Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

30 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo lieve mensen, daar zijn we weer.
We hebben besloten om alles tot vandaag bij te werken en dan zo om de 2 dagen een verslag te typen en dit op de site te zetten met foto's.
Allereerst ik wist het: Ik zei toch dat ik mensen ging vergeten en ja hoor, soory lieve Thea en Gerard en de Koekkies. Het is toch erg hoor, maar en ik weet het, het klinkt als een excuus:
het is zo lang geleden, dat er reacties op stonden.
We hebben nu wel een inhaalslag gemaakt, maar volgens mij logged nu niemand meer in, want men denkt dat er toch niets meer opstaat.

Iedereen denkt nu, wie zijn die Koekkies, nou dat zijn onze buufjes, die mensen die je beter kunt hebben, dan een verre vriend. Die mensen, die zorgen dat je brievenbus geleegd wordt, het gras gemaaid en dat je na je vakantie weer eens nieuwe planten krijgt (hihi, ik kan het niet laten Ingrid!). En Jos ben je nog steeds thuis i.v.m. het weer?

Zat. 30 jan. 2010
Vanmorgen bewolking bij het opstaan en tijdens het ontbijt een klein beetje regen. Maar een geweldige temperatuur. Dus hempie aan, korte broek eronder en weg wezen......
De reacties zijn wat weinig op onze prijsvraag, maar goed we gaan het toch verklappen:
tijdens het wandelen naar het centrum van Queenstown, veranderde het weer en zijn we van gedachten veranderd en ja hoor:
WE HEBBEN EEN GONDEL NAAR DE TOP VAN DE BERG GENOMEN EN WE HEBBEN GERODELD.
Nou is dat geweldig of is dat geweldig..............
Helaas heeft er niemand gewonnen, jammer!

Zoals de foto's laten zien, ligt Queenstown erg mooi aan meerdere inhammen van het Wakatipu meer en vanaf de berg heb je een prachtig uitzicht over de stad.
Zoals gisteren al gezegd: Queenstown is "the place to be". Het is een verzamelpunt van jongeren, die hiet samenkomen. Echt een smeltkroes van culturen en talen.
Wij zijn echte oudjes hier, maar geeft niet: er lopen meer van die verdwaalde schapen rond

Het was weer een geweldige dag, het wordt eentonig, sorry.
En als we het nieuws volgen en m.n. het weer, dan blijven we voorlopig ook nog. We hebben al overlegd dat we niet eerder thuis komen, als de lente in de lucht zit, dus...

Nog even wat over onze accommodaties: je kan echt overal terecht. We hebben nu weer een soort hotelkamer met eigen douche en toilet en een gemeenschappelijke grote keuken. In die keuken heb je dan je eigen koelkast gedeelte, kookgelegenheid, enz.

Liefs van ons voor iedereen

Morgen vertrekken we via Wanaka en Haast richting noorden naar het Westland National Park met de Franz Josef gletsjer, we moeten dan behoorlijk wat kilometers afleggen.
Trouwens de wegen zijn hier heel goed en over het algemeen kan je toch gemiddeld 90 km. per uur halen. We hebben geen moeite meer met ruitenwissers enz, alleen 's ochtends bij het wegrijden roepen we hardop LINKS rijden, want we hebben al een tegenligger aan onze zijde gehad.
Hans had het ruim van te voren in de gaten, dat die man echt "de weg kwijt was", maar alles is goed gegaan hoor. Die man had ook zelf in de gaten dat hij de weg kwijt was!!

NB Hans heeft een nieuwe pet

• 30 Januari 2010 - 10:29

Wendy:

Hee hoi lieverds!!!

