Van Kernsville door Death Valley naar Beatty - Reisverslag uit Beatty, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Kernsville door Death Valley naar Beatty - Reisverslag uit Beatty, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Kernsville door Death Valley naar Beatty

Blijf op de hoogte en volg H.

16 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Beatty

Joehoe, ik ben er weer,
Alles goed met iedereen, met ons prima! Vandaag naar Death Valley geweest! GEWELDIG!!!!! Wat een geweldige boel niksie, maar spectaculair. Wij kunnen ons alleen niet voorstellen dat mensen hier naar toe gaan midden in de zomer met temperaturen van tussen de 45 - 50 graden. Het was vandaag nog 39 graden en het is een hele droge warmte ( zelfs ik had er weinig moeite mee), maar toch wel heel heet!
We zijn via de 178 Death Valley binnen gereden en bij Panamint Springs de 190 opgedraaid richting Stovepipe Wells Village. Van daaruit zouden we richting Beatty gaan, maar aangezien het tijdstip ( het was nog vroeg in de middag, wij hadden de parken in gedachte, waar je slechts 30/35 miles per uur haalt!), hebben we toch nog een uitstapje richting Badwater gemaakt. Het bijzondere aan Badwater is dat het 85 m. onder de zeespiegel ligt. Omdat Death Valley vroeger een zee is geweest en het merendeel van het water is verdamd, is er een zoutvlakte overgebleven. Dat is in de loop der jaren versteend, wat bij Devils Golf Course goed te zien was ( foto"s worden weer toegevoegd, hopelijk!).
Op de terugweg nog even bij Golden Canyon uitgestapt, daar ligt een trail, die door een canyon loopt. Hebben we een klein stukje gedaan, maar met die hitte en het klimmen wat we moesten, toch maar niet te ver gegaan. Jammer hoor, want ook dat was mooi.
Via de 190 en de Beatty Cutoff om ongeveer half 6 in Beatty aangekomen. Een stadje in Nevada.
Death Valley ligt namelijk in California en Nevada.
Net gegeten bij een ouderwetse saloon ( helaas geen fototoestel bij ons, echt je verwachtte elk moment zo"n cowboy op zijn paard binnen te zien rijden!).
De saloon waar we binnen kwamen was voor rokers en wij wilden eten, maar niet bij de rokers,dus geen probleem: wij zaten achter in een andere saloon HELEMAAL alleen!
Gezellig joh, maar het eten was lekker, bediening vriendelijk en toen hebben we nog maar even een potje snooker gespeeld!
Ja zo gaat dat hier in het ?ilde Westen": drinkers en rokers voorin. Er is ook niet veel anders te doen, want het verbaast ons elke keer weer, dat je uren rijdt en bijna niets en niemand tegen komt.

Zo nu de foto"s nog! Morgen gaan we weer terug door Death Valley en nemen we de route langs de Stovepipe Wells, de Sand Dunes en de Mesquita Flat Sand Dunes, dus tot morgen,

liefs Grace

• 17 Oktober 2012 - 06:17

Hans:

Je vergeet te vermelden, dat je me helemaal volgestopt hebt met zoutjes en drankjes etc, opdat we niet als skeletten achter zouden blijven in die dode vallei. Dikke jus

• 17 Oktober 2012 - 11:59

Gien:

Lieve grace en hans.hier een paar letters van ma. Iik heb deverslagen gelezen en geniet er van wat is het allemaal mooi. Het lukt me al aardig op de y. Pad.ik ben na drie dagen weer in mijn hollandse ritme.het weer is koud en regen wel wennen hoor.geniet nog heerlijk van jullie vacantie en grace gaat het goed meid ik hoopvan wel. Voor jullie allebei een dikke kus van mams.

• 17 Oktober 2012 - 11:59

Gien:

• 17 Oktober 2012 - 12:59

Pa:

wat een hitte,ik blijf liever hier, groet, pa

• 17 Oktober 2012 - 16:08

Anneke:

Hans zelfs in het verre Amerika: dikke jus!!!!!
    Die zoutjes en die drankjes was vast geen probleem, heb je er zelf ook genoeg van genomen Grace? Skeletjes rammellen zo in het vliegtuig. Wanneer vliegen jullie overigens richting ons kikkerlandje of heb je nog gewoon een tijd te gaan, ben het even kwijt. Voorlopig nog even genieten! Liefs Anneke

• 17 Oktober 2012 - 23:52

Marion En Herman:

Hoi vakantiegangers, wij zijn weer aan het werk, ook dat is zweten maar niet zo prettig als dat van jullie! Geweldig mooie foto's, het is ook zo'n mooi land. Geniet er lekker van xxx van ons en de kinders groetjes xxx

• 17 Oktober 2012 - 23:52

• 18 Oktober 2012 - 19:36