de jet boot.Jouw gezicht Grace spreekt boekdelen.Vlg.mij komen jullie, aan de foto's te zien,helemaal verliefd terug.Leuk om te zien.Nog heel veel plezier de laatste paar dagen en gauw tot ziens.Liefs.

• 16 Februari 2010 - 14:41

Ayla :

hey buur en buv,
    Ik ben jaloers want ik wil ook die mooie dingen zien. Jullie zijn op de plaatjes gezien al heel bruin geworden. Je staat heel grappig op de foto Grace met de boot. Het lijkt mij daar heel gaaf. Maar kom ook maar snel terug, het is hier heel stil in de buurt. Nog veel plezier daar.
    -XXX-Ayla-XXX-

• 16 Februari 2010 - 18:34

Pa:

voortreffek verslag+lay-out.Nog 6 dagen en dan zit het er op.Worden het rustige dagen of eeneindsrint?Veel plezier .Liefs en groetjes!

• 16 Februari 2010 - 19:11

Aukje & Annette:

Hoi
    Spectaculair zeg. Ik zag aan je gezicht Grace dat je genoot.
    Nog eens wat anders dan in een fluisterboot over het giethoornse meer.
    Ik zie nog 6 dagen wat gaat het toch snel ze. We bewaren wel wat sneeuw voor jullie. Blijft leuk om jullie te volgen wat een avontuur en Grace je bent een daredevil zeg.
    We lazen ook nog dat jullie aan de rand van de afgrond hebben gehangen. Kijk dat gaat weer wat te ver als het om grenzen verleggen gaat. Dat is gelukkig allemaal goed gegaan. Pas goed op elkaar hoor !

liefs vanuit Vledder

• 16 Februari 2010 - 20:04

Mama:

wat een moed om in zo.n jetboot te gaan.en nu de kaatste fotos weer bekeken.het blijft allemaal prachtig.het is nu woensdag bij jullie de rijd loopt nu naar de terugreis.gisteren ben ik bij maud en noor geweest en vandaag heb ik ze vanmiddag gehad en bij wendy gegeten.ook heb ik van daag lenie en jaap op bezoek gehad hartstikke gezellig.nu geniet er nog een paar dagen van en doe de groeten aan sandra en samantha.veel liefs en kus mams.

• 16 Februari 2010 - 20:27

Wilko:

Hee luitjes. Ben echt jaloers hoor. Die foto's in die jetboot zien er wel heel spectaculair uit zeg! En dan die plaatsen waar jullie langsrijden of die jullie aandoen. Die namen verzin je toch zelf niet. Geweldige tongbrekers! Nog heel veel plezier daar saampjes en voor morgen een mooie scooterhuurdag gewenst. Groetjes

• 17 Februari 2010 - 13:41

Luc & Joke:

Blijft leuk om jullie geweldige reis te volgen.

Geniet er nog een paar dagen van.

Gr. uit Leiderdorp

• 17 Februari 2010 - 16:25

Herman:

Geweldige reis die jullie maken, en wat een land! Genoeg te zien daar, zal er toch ook aan moeten geloven. Geniet nog lekker de laatste daagjes daar en doe de groetjes en een kus aan Sandra en Samantha. Groetjes, Herman

• 17 Februari 2010 - 16:30

Herman:

ik bedoel dus Sandra en Suzannah, ouderdom zullen we maar zeggen. Groetjes, Herman

• 17 Februari 2010 - 18:59

Anneke:

Hoi, Hoi,
    Jullie hebben het nog steeds helemaal geweldig heb ik gelezen en gezien. Deze ervaring kan niemand jullie meer afnemen. Mooie story om op terug te kijken als jullie gerimpeld en niet meer zo vast ter been door het leven gaan. De laatste loodjes wegen natuurlijk wel weer zwaar want die vliegreis zou er niet bij moeten horen. Kom goed naar huis.
    Liefs