Helemaal gaaf daar zeg! Volgens mij is Queenstown een erg mooi plaatsje in een gave omgeving.
    Mama; was je niet bang in die gondel? Geen 7 kleuren?? Lekker fototje van jullie, wie heeft die eigenlijk gemaakt? Dat rodelen is gaaf hè? Daar ben ik dan weer jaloers op, hoe harder naar beneden hoe beter. Je hebt toch een helm op ;-)
    Hier alles goed. Vandaag een mooie dag met veel zon. Alleen ligt er (voor de verandering) weer eens, ja hoor: SNEEUW!!! Gisteravond hadden we een klein sneeuwstormpje, nou het is weer genieten, NOT.
    Maar goed, shit happens, toch niets aan te doen. Verder gaat het goed, Wilko is druk met het bouwen van de wagen, de meiden zijn er dit weekend niet dus ik ga lekker met Urs de stad in. Spreek jullie gauw weer, dikke kus voor jullie, heel veel liefs uit het witte Wijhe! X

• 30 Januari 2010 - 15:55

Pa:

p(rachtige fotos 2stoere binken een met een onwijze pet(nstaat je tch wel)en de ander met een wild bos haar,ze .vdoen het toch maar.Blijf genietedern.Wat dat betreft komen we hier het een en an tekort.Ik kijk uit naar het volgend verhaal.De telefoon was to0ch wel gemakkelijker dan dit.
    liefs e groetjes

• 30 Januari 2010 - 16:23

Willem:

Ik was even in verwarring over die pet, dacht eerst dat het dat groene ding was, staat je ook beeldig. Zie op wegwijzer dat jullie 19000 km van ons af zitten, en dat Paulien daar precies tussenin zit, raar idee eigenlijk. Geniet er maar van, groeten uit Kampen

• 30 Januari 2010 - 23:41

Gemma:

Hallo Grace enn hans,
    Heb alle foto's bekeken en alle verslagen gelezen. Er is echt niks aan, haha. Nee, ik vind het helemaal super. Geniet ervan. Heel leuk, die foto in de gondel van jullie tweetjes. Wat een mooi continent. Schitterend en wat leuk, die pinguins en zeeleeeuwen ,etc. Wat ik nog vergeten was te zeggen: mocht je last hebben van die zandmuggen in het zuiden, kun je eens proberen een druppel van dat citronellaspulletje in je zonnemelk te doen, in een drager kun je het n.l. wel (1 druppel is sterk genoeg voor de voeten) op je huid gebruiken, als het maar niet puur (onverdund) op de huid komt. Verder goed reis en blijf gezond en wel. Groetjes,
    Gemma

• 30 Januari 2010 - 23:45

Gemma:

Hallo Grace,

Lefgozer aan de rodel... Haha. Goed de rem erop in de bochten? Ik wel (gedaan in Sauerland vorig jaar, waarbij je nichtje van 11 jaar achter het stuur wel even kalm aan doet voor haar tante).
    Groetjes en veel plezier

• 31 Januari 2010 - 04:05

Groetjes Van Bali:

Hans en Grace: eens even alle verslagen en foto's bekeken. Wat een schitterend en gevarieerd land!!! Jullie genieten er lekker van en dat is maar goed ook. Ook wij zijn lekker aan het genieten en hebben al veel van Bali gezien. Groetjes van ons en reis ze!

• 31 Januari 2010 - 12:00

Margriet:

Willempie zie je overal....Zelfs in verweggiesstan!!! hans wat een hoofd,sorry hoor,maar die pet daarentegen staat je wel leuk!
    Nou grace ik weet zeker dat jij meer dan alleen maar een slipje aan had!!!!!!! Hierom durf ik zelfs te wedden en hoe ouwer hoe gekker past ook wel bij jullie
    Nou ik zou in elk geval wel last van broekhoest hebben. Lefgozers, helemaal toppie.Kanuf ons

• 31 Januari 2010 - 13:20

Mama:

bedankt voor het telefoontje even de stem gehoord.vandaag heeft herman ook gebeld en die vermaken zich ook.wat een prachtige fotos weer en dan dat rodelen flink hoor.het is hier weer volop sneeuw het houdt niet op.hans de pet staat goed kun je de collectie nog bij houden.nu lieverds veel liefs en kus mams.

