Monterey - Pebbles Beach - Fresno - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Monterey - Pebbles Beach - Fresno - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Monterey - Pebbles Beach - Fresno

Blijf op de hoogte en volg H.

12 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Fresno

Goedenavond lieve mensen,

want dat is het hier in Fresno. Het is hier nu 20.11 uur, dus bij jullie 05.11 uur. Als het goed is, liggen jullie nog op 1 oor in Nederland en is mijn broer, schoonzus en mijn moeder al een aardig eind op weg met het vliegtuig naar huis!
En wij hebben nog steeds de tijd van ons leven hier. Hans vandaag helemaal, we hebben op de golfbaan van Pebbles Beach gestaan, joepie!!! het Walhallah voor de golfer, zoals Wimbledon dit is voor de tennisser, de Kuip of de Arena voor de voetballer.
Het is gelegen op het schiereiland van Monterey en daar mag je, als toerist voor $ 10,- rondrijden, Trouwens dat hadden we toch gedaan, want de natuur is er erg mooi en er leven veel zeehonden, die overal te bewonderen waren op de stranden en op de rotsen in zee.
De huizen op dit schiereiland liggen in de prijsklasse van 5 t/m 10 miljoen, als je het omrekent naar euro"s valt het nog wel mee, toch? Een kwart eraf.......
Ook zijn we naar Wisherman"s Warff geweest: ook daar overal zeehonden en pelikanen op en bij de pieren. Was er heel gezellig en heerlijk weer.
Tijdens 1 van onze stops om de zee te fotograveren, liepen er ook allemaal squirels ( eekhoorntjes) om ons heen te bedelen om voedsel! Niet doen, want als ze bijten, heb je een grote kans op hondsdolheid!!!
Komt er, volgens mij, een Chinese man ( niet bij de dokter, haha!) naar me toe en vraagt of dit rabbits ( konijnen) zijn, Eigenlijk wilde ik ja zeggen, maar vond dat toch wel zielig, dus niet gedaan.

Wat Hans en mij opvalt is, dat er zeer veel Mexicanen in Arizona, maar misschien nog wel meer in California werken. In winkels, hotels, restaurants, garages, tanksttions, enz. wordt meestal Spaans gesproken onderling, dus heb je het idee in Mexico te zitten.
Trouwens het tarief van de benzine verschilt behoorlijk: prijs is tussen de 3.58 en 4.99 $, best veel verschil.
Op de weg naar Fresno weer zeer verschillende landschappen gezien, wat ons blijft verbazen is, dat je veel tussen bergen doorrijdt en ineens is het landschap weer zo ontzettend vlak, daar was echter wel weer akkerbouw en katoenplantages!

Zo dat was het weer voor vandaag. Ik heb een verbod gekregen om het verslag langer dan 1 pagina te maken, mag niet, anders wordt het toch niet gelezen!!!
Nu ook niet, maar het is mijn verslag en ik wil het weer in een boekje hebben!!!
Er beginnen kleine scheurtjes te ontstaan, maar we gaan het redden hoor.
Morgen naar Sequoia, dus vroeg op

Liefs en tot gauw weer, Grace

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 66273

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: