Dagje Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Dagje Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Dagje Mammoth Lakes

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Donderdag 18 oktober Mammoth Lakes

Ja, zoals jullie zien hebben we een dagje bijgeboekt in Mammoth Lakes. Na de kaart van de omgeving bekeken te hebben, zagen we dat er hier wel heel veel te doen en te zien was. En aangezien het weer meewerkt, hadden we helemaal geen bezwaar meer.
Vorige week was het hier nog 5 gr en heeft het gesneeuwd ( straks te zien op de foto) en volgende week gaat het sneeuwen, wordt het overdag 5 gr en ? nachts -9. Ja en ik loop nu nog steeds in een hempie, want het is 22 graden, dus.................
Mammoth Lake zelf ligt al op 2400 m, dus jullie begrijpen dat het hier een geweldig skigebied is. Bron van inkomsten nr 1, want het seizoen loopt van november t/m juni!

Wij zijn vanmorgen richting Mammoth Lake Airport gegaan, om daarna de bush in te rijden. In een geweldige mooie canyon liggen namelijk verschillende "hot springs"
of zoals wij in Nederland zeggen zwavel- of stinkpotten!!! Nou en dat doen ze, 35 rotte eieren ruiken nog lekkerder!!
Maar het was MOOI en ik heb mezelf overtroffen, ik ben de canyon ingelopen en weer terug. Heeft ook te maken met dat de temperatuur hier niet zo extreem is.
Mammoth Lakes ligt eigenlijk in het oostelijke gedeelte van Yosemite National Park en dat gedeelte is rijk aan vele mooie meren ( ook hiervan hebben we weer heel veel fotos). Vanmiddag hebben we een route gevold, die langs de meren ging, o.a. Twin Lakes, Horseshoe Lake, Lake Mamie, Lake George en Lake Mary. Ook nog een waterval(letje) bekeken bij Twin Lakes.
Daarna zijn we een andere route gevolgd (de 203), die ons naar een hoogte bracht van 9000 ft ( 2845 m). Heerlijk, ik vond het weer genieten: steile afgronden, geen bermen, alleen maar ravijnen!! En een mooi uitzicht.
Onderweg gestopt bij de Devils Postpiles en na een niet te lange wandeling genoten van orgelpijpen. Dit zijn stenen die verticaal langs elkaar liggen en lijken op de orgelpijpen van een kerkorgel ( nou kom ik daar niet zo vaak, maar ik heb ze wel eens gezien!)
We zijn daarna weer naar het centrum gereden en hebben gelijk een heerlijke maaltijd genuttigd. ( Hans is nu ook bezig met zijn after-diner-dut, hij snurkt nog! niet).
En ik moet mijn werkje weer afmaken, haha!
Wij hebben in Death Valley Nederlanders ontmoet, die met hun eigen camper een jaar door Amerika trekken. Ze hebben de camper vanuit Hamburg laten verschepen naar Baltimore. Is een gekke gewaarwording, als je ineens een camper met een Nederlands nummerborden langs de weg ziet!
Vanmiddag troffen we ze weer op een parkeerplaats bij Devils Postpiles en zijn we samen opgelopen naar de orgelpijpen. Ze zoeken nu een stalling ergens in de buurt van Phoenix, want ze gaan in december toch een maandje naar huis! Maar wel grappig, dat je elkaar zo maar weer tegen komt, terwijl je 350 km gereden hebt.
Goed het wordt tijd om de plaatjes weer toe te voegen en volgens mij gaan jullie genieten, want ze zijn mooi!

Liefs Grace

Ps Trouwens waar ik zo van baal: er zijn hier veel beren en ik wil zo graag een beer zien. Ze doen niet echt wat, alleen moet je niet wegrennen, je groot maken ( ben ik al) en heel hard gaan schreeuwen ( nou nu ligt iedereen in een deuk, want dat is ook geen probleem voor mij!).
En vanmiddag bij 1 van de meren, staan we te praten met een Amerikaan en ik vertel hem dat ik graag een beer wil zien!!! Wat denk je, laat hij me fotos zien van een beer, die daar 10 minuten eerder een vis uit het meer gehaald had. Ik bale...
Dus ik blijf zoeken........................................

  • 19 Oktober 2012 - 15:24

    Luc:

    Wat een geweldige reis......en mooie foto's. Wat is Nederland dan maar saai....toch!!
    Hoewel.....die Beer zie je binnenkort in Leiderdorp!!!!!
    Groet van ons 2tjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 66264

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: