Van Dunedin naar Kaka Point (zo 24/1) - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Dunedin naar Kaka Point (zo 24/1) - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Dunedin naar Kaka Point (zo 24/1)

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

24 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaka Point

Voordat we verder richting zuiden gaan eerst de Ortago Peninsula op om naar het uiterst oostelijk gedeelte te rijden: Taiaroa Head, waar een kolonie albatrossen zijn. In het info centrum eerst uitleg gehad en daarna een film. Daarna naar buiten gegaan om naar boven te klimmen naar het observatiestation. Het was heel slecht weer, enorme wind en harde striemregens. Geweldig, maar wat bleek, volgens de gids is dit het beste weer om albatrossen in de lucht te zien. Deze volgels hebben een hekele aan vliegen (95% van hun leven zijn ze aan het vliegen!), ze gebruiken het liefst de wind. Dus kwam dat even goed uit. We hebben ze zien vliegen..het was indrukwekkend, die vogels met een spanwijdte van 3 meter.

Daarna naar de geeloog pinquins. Slechts 700 in Nieuw Zeeland. Deze pinquins zijn solitair levend, dus niet te vergelijken met de pinquins op de zuidpool. In het centrum hebben we de pinquins van heel dichtbij gezien, zowel de ouders als de chicks (jongen). De chicks zijn na 2 weken net zo groot en wegen net zoveel als hun ouders en raad eens...ze hebben gele ogen.

Het was al behoorlijk laat geworden, toch wilden we in het zuiden t.w. de Catlins Conservation Park terecht komen. Met onze NZ telefoon weer een accommodatie geregeld. Een huisje in Kaka Poit. Geweldig wat een uitzicht, zo over de oceaan kijkend. Van de eigenaar kregen we te horen als we pinquins nog wilden zien, we om 18.30 uur (en geen minuut later...!) bij Nugget point moesten zijn. De volwassen pinquins zijnde hele dag op zee om voedsel te zoeken voor die verrekte! chicks...dus wij weer als een gek in de auto op weg naar Nugget Point. Gelukkig was het maar 15 minuten rijden. Dus oke en we werden beloond: verscheidende pinquins over het strand zien hobbelen en hoppen: op naar hun chicks.