• 31 Januari 2010 - 14:04

Anneke:

Hallo,
    Gelukkig hoef ik niet te vragen of het allemaal leuk is daar en jullie je vermaken, het spettert er af. Super. Gaan Wim en ik ook zeker een keer doen. Maar of wij dan ook zo'n logboek gaan bijhouden is de vraag. De tijd zal dat leren. In ieder geval is het wel leuk en lees ik trouw mee. Grace wat het werk betreft je mist even niets, het gaat gewoon z'n gangetje. Details hoor je later vanzelf. Veel plezier verder, geniet van alles wat op jullie pad komt.
    Liefs

• 31 Januari 2010 - 20:38

Jamie:

Hallo lieve Oom en Tante! Nou, avontuurlijk hoor - ziet er heel gaaf uit - ik zou ook wel willen gaan rodelen! Ben het helemaal met Wendy eens!
    Hier ook veel sneeuw, zelf zoveel dat we een iglo in de tuin hebben gebouwd en een bank van sneeuw. Bijna elke dag deze week naar buiten met Jasper om van de sneeuw te genieten - niet elke dag dat je zoveel in je achtertuin hebt liggen. Alles verder goed hier. Vindt het leuk om alles te volgen! Dikke knuffels,
    Jamie (en ook van de andere JT's)

• 01 Februari 2010 - 07:41

Wendy:

Hai lieverds,

Het is hier weer maandagochtend, dus de werkweek is weer begonnen.
    Jullie gaan zo waarschijnlijk slapen….

Hoe lang blijven jullie nog op het zuider eiland?
    Vandaag alweer 1 februari dus jullie zijn al twee weken op pad.
    En nog drie weken te gaan!! Dus jullie zijn nog niet over de helft!!!

Hier alles goed verder. Vanmiddag komen de meisjes weer thuis, altijd fijn!
    Dan kan ik weer even helemaal bij knuffelen. Van donderdag tot en met maandag is toch best lang.
    Ik begin jullie nu wel te missen hoor. Weetje, in het begin is het net of jullie op vakantie zijn.
    Nu duurt die vakantie toch wel erg lang!!
    Maar geniet er lekker van hoor, it is an once in a lifetime experience!
    En daar moet je echt elke minuut van genieten!

Nou, we bellen eind van de week wel weer even.
    Wij gaan vrijdagavond naar Gerard en Thea, Gerard is donderdag jarig.
    Zaterdag geen plannen, ja handbal enzo, dus da’s druk zat.
    En zondag lekker relaxed, geen bijzondere dingen.

We spreken elkaar weer gauw. Dikke knuffel en dikke kus van mij.
    Liefs!

• 01 Februari 2010 - 21:23

Berthe En Ton:

Tjonge jonge wat een mooi
    land en fotos.Wij reizen
    graag mee op de p.c.
    Kennen jullie ene Gien?
    Ze komt a.s. woensdag
    meëeten liefs Berthe.
    die pet dat is jammer ja
    toch,goede? tip klep in de nek en een elastiekje
    onder je kin en over je
    over je hoofd spannen.
    wat een mooie reis.
    Heeeelveel vakantie plezier Ton.

• 06 Februari 2010 - 15:46

Aukje & Annette:

Lieve allebei, kreeg tip van Anneke dat we jullie reis kunnen volgen op de pc . Nou je begrijpt meteen gedaan want ik was heel benieuwd.
    Wat een geweldig mooi land zeg en een prachtige natuur.
    Ik kijk nu regelmatig even hoe het jullie vergaat daar in het verre nieuw zeeland.
    Geniet ervan en we blijven jullie volgen. Ik moet zeggen dat het ook wel wat aanstekelijk werkt het zien van de foto's en het lezen van de verslagen. Maar die vliegreis...tja.

groetjes A&A