Van Tekapo naar Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Tekapo naar Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Tekapo naar Dunedin

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

23 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo iedereen. Hier zijn we dan eindelijk weer in de lucht. In het huisje in dunedin en daarna, dat lees je straks, in Kaka Point, hadden we geen internet verbinding en hiero in Te Anau, ging het met de verbinding die we hadden niet goed. We konden alle websites van de hele wereld bereiken, behalve....juist, die van ons.

NB Vanuit dit cafe lukt het niet foto's te uploaden. Dus dat komt later.

...................................
HAHAHAH Terwijl jullie lagen te slapen is het toch gelukt de foto's bij de reisverslagen te uploaden.
En nu gaan we wat doen, doei
....................................

Nu zitten we in een internet cafe en doen we een inhaalslag.

Nu het verhaal van Tekapo naar Dunedin:

Om half zeven kon ik (Hans) niet meer slapen (naweeen van de vlucht)en ben maar aan de wandel gegaan: een stukkie rondom het meer. Na het ontbijt vroeg vertrokken richting meer van Pukaki. Mooi weer, lekkere temperatuur. Bij Pukaki de krachtcentrale bekekenm, er staan daar 5 meren met elkaar in verbinding. vanaf die plek ook een mooi uitzicht op mount Cook. Ongeveer 3800 meter hoog. Via Twizel naar Omarama. Een pittige wandeling via grindachtige wegen naar de Clay Cliffs van Omarama. Net Bryce Canyon, maar dan veel kleiner en niet rood.

Daarna door naar Oamaru, aan zee dus om de eerste pinquins te zien. Niet dus, die zie je alleen 's ochtends en 's avonds als ze thuis komen (of vertrekken). Toch een mooi petje gekocht (ben ik alweer kwijt... lees je later).

Richting Mouraki gereden een heel aparte plek. Over een afstand van ongeveer 100 meter liggen er op het strand enorme ronde keien rotsen stenen, waarvan sommige uit elkaar gebarsten zijn. Volgens archeologen al miljoenen jaren oud.

Onderweg hebben we onze telefoon met Nieuw Zeelandse simm kaart gebruikt om een motel te boeken. Erg handig!. Dus in Dunedin kwamen we in een Hoilday park terecht in een toeristen flat!!! Niet zo'n flat als je zou denken: gewoon een zitkeuken 2 slaapkamers een badkamer op de begane grond. 's avonds gegetene in het centrum. Niet zo mooi als Christchurch.

• 30 Januari 2010 - 23:04

Gemma:

Apart hoor die bollen op het strand. Overigens zat ik met jullie mee te rijden, links met stuur rechts: gelukkig dat jullie het zo snel hebben geleerd. Maar ik kan me de korte paniek wel voorstellen. Veel plezier allebei. En Hans, ik ben mijn website aan het updaten en dat gaat tot nu toe goed, nu ook nog wat fotos erop proberen te zetten. Heel veel plezier en blijf gezond en wel.