van blythe naar LA - Reisverslag uit Newbury Park, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu van blythe naar LA - Reisverslag uit Newbury Park, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

van blythe naar LA

Blijf op de hoogte en volg H.

09 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Newbury Park

Hallo lieve mensen,

Vandaag om 10.00 vertrokken uit Blythe om toch maar naar LA te gaan, zouden we niet doen, maar je bent er zo dicht bij.... dom als je dn die kans niet neemt.
Onderweg weer een geweldig uitzicht, veel niks, zand, kale rotsen en een eindeloze weg.
Volgens mij denken jullie in Nederland nu: wat een idioten, veel geld uitgeven voor een heleboel niks, maar geeft niet we hebben nog steeds geen spijt.
Bij Indio is een heel groot park met (zoals Hans het zegt) duizend wapperaars oftewel: er is daar een enorm park met windmolens aangelegd. Eindelijk wordt men zich hier ook
bewust dat alle energie niet eeuwig is.
Zo werd er bij Jamie begonnen met het scheiden van afval en het recyclen daarvan! Goede zaak vinden wij! Ook verbaasde het ons, dat er in een staat als Arizona met zo ontzettend veel zonuren weinig tot geen zonnepanelen gebruikt worden bij het bouwen.
Het blijkt echter zo te zijn, dat er weinig bedrijven zich hierin gespecialiseerd hebben, dus wie wil er naar Amerika emigreren en hier zo? bedrijf beginnen!!!!

Na Indio veranderde het landschap, maar ook de dichtheid van het gebruik van het land. Tot aan LA hebben we geen onbebouwd stukje land gezien: een aaneenschakeling van wegen en bebouwing.
Hans heeft mij geweldig door LA geloodst, doen we altijd. Hans kaartlezen ( ja mensen we zijn nog van die mutsen, die een kaart bij zich hebben en het is GEEN anzichtkaart!) en ik rijden. Gaat al jaren goed, andersom lukt voor geen meter ( althans niet in een stad).
We zijn er bij Sunset Blv afgegaan, langs Beverly Hills, Bel Air en zo richting Santa Monica. Na Bel Air kwamen we eindelijk op de Hwy 1, de weg langs de Stille of Grote Oceaan ( zoals we vroeger op school moesten leren).
We zijn na een tijdje afgeslagen, want we wilde graag in het plaatsje Thousands Oaks (duizend eiken) overnachten en hebben toen een bergweg genomen om er te komen.
Zo' n ontzettende mooie weg en hoog, steil en dus doodeng! Maar het is goedgegaan hoor.
En die huizen van de VIP people: ze wonen wel aardig, de weg loopt langs je huis met allemaal van die idiote toeristen, die naar binnen willen gluren!!! Joepie, wat een lol.
Oh ja, ook nog leuk om te vermelden: ongeveer 50 km voor LA begon een carpoolstrook voor voertuigen met 2 of meer personen. Echt ideaal. want net zo als in Nederland wil niemand een auto delen met een ander, want stel je voor dat je 5 minuten moet wachten of 100 m moet lopen! Doen we niet hoor, maar wij hadden er profijt van!
Heerlijk, cruisecontrol op 70 miles, geen auto die links of rechts langs je heen schiet ( in Amerika geldt veelal het systeem "Keep your lane", dus mag je links en recht passeren. Moeten we in Nederland ook eens toe gaan passen, raak je niet zo gefrusteerd van die rijders die bij het openstellen van de carpoolstrook, rustig 80 km op de 2de baan rijden!

Maar wat ik nou echt wilde vertellen is: zit er een man naast me, die naar elke auto roept: ja jullie mogen hier lekker niet rijden he!, moet je maar met zijn 2 en in een autogaan zitten; dit schiet veel sneller op joh!!! We hoeven nog maar 2 1/2 week, haha!
Bedankt weer voor de reacties: Koekkies op het huis blijven passen hoor, trouwens als het er niet meer staat, komen we niet terug, wordt het echt stil in de straat!
En lieve Jamie, we hadden het ook moeilijk, maar lieverd bedankt nog voor de leuke week en we komen gauw weer terug!! Hele dikke kussen voor jullie allemaal. We keep in touch!

En voor iedereen heel veel liefs en tot morgen, Grace

• 10 Oktober 2012 - 20:37

Anneke Tiessink:

Jullie hebben het ondanks dat het nogal eens niks is goed voor elkaar. Helaas hebben wij dan weer geen familie daar wonen en moeten we ons gewoon gelijk in het avontuur storten, en of dat zal lukken....
    Heel veel plezier nog. Liefs