Van Mammoth lake naar Mariposa (vlinder) - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Mammoth lake naar Mariposa (vlinder) - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Mammoth lake naar Mariposa (vlinder)

Blijf op de hoogte en volg H.

19 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Mariposa

Hallo lezers ( nou ja soms heb ik mijn twijfels!!),

Vanmorgen voor ons doen, vroeg weggereden uit Mammoth Lakes, met pijn in ons hart. Eigenlijk hadden we daar wel langer willen blijven, heerlijke natuur en omgeving en schitterend weer!
Via de 395 naar Mono Basic Scenic Area, een heel bijzonder meer. Het water van dit meer komt uit de grond, borrelt omhoog en mineralen en zoutkristallen zetten zich af en vormen grillige rotsformaties. Deze worden Tufa genoemd. Doordat de verdamping sinds 1951 is toegenomen, komen veel van die Tufa nu boven water en dit is een schitterend gezicht!
Van Mono Lake via de 120 naar Yosemite en bij de entrance de Tioga Road gaan volgen. We kwamen langs enorme afgronden (alweer, ik heb straks 2 pacemakers nodig!), enorme rotsformaties en door weilanden en bossen.
Yosemite is een park waar je enorme wandelingen kan maken, er zijn zeer veel trails. Bij Olmsted Point aan het eind van Tenaya Lake, heeft Hans een wandeling gemaakt. Hij kon vanaf de rotsmassa de Tenaya Canyon inkijken. Erg indrukwekkend!
De Half Dome is een rotsformatie, die je vanaf elk uitzichtpunt kan zien, als je de loop van het Yosemite Park afrijdt.
Wij zijn vanavond in Mariposa ( wat vlinder betekent) aangekomen en gaan morgen weer naar Yosemite om een andere route te volgen.
Wij hebben echt zo veel geluk met het weer, mensen! Deweek voordat we in Sequoia waren heeft het daar gesneeuwd en toen wij er waren, was het 25 gr. En nu in Mammoth Lakes en Yosemite precies hetzelfde, vorige week sneeuw en vorst en volgende week precies hetzelfde. Alleen nu effe niet en vandaag was het weer 26 gr.! Bofkonten dus!
We hebben vanavond in een heel gezellig restaurant gegeten met live-muziek van een paar belegen hippies!! Echt de vrouw had lang, sluik haar, droeg een blauwe (werk)blouse en had een gerimpelde lange rok aan met slippers eronder!
En de man had een spijkerbroek aan, waarvan de kont tussen zijn knieen zat, een hemd en een lange grijze pluisbaard met een lange grijze paardestaartje ( zo 1 waarvan de zijkanten bij elkaar zijn gebonden en er bovenop niks meer zit). Maar zingen mensen en guitaarspelen, helemaal te gek!!! Allemaal nummers van de jaren 60/70. Geweldig, zo veel blues!!!!
We hebben ons dan ook heerlijk vermaakt en zijn wat langer blijven hangen bij de bar.
Trouwens om 21.00 uur gaat de tent hier dicht en kan je naar huis, in Nederland begint het dan net!

Nou dat was het weer voor vandaag, wijgaan zo naar bed en jullie staan weer op!
Liefs Grace
Ps Luc en Joke 3 nov. zien we de beer of niet!!!!!
Voor de outsiders: ik wil een beer zien en Luc en Joke heten de Beer! Vandaar het leuke grapje!!!

• 20 Oktober 2012 - 14:20

Margriet:

Dag lieverds,
    Allemachtig wat een verhalen en wat een schoonheden. Ja niet jullie hoor,verbeeldt je maar niks!!!!
    wat een natuur. Ik raak al verzadigd van het kijken naar de foto,s en jullie zitten daar life!
    Kunnen jullie het nog opnemen? Maar goed dat je zoveel schrijft en beelden maakt.
    Dan kun je straks nog lang na/hergenieten. Bestaat dat woord eigenlijk?
    dikke knuf griet
    O ja de bo is aan het bijlezen, dus die zul je ook wel tegenkomen

• 20 Oktober 2012 - 20:41

Maud En Noor:

Hallo opa en oma,

We missen jullie heel erg en we zijn blij dat jullie gauw terugkomen
    mooie fotos en leuke site.

We gaan morgen skypen en jullie verhaaltjes lezen.

xxx iedereen

• 24 Oktober 2012 - 14:56

Herman En Marion:

Hallo luidjes, ja hier zijn we dan eindelijk. Als je zelf van vakantie terugkomt, komt er zoveel op je af dat je niet eens tijd hebt om jullie verslagen en foto's te bekijken. Maar na een weekje en het "normale" ritme weer een beetje gevonden te hebben, zijn wij de verslagen en foto's aan het bekijken. En, wat zijn die mooi de foto's en de bijbehorende verhalen, jullie konden wel een team zijn (ha,ha). Ik ga weer verder genieten, dus blijf schrijven en fotograferen, schitterend!!! xxx van ons