Rondje Coronado Nat.Park en Montazuma Nat Park - Reisverslag uit Sierra Vista, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Rondje Coronado Nat.Park en Montazuma Nat Park - Reisverslag uit Sierra Vista, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Rondje Coronado Nat.Park en Montazuma Nat Park

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Sierra Vista

En we gaan weer verder. Gisteravond om half 10 naar bed.
Ja iedereen denkt nu dat we niet helemaal lekker zijn, nou dat klopt!
Maar het gaat hier even wat anders toe.
Jamie staat 's morgens om 5 uur op, maakt ontbijt voor de kids. Kids ( 5 en 3) kleden zichzelf aan, er wordt gegeten en ze brengt ze om 6 uur naar de oppas. Zelf moet ze om half 7 beginnen!
Ja en, denkt iedereen nu, wel wij sliepen in de kamer en dat betekende dat we gewoon elke morgen om 5 uur wakker werden. Heerlijk geslapen, alleen wat kort!

Vandaag met Josh, Jamie, Jasper en Jade een geweldige tocht gemaakt in dit deel van Arizona. De foto's spreken voor zich, alhoewel je dan nog niet ziet, hoe oneindig ver je kan kijken zonder ook maar een sterveling te zien. Bij de overgang van Coronado en Montazuma Nat. Park stonden we op een hoogte van 6600 ft ( ongeveer 2200 m). Van daaruit had je ook zicht op de border tussen Mexico en de US. Dat is een lange rechte lijn/ hek met allerlei grensbewakingen, zoals jullie op de foto zullen zien.
Ik heb maar even gevraagd of ik een foto mocht maken, want ze schieten je hier voor minder overhoop, maar deze borderpatrol was een gewoon mens en heel aardig.
Op de mast zit allerlei apparatuur o.a. camera's en radar ( voor vliegtuigjes, die proberen drugs te droppen in de bergen).
Ook tijdens het rijden in de bergen zelf, kwamen we geen andere auto's tegen alleen maar voertuigen nmet bordercontrole. Er worden hier ook veel mensen uit Zuid-Amerika de grens over gesmokkeld.

Kreeg net een sms uit Washington van mijn broer: 11 graden en regen!!!
Hallelujah, ben blij dat wij morgen richting Malibu gaan. Weliswaar kouder dan hier, maar in ieder geval 20 graden!

Veel leesplezier en liefs