Van Beatty via Death Valley naar Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Beatty via Death Valley naar Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Beatty via Death Valley naar Mammoth Lakes

Blijf op de hoogte en volg H.

17 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Woe. 17 oktober 2012

Hallo allemaal,
Voor het eerst dat er een datum boven mijn werkje ( grapje van Hans, haha) staat, maar we weten echt de dag, datum en soms zelfs de tijd niet meer van Nederland.Heerlijk dat is genieten.
En Anneke, we hebben nog 9 dagen te gaan, lijkt niet veel, maar.......... we vertrekken volgende week donderdag uit San Fransisco en zijn dan vrjdagmorgen in Nederland!
Trouwens Hans houdt stug vol met zijn jus!!!!
Allemaal weer bedankt voor de leuke berichtjes, alhoewel sommige mensen denken: kom laat ik het 2x afdrukken, lijkt het nog meer, ha!!!
Zo en nu weer het verslag. Lekker geslapen in Beatty en vanmorgen bijtijds weg ( nou dat is niet gelukt hoor, maar we doen net alsof!).
We zijn Death Valley via een andere route teruggereden o.a. langs Rhyolite ( een spookstadje), de Mesquita Flat Sand Dunes en de Mosaic Canyon. Leuk, mooi en bijzonder. De canyon is Hans alleen in geweest, het gaat redelijk goed met me, alleen met hoogteverschillen en de warmte, 36 gr., dan moet ik toch maar gauw die Peacemaker hebben, haha!! Kan ik ook weer bergjes op.
Eigenlijk zouden we ook nog de Titus Canyon in, maar die is 50 km. lang, onverhard met stenen, dus meer geschikt voor een terreinwagen.
En aangezien we wel meer onverharde wegen hebben gereden, weten we dat je dan een gemiddelde van ongeveer 20/30 km per uur hebt, dus hebben we hier maar van af gezien.
Vanuit Death Valley, via Panamint Valley ( heeft hetzelfde niksie landschap als Death Valley, maar net zo adembenemend mooi) naar Long Pine, Big Pine, Independence, Bishop en uiteindelijk beland in Mammoth Lakes.
Hier zijn heel veel meren en morgen maar eens kijken of we een bootje kunnen scoren. Van hieruit gaan we naar Yosemite National Park.
Mammoth Lakes (2400 m) is het hele jaar door geschikt voor toerisme: van november tot juni kan men hier skieen en de andere maanden liften ze mee op de toeristen, die naar Yosemite gaan. De hoogste berg ligt hier op 3400 m.
Nog even een weet-je-dat-je: in dit gedeelte van Amerika, dus globaal het zuid-westen ( Arizone, Californie en Nevada) viel het Hans op dat er heel weinig zwarte Amerikanen (negers) zijn in dit gedeelte van het land! En het is echt zo, we hebben misschien 10 zwarte Amerikanen gezien en volgens Hans is dat heel veel! Wel veel Mexicanen, maar dat wisten jullie wel!
En dan de temperatuur: van 36 gr. naar nu vanavond 14/15 gr, we moesten dus even wennen. Vestje aan en het valt alweer mee. Overdag is het hier wel 20 gr hoor, dus altijd nog heerlijk.
Ik hoorde dat het dit weekend in Nederland ook zo lekker zou worden, nou ik gun het jullie hoor!
Trouwens vandaag had Hans zijn dag hoor!! Omdat we cd s vergeten zijn, dacht Hans dat hij een solo-act moest geven: een act van Bert en Ernie kwam voorbij, daarna een heel vraag-en-antwoord-spel, waarbij hij de enige was, die meedeed, dus de vraag stelde en intelligent het antwoord ging geven en nog veel meer van die onzin!!
Ja en dan zit je in in 1 auto en je kan geen rondje gaan wandelen, he!!! Maar gelukkig is het nu weer over, een paar pilletjes doen wonderen, haha!
Nu ga ik nog even de foto s erbij plaatsen, ja ook dat ben ik aan het leren ( heb toch niks anders te doen!!!).
Dikke knuffel voor iedereen en allemaal en tot morgen, Grace.

  • 23 Oktober 2012 - 18:50

    Jamie:

    Hoi luitjes!
    Ongeloofelijk hoeveel moois er te zien is, ik blijf er verbaasd van staan. Ik geloof dat ik eerst even op vakantie in 'eigen' land moet:) Heerlijk om te zien dat jullie ervan genieten, wou dat ik erbij was! Alles verder goed hier; Jade en Jasper noemen iedereen op skype auntie grace and uncle hans! wel lachen hoor! Kusjes van ons! JT's

  • 23 Oktober 2012 - 18:50

    Jamie:

    Hoi luitjes!
    Ongeloofelijk hoeveel moois er te zien is, ik blijf er verbaasd van staan. Ik geloof dat ik eerst even op vakantie in 'eigen' land moet:) Heerlijk om te zien dat jullie ervan genieten, wou dat ik erbij was! Alles verder goed hier; Jade en Jasper noemen iedereen op skype auntie grace and uncle hans! wel lachen hoor! Kusjes van ons! JT's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 66283

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: