Uitje naar Bisbee (vr) en Art in de Park (za) - Reisverslag uit Bisbee, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Uitje naar Bisbee (vr) en Art in de Park (za) - Reisverslag uit Bisbee, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Uitje naar Bisbee (vr) en Art in de Park (za)

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

06 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Bisbee

Hallo iedereen en allemaal,

5 oktober
zo even wat dagen combineren, want ja tijd met je familie, die je zo weinig ziet, is toch wel erg kostbaar!

Vrijdagmiddag naar Bisbee gereden, een oud stadje met een grote kopermijn, die sinds '74 gesloten is. Met een treintje naar 100 m. afgedaald en een interessant verhaal aangehoord over het reilen en zeilen in een mijn. We zagen er niet uit, wat een verkleedpartij, maar daar zal Hans vast een foto van bij doen. Het was trouwens erg koud, buiten 32 en binnen 7 graden. Wat een verschil!
Leuk verhaal was: in de mijn kwamen veel ratten en kakkerlakken voor. Als de ratten en kakkerlakken gingen rennen, dan gingen de mijnwerekers er achteraan. Deze beesten schijnen heel gevoelig te zijn voor trillingen, dus als e.e.a. dreigde in te storten en er daardoor trillingen ontstonden, vluchtten deze beesten naar een veiliger plaats! En de mijnwerkers ook dus.

Ook hier weer door het stadje gelopen en genoten van vele soorten kunst. Net als in Jerome, zijn hier ook veel kunstenaars neergestreken en een galery geopend. Aan het eind van de middag lekker Mexicaans gegeten en daarna weer terug naar Sierra Vista.
De man van mijn nichtje, Josh, zou ook 's avonds naar huis komen vanuit Tuscon. Hij moet daar een opleiding volgen en is eigenlijk 8 weken van huis, maar i.v.m. het HOGE bezoek uit Nederland, mocht hij toch een weekend naar huis. Ja het werkt hier toch iets anders, dan in Nederland.
Waar wij "recht" hebben op 5 weken vakantie per jaar ( en ik er nog eens luxe 2 weken bij kan kopen), heeft Jamie ( mijn nichtje) 5 dagen per jaar! Kan je lekker mee thuis komen of niet dan!!!

6 oktober
Er was in Sierra Vista een Art in de Park festival ( net zoiets als de "Wiehese Diekdagen").
Veel kraampjes met allerlei handwerk o.a. houtsnijwerk, glas-in-lood, borduurwerk (ja het bestaat nog), prachtige schilderijen ( te groot om mee te nemen, maar zooo mooi), beelden enz. En dan natuurlijk de eet- en drinktentjes, dus zoals ik al zei: " de Wiehese Diekdagen!"
's Middags zijn mijn moeder, mijn broer Herman en mijn schoonzus Marion naar Phoenix gereden, want die vertrekken 7 oktober om half 9 's morgens naar Washington D.C.
Mijn moeder wilde graag nog eens de plekjes zien, waar we ooit gewoond hebben en geweest zijn.

Wij hebben heerlijk gebbq'ed en tot half 10 buiten gezeten in een temp van 25 graden.