Van Te Anau naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Te Anau naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Te Anau naar Queenstown

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

29 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ja eerst nog even over die mooie pet van Hans...die is weg. Weggegwaaid op de reis over Doubtful Sound. Ze hadden nog gewaarschuwd: een stevige wind en een boot die een slordige 35 km per uur vaart. Dat gaat niet samen met een Hans met pet op...en weg was pet. Dombo!

Na 3 nachten verlaten we ons ruime appartement. Voordat we Te Anau verlaten wandelen we een stukje bij het meer en zien bij het Wildpark een paar rare snoeshanen, zoals de Kea, de Wahati (kruising tussen een kip, kalkoen en pauw) en de dutch duck en de Takahe.

En dan op weg naar Queenstown. Al rijdend door het verlaten en ruige bebergde land gaan we een bergketenhoek om en zien voor ons een wonderschoon blauw meer, dat van Wakatipu. Bij een picknick plek laven we ons aan de zon: 8 min de buik, 8 min de rug. Langer is onverantwoord. Nog 40 km en we naderen Queenstown. Hans wordt helemaal panisch: er rijden meer dan 4 auto's tegelijk achter elkaar en er komen er ook nog eens 5 aan. Dat is schrikken. Wat een drukte in the Town. Half Nieuw Zeeland loopt er dolend rond. Het wordt ff zoeken naar een slaapplaats, maar vinden die in Pinewood. Een Ensuite, ofwel een slaapkamer met gemeenschappelijke keuken en zithoek. Dat hadden we nog niet gehad.
Best wel gezellig, want het is druk met andere toeristen en na 2 weken met elkaar op te trekken, is het ook even een verademing om met andere mensen te praten, zelfs met Fransen.....Flauw van mij, maar over het algemeen heb ik er niet zoveel mee, echter dit stel en kindje, zijn gezellige Fransen, die zich ook goed verstaanbaar maken in het Engels.Ja en dan ben ik ook niet de beroerste: ik ga maar eens Frans praten tegen het kindje, doet het altijd goed bij maman et papa.
En heeft iemand al een idee, wat we morgen in Queenstown gaan doen, de inzendingen stromen binnen, onze postbak zit al helemaal vol. Na morgen zullen we er een gelukkige uittrekken.

En hoe is het verder met iedereen: Anneke, Rikie en Gerdine nog druk aan het werk en is er nog wat leuks gebeurd. Heb op nu.nl het laatste nieuws gelezen over het ICT- gebeuren! Wisten we dat nog niet dan, hihi.
En Bob en Margriet, was het lekker in de Arcense Spa Resort, ja en dan nu weer aan het werk.

Rieke, alles goed met je en met Boudewijn, Annet en Rana in dat verre Thailand. Harstikke druk ben je ermee om alle familie te volgen! Dit geldt trouwens ook voor Willem en Beppie. We hebben het verslag van Paulien en Sisi gelezen, leuk hoor.

Ton en Berthe, leuk he dat Hans zijn Lapse doekje draagt. Hij had een leuke pet van nw. Zeeland gekocht, doet hij in elk land waar we zijn ( we hebben ondertussen een extra kamer laten bouwen voor al die petjes!!). Nou heeft hij die gedragen tijdens de boottocht op de Doubtful Sound en wat denk je......is in het water gewaaid. Raar he, Hans vond het heel raar, dat dat zo maar gebeurde ( het stormde en waaide zo hard, dat je jezelf al moest vastbinden, maar dat dan je petje van je hoofd waait..........nou, hoe kan dat nou???)

Mams ik bel je gauw weer even, ben blij dat allles goed gaat, en W en W en Maud en Noor, we hebben elkaar nog pas gesproken.

Leuke site he, Luc en Joke, zo blijf je in contact. De volgende keer gaan wij jullie weer volgen, als jullie een maand of wat weg zijn.

Ik weet dat ik mensen vergeten ben ( Claudia, Jeroen, nog meer??), maar de volgende keer ga ik daar weer op reageren.

Heel veel liefs van mij voor jullie allemaal een dikke knuffel.

• 31 Januari 2010 - 04:56

Sandra/Suzannah:

Geweldig!! jullie zijn er....geniet ervan, en het is heerlijk warm hier in Auckland. Tot gauw!!