Hwy 1 via Santa Barabara naar Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Hwy 1 via Santa Barabara naar Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Hwy 1 via Santa Barabara naar Pismo Beach

Blijf op de hoogte en volg H.

10 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Hallo lieve mensen,

hier zijn we weer met een kort en bondig verslag van mij!
Vanmorgen om half 10 vertrokken met als 1ste bestemming Santa Barbara.
Nou dat is gelukt en wat een mooi stadje is dat! Alles erop en eraan: schitterende stranden, een leuke pier met allerlei winkeltjes, hele mooie huizen en een downtown met passages en mooie lanen met allemaal groen en palmbomen. Het leuke is er zijn ook veel bijzondere winkeltjes, veel galerie-achtige zaken.
Veel gebouwen zijn in de Spaanse/Moorse stijl gebouwd.
Volgens Hans is dit de mooiste stad in Amerika, die hij heeft gezien ( en ik ben het wel met hem eens hoor!!!).
Vanmorgen hebben we een klein buitje gehad, maar bij aankomst in Santa Barbara scheen de zon uitbundig en was het een heerlijke 22/23 graden, beter dan de bijna 40 graden in het Desert Museum (openluchtmuseum) in Tuscon afgelopen maandag.
Om 3 uur weggereden richting Pismo Beach om te overnachten.
Bij Pismo Beach eerst nog even langs het strand gereden om de zandduinen te zien en daarna doorgereden naar een Quality Inn. Gemiddeld betalen we tussen de 50 en 80 $ per nacht, ligt eraan of er veel aanbod is aan overnachtingen. 1 $ is ongeveer 75 eurocent, dus het valt wel mee. Gemiddeld eet je hier ook voor 30-40 $ met z"n 2en.
En de benzine is heel verschillend, maar vergeleken met Nederland is het spotgoedkoop.
1 Gallon ( =3,6 ltr) kostte in Arizona ongeveer $3.60 ( euro 2,50). Hier in California kost 1 gallon ongeveer $4.40 (euro 3.30).
Morgen gaan we nog even naar de pier van Pismo Beach en het gezellige centrum bekijken. Vanavond e.e.a. bij nacht gezien, zag er leuk uit.
De foto"s die Hans toevoegd zijn wat minder van kwaliteit, omdat het anders zo lang duurt om ze te downloaden, dus mochten jullie er klachten over hebben: richt deze klacht naar Hans Rodenhuis p/a Ford Escape, 6RUX640. In te dienen voor 26 oktober!!

Veel liefs en tot gauw weer, Grace
Oh ja we hebben eergisteravond in een heeeeeel gezellig Mexicaans restaurant gegeten met 20 tv 's aan alle muren, van american football; golf; basketball; nieuws, enz. was te volgen! Gestoord dus!

• 11 Oktober 2012 - 16:59

Margriet:

He he eindelijk weer een paar winkeltjes!!! Heb je een tientje zakgeld gekregen van Hans, net als bij de bentex. hahaha.
    Niet te geloven dat jullie of jij nog niet op de trein of zo iets gestapt bent. Sorry dit is een grapje voor echte insiders. Ik zal bo morgen even aansturen om jullie relaas te lezen.
    Enne mijn foto;s van enkel zijn goed, nu nog waqt schoenen verbouwen en dan loop ik iedereen er weer uit.!!!!!!
    liefs griet

• 11 Oktober 2012 - 20:40

Luc:

Heel leuk om jullie te kunnen volgen.
    Dat uren helemaaaaaaal niks komt ons ook nog wel bekend voor...
    Foto's doen het goed hoor, heel mooi allemaal.
    Veel plezier verder en we blijven meelezen.
    Gr wij2tjes