Van Franz Josef via Greymouth naar Reefton - Reisverslag uit Reefton, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Franz Josef via Greymouth naar Reefton - Reisverslag uit Reefton, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Franz Josef via Greymouth naar Reefton

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

04 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Reefton

Dinsdag 2 febr.

Zo daar zijn we weer, alles goed met iedereen??
Met ons nog steeds geweldig, kan niets anders zeggen: elke dag genieten, schitterend weer, heel veel doen en verschrikkelijk veel geld uitgeven, nou is dat leuk..

Van Franz Josef Glacier naar Greymouth via Okarito (leuk kustplaatsje, hebben we even aan het strand gelopen), Whataroa, Te Taho, Harihari, Pukekura, Kakapotaki, Ross (die onthoudt je wel he...), Ruatapu, Mananui, Hokitika ( lekker ijs gegeten, getankt en naar een reservaat van kiwi's geweest, eindelijk kiwi's gezien, want het zijn nachtdieren en er zijn er nog maar weinig van....).
Ja we hebben de bewoonde wereld bereikt, ook al zijn de stadjes niet veel meer dan een paar huizen, met enkele uitzonderingen.
De namen van de stadjes zet ik erbij, zodat jullie een idee krijgen, waarom wij dit niet onthouden..., het zijn schitterende Maori namen met allemaal een betekenis.
In Greymouth een leuk hotelletje gevonden met uitzicht op de rivier, onder het hotel zat ook een bar...geweldig: meer zo'n Engelse pub en ja hoor om een uur of 11, kregen man en vrouw ruzie: nou dat was genieten, stiekum tussen de gordijnen gekeken, de ene f u c k, na de andere vloog voorbij: helaas er werd niet gemept, jammer.
Dit was ook het enige wat er te beleven viel in Greymouth, wat een