Van Pismo Beach naar Monterey - Reisverslag uit Sand City, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Pismo Beach naar Monterey - Reisverslag uit Sand City, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Pismo Beach naar Monterey

Blijf op de hoogte en volg H.

11 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Sand City

En daar zijn we weer............

Vandaag beginnen we met vanavond. Wij hebben heerlijk gegeten bij de Chinees!
Altijd een geweldige verrassing wat je krijgt, maar het smaakte voortreffelijk. Het wordt ook met een geweldige snelheid uitgeserveerd. Soepje ( jullie weten hoe snel ik eet: NIET dus!), na 2 happen soep hoofdgerecht en de rekening lag er al, voordat ik had opgeschept.
Nou zie ik iedereen, die mij een beetje kent, knikken, want denken ze dan: Moet je maar niet zoveel kletsen! Echt niet, had ik geen tijd voor! Maar het was lekker hoor.
Trouwens we zitten in Monterey en hebben vandaag de historische highway 1 gedaan, m.n. het gedeelte tussen Cambria en Monterey is spectaculair.
Kliffen, vergezichten ( dus niet dichtbij) en kijk-doortjes: allemaal even mooi!!!!
We hebben het nog getroffen met het weer, want ik werd vannacht wakker van het onweer! Het ging behoorlijk te keer, maar als het ? nachts is, draai ik me om en slaap verder. En Hans is helemaal niet wakker geweest.
Vanmorgen werden we echter niet blij, want het regende behoorlijk en ook de temperatuur was aardig gezakt. Toch maar de korte broeken aan en stoer doen!
Na een kwartiertje rijden, begon het zonnetje te schijnen en hebben we weer heerlijk weer gehad.
We kwamen ook nog langs het Hearst (krantenmagnaat) Castle, maar dat hebben we maar gelaten voor wat het was. Tenslotte zijn we ook al in Neuschwanstein geweest, dus kunnen we er wel 1 overslaan!
Bij een viewpoint hebben we wel honderden zee-olifanten gezien, niet overdreven. De foto ? spreken straks voor zich. We hadden geluk dat we er zoveel hebben gezien, maar de maand oktober is de rustmaand voor de zee-olifanten en deze kolonie trekt zich dan terug op een bepaald strand van de Pacific! Geweldig wat een hompen vlees zit er aan die mannetjes, alles kwabbelt!!!
Een grote goep bleef in het water met elkaar spelen en helaas kunnen we het geluid dat ze maken niet op een foto laten horen! We hebben wel een film gemaakt.
Trouwens, onderweg zijn we ook nog een plaatsje genaamd Cambria binnen gereden, we hadden trek in koffie. Weer leuk, echt zo ? authentiek plaatsje.

Morgen gaat Hans de dag van zijn leven beleven: we gaan namelijk naar Pebbles Beach, 1 van de belangrijkste golfcourses van de heeeeeeeeeeele wereld, nou ja Amerika!!!
Maar toch, voor de liefhebber is dat natuurlijk altijd leuk.
En ook morgen gaan we naar Sequoia, waarschijnlijk logeren in Montecito Lodge, maar e.e.a. weten we nog niet zeker!
We gaan in ieder geval naar Fresno ( lekker 23 graden), maar in Montecito Lodge is het 5 graden. We zitten dan op 2300 m. hoogte. We zien wel, jullie lezen het wel!

Tot zover weer mijn verslag en Luc, Margriet en Anneke bedankt voor de reacties. Leuk hoor!
( ik wilde eerst niemand bij naam noemen, want dan ga je mensen vergeten en dat wil je nooit, maar het zijn er maar een paar, dus.....................doe ik het gewoon!!!!).
En alle anderen: ook bedankt!!

Veel liefs en tot gauw, Grace

  • 12 Oktober 2012 - 10:05

    Wendy:

    Hai luitjes,

    Idd niet zoveel lullen maar gewoon ff dooreten.
    Bij de Chinees gaat het altijd rapido...hahaha.

    Hoe was Pebbles beach? Echt zo spectaculair zoals geroepen wordt?
    Wel foto's van gemaakt?
    Gaaf dat je nu foto's op deze website kan plaatsen; duurt even maar dan heb je ook wat.

    Ik zal opa vandaag weer even een belletje geven dat het goed met jullie gaat.
    Hij kreeg het niet voor elkaar om maison rouge op de computer te krijgen.
    Ome Willem heeft opa geholpen, maar toen ome Willem weg is, kreeg opa het weer niet voor elkaar.

    Ik heb Jos en Ingrid nog niet gesproken, ben twee langsgeweest maar toen was er niemand.
    Anders bel ik ze wel even.

    Nou geniet ze nog even lekker!!! Tot gauw, heel veel liefs!
    X van ons.

  • 12 Oktober 2012 - 16:27

    Margriet:

    En heb je ie vleesklompen ook kunnen knuffelen????
    Of werd dat te intiem???
    In elk geval knuffel van mij

  • 13 Oktober 2012 - 23:12

    Marjolein:

    Hoi Hans en Grace,

    Dat klinkt allemaal wel geweldig zeg! En mooie foto's trouwens ook.
    Prachtig landschap zo te zien. Ben benieuwd hoe het op 2300 meter is! In ieder geval koud:)
    Ik ga het volgen!

    Xxx marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 66282

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: