Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

27 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Te Anau

In Te Anau zitten we in de Comfort Inn voor drie nachten. Midden in het centrum.

Je kan kiezen tussen een trip naar Doubtfull Sound of Milford Sound. De laatste is de bekendste, alleen 'ze'zeggen dat de eerste de mooiste is en die hebben we gekozen. Vroeg op pad naar Manapouri. De reis bestaat uit diverse etappes. De 1e is een boottocht van 50 min. over lake Manapuori naar West Arm. Daar op de bus gestapt met z'n allen om in 3 kwartier tijd de pas over gestoken naar Deep Cove. Het begin van de doubtful sound (of het eind, net wat je wilt). Daar weer de boor op voor een prachtige tocht van 3 uur door de fjorden. We zijn zelfs heel ietsjes de Abel Tasman zee op geweest op zeehonden te spotten. Uiteraard dezelfde weg terug, alleen dan nog even 200 meter met de bus de berg in naar de middle of nergens. Daar is namelijk de West Arm Manapouri powerstation. Er wordt gebruik gemaakt van het grote hoogte verschil tussen Lake Manapouri en de oceaan. Alleen zit er wel 10 km tussen. Kleinigheidje houd je. Zorgt wel voor 14% van de NZ energie behoefte.

Vervolgens weer terug met de boot naar Manapouri en met de eigen auto naar Te Anau.

Lekker uit eten geweest en slapen.