The Catlins - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu The Catlins - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

The Catlins

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

25 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaka Point

Ja, waar moet je naar toe! Er zijn zoveel mogelijkheden, dat als je het goed doet, je in deze omgeving al 2 weken nodig hebt: dus toch maar een selectie gemaakt.

Eerst naar Cannibal Bay en Surat Bay gereden. Bruce (de eigenaar) had ons verteld, dat er op de stranden zeeleeuwen te zien zijn. En inderdaad op Cannibal Bay lag er 1. Dit vonden we wat magertjes, dus een heerlijke lange wandeling langs het strand, over de duinen naar Surat Bay. En ja hoor: Daar hebben we nog 5 vrouwtjes en 1 mannetje gespot. Wat een enorme kolossen zijn die mannetjes (toch maar wat meer afstand gehouden!), ze kunnen 500 tot 1000 kilo wegen.

Daarna naar regenwoud van NZ: wat een pracht van vegetatie. Varens van meer dan 3 meter hoog. Een korte wandeling gemaakt naar de mooiste waterval van het zuiden: Purakaunui Falls. En weer "on the road" richting Curio Bay. Bij eb zijn er fossielen van een - door een vulkaanuitbarsting verwoest - bos zichtbaar. Heel indrukweekend.
Wat ook leuk was, we werden getracteerd op de geeloog pinquins, die weer uit zee kwamen.Daarna terug naar Kaka Point en heerlijk in een restaurant gegeten.Fantastisch dag gehad, heel veel gezien en volop genoten van de zon!!!!

Wie is er nu jaloers.

Wat toch nog leuk om te vermelden is, is de vriendelijkheid van de mensen hier. Alles gaat relaxed, alles kan en overal wordt voor gezorgd. je voelt je hier heel welkom.
Er is zoveel ruimte: vandaag terug rijdens van Curio Bay naar Kaka Point ( ongeveer 70km) zij we wel 3 auto's tegen gekomen. En tussen een gedeelte van 50 km stonden er geen huizen, schuren oid. En dit is al eerder gebeurd, in het midden van het Zuider eiland en straks komen we dat ook tegen in het Fjorden gebied.