Via Saguaro Nat. Park naar California - Reisverslag uit Blythe, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Via Saguaro Nat. Park naar California - Reisverslag uit Blythe, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Via Saguaro Nat. Park naar California

Door: Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

09 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Blythe

Hallo allemaal,

vanmorgen vroeg opgestaan, Jamie moest om half 9 bij een specialist in Tuscon zijn. En aangezien dat ongeveer anderhalf uur rijden is, zijn we om 7 uut vertrokken uit Sierra Vista.
Na het bezoek aan de specialist zijn Hans, Jamie en ik naar het Saguaro National Park gereden, even buiten Tuscon en naar het Desert Museum. In het museum zie je alle dieren, die er in het park leven. Je komt ze in de natuur niet veel tegen, de dieren zijn banger voor de mens, dus trekken zich eerder terug.
Het Saguaro Park kenmerkt zich door de vele soorten cactussen die er groeien. Heel indrukwekkend.
Een cactus groeit heel langzaam; een cactus van ongeveer 2 meter is 50 jaar oud. Ook kan een cactus bij een forse regenbui water opnemen, waar die 2 jaar mee toe kan! Een cactus heeft ook ribben, niet terecht dat ze ribben genoemd worden. Het zou eigenlijk een ruggegraad moeten heten. Het zijn houtachtige stokken, die zich in de cactus ontwikkelen en zorgen dat de plant overeind blijft staan. Een cactus kan ongeveer 200 jaar worden. Nou en wat hebben jullie hieraan! Helemaal niks, maar ik vond het wel leuk om dit te delen!
Om 13.00 uur hebben we afscheid genomen van mijn nichtje en dat was balen! Snik, snik, nooit leuk, maar we hopen elkaar weer gauw te zien. Zij is richting huis gereden en wij hebben onze weg vervolgd richting L.A, via Phoenix. Nou we dachten alles gezien te hebben; nee dus, er was nog minder dan NIKS! Echt helemaal niks. 80 Miles ( ongeveer 130km) snelweg, waar geen afslag, huis of iets wat zou kunnen bewegen! Uiteindelijk zijn we gestrand op de grens van Arizona en Californie, in Blythe. Morgen gaan we verder richting westkust, Santa Barbara en vandaar via de overbekende (!) highway 1, naar boven toe langs de stille oceaan.

• 09 Oktober 2012 - 13:45

"de Koekkies":

Hoi buuffies,
    het wordt nu toch wel echt tijd om een keer te reageren, tsja we moesten afgelopen week erg wennen dat jullie er niet waren maar ook dat we nu in "HET LEUKSTE DORP VAN OVERIJSSEL" wonen...leuk hé!!
    maar we begrijpen heel goed dat jullie daar zijn, mooie natuur, prachtig weer en dan ook de familie weer eens zien, blijf lekker genieten en pas goed op jezelf dan blijven wij hier een beetje opletten en beleven de reis een beetje met jullie mee.....liefs van ons allemaal..."de Koekkies"

• 09 Oktober 2012 - 18:38

Jamie:

Hallo Oom en Tante!!! Blij om the zien dat jullie het helemaal naar Blythe hebben gered. En bedenk dat als jullie via Yuma waren gereden en nog minder, nog langer te zien zou zijn geweest. Land van mogelijkheden hier...
    Het was super gezellig met jullie hier; we moesten even wennen gisteren en de kids dachten telkens dat jullie terug zouden komen!!! Ik zal wat leuke foto's uitprinted en voor de ophangen:) Kusjes en ik blijf jullie volgen op waarbenjenu!
    Jamie