Kings Canyon en Sequoia national park - Reisverslag uit Lindsay, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Kings Canyon en Sequoia national park - Reisverslag uit Lindsay, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Kings Canyon en Sequoia national park

Blijf op de hoogte en volg H.

13 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Lindsay

En daar zijn we weer.......................

Vanmorgen bijtijds weggereden uit Fresno om het Sequoia National Park en Kings Canyon National Park te bezoeken. Het zou een lange rit worden, omdat ik altijd 1000 en 1 foto wil maken en overal wil stoppen.
Vanaf Fresno route 180 genomen, die helemaal het Sequoia Park ingaat. Je blijft de 180 volgen, die aan het eind doodloopt in Kings Canyon. Een geweldige route: begint met een vlak landschap dat steeds ruiger en grilliger wordt en stijgt naar een hoogte van 7000 ft ( ongeveer 2200 m), waarna je weer gaat dalen naar 4635 ft (1412 m) en in Kings Canyon bij Cedar Grove uitkomt.
Heerlijk alleen maar haarspeldbochten en diepe ravijnen naast je!!
Zo geweldig mooi en voor degenen die het nog niet wisten: ik rijd en Hans geniet van het uitzicht! Want als Hans rijdt, geniet hij ook van het uitzicht en ben ik bang dat we naast de weg belanden!!! Ik ben zo bang, dat ik toch niet durf te kijken, alleen bij
kijk-doortjes en bij uitzichtpunten, waar ik heel ver weg van de rand kan blijven.
Je moet dezelfde weg weer terug volgen, want de canyon loopt dood, maar zonder dolle!: het is zo mooi dat je dit niet erg vindt.
Toen we vanmorgen weg zijn gegaan, hebben we een gedeelte van de route geen uitzicht gehad vanwege laaghangende bewolking, maar aangezien de zon ons goed gezind was, was dat maar van korte duur en hebben we genoten van (weer) een heerlijke warme dag!
Eenmaal weer terug bj het begin van de route in het park, zijn we de General Hihgway (198) gaan volgen, die door het Giant Sequoia Park loopt. De hoogste sequoia staat hier en is de Sherman Tree ( bijna 100 m), hier staan meerdere sequoias bij elkaar. Op een gegeven moment is de weg gescheiden en staan er 4 sequoias met daartussenin de rijbanen. Heel bijzonder.
Trouwens in het 1ste park staat de General Grant sequoia, die mooier is dan de Sherman
Hans heeft trouwens bij Moro Rock 6725 ft (2050 m) een rots beklommen. Je moet meer dan 400 treden naar boven klimmen en hebt dan een spectaculair uitzicht over de hele omgeving. Foto"s worden natuurlijk toegevoegd, want ik ben zelf ook heel benieuwd. ( Ik heb me voor dit avontuur maar even niet aangemeld...., iets te veel van het goede).
Een heerlijke dag, die we geeindigd zijn in Lindsay in een (super) Super 8 Motel. Vanavond heerlijk gegeten in een "local" pizzeria met alleen maar Mexicanen. Heerlijk Spaans gesproken, een taal die Hans en ik steeds beter gaan verstaan en spreken. Grapje, maar de mensen zijn verschrikkelijk aardig.
En we blijven er intuinen ( ik weet niet of dit helemaal taalkundig verantwoord is, maar ..... worst!): bestellen we een pizza, ik een kleine en Hans een medium, lukt het ons maar weer net om de helft op te eten................. ze zijn zo achterlijk groot!!!!
Dit was het weer, tot gauw en liefs van mij, Grace
P.s. soms staan er verschrikkelijke fouten in, maar daar moet je maar overheen lezen!!!

  • 14 Oktober 2012 - 12:00

    Annette:

    Hoi Hans en Grace,
    Wat een prachtige reis zijn jullie weer aan het maken.
    Voordeel van laat aanhaken is dat ik de foto's wel kon zien bij alle verslagen!!!
    Het snelle uitserveren herken ik, hadden we we ook op onze reis mn bij een Chinees. Alles in 1 keer op tafel.
    Wat een enorme reuzen die sequoia's niet! Wat zijn we dan nietig!!

    Het kriebelt enorm bij het zien van jullie foto's.

    Geniet vooral verder en voorzichtig!

    Liefs, Annette

    PS. Aukje is druk aan het leren, geen tijd voor reisverslagen. Ze zal vast aan het eind van de reis alle verslagen lezen.
    Ik ga morgen onder het mes. Kan dus misschien wel even duren voordat ik weer mee kan lezen.

  • 14 Oktober 2012 - 13:26

    Silvia Oberndorff:

    grees je hept leuke fotos en hoe is het weer daar en een fijnen verkansie en veel plezier groetjes silvia

  • 14 Oktober 2012 - 16:03

    Pa Rodenhuis:

    lLieve Hans en Grace,
    Ja, jullie dachten dat ik je niet volgde, maar dat doe ik lekker wel.Soms is het moeilijk om het verslag te voorschijn te halen, zeker nu ik het niet rechtsstreeks ontvang als emailtje maar toch.De foto`s zijn iprachtig.
    Ga maar lekker door met genieten.Ik blijf lekker doorgaan met jullie te volgen. Zo nodig met hulp van Willem of Rieke.

    Groeten van Pa

  • 14 Oktober 2012 - 21:56

    Willem En Beppie:

    Geweldig dat onze ouwe heer het met een kleine instructie voor elkaar gekregen heeft om en jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken. Met alles wat jullie zien en meemaken, is het prettig als er ook wat foto's van luierende zeehonden te zien zijn. Daar voel ik me zeer op m'n gemak bij. Geniet maar lekker verder.
    Groeten Willem en Beppie

  • 15 Oktober 2012 - 10:18

    Mieke:

    Dag Hans en Grace,
    Volg jullie verslag met veel plezier, is het eerste wat ik doe 's morgens. Krijg het alleen niet meer. Heb het nu via Google. Geniet mee met jullie reis, herken wel dingen. Heel veel plezier!!! Mieke

  • 15 Oktober 2012 - 23:32

    Jamie:

    Hallo Oom en Tante!!! Eindelijk weer bijgelezen... was inderdaad niet leuk om weer afscheid te nemen! De kids waren nog hoopvol aan het begin van de week dat jullie weer terug kwamen. Het was weer even wennen zonder het levendige bezoek! Het was hartstikke gezellig en nu ben ik verslaafd aan de Voice!
    Nou, ik zie al dat Ome Hans die sequoia een dikke knuffel van mij heeft gegeven;) Zo mooi daarzo, moeten we een dezer jaren (wanneer we een caravan hebben) maar gaan bezoeken. Heel leuk om zo door jullie alvast wat mee te krijgen! Hele dikke kus en we skypen nog voordat jullie het land weer uit zijn.
    knuf en kus!
    Jamie

    p.s. ik kreeg trouwens ook geen updates in mijn email meer, net als Mieke. Maar ik had jullie al onder favorites - was wel handig om een mailtje te krijgen met de update.... kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 66250

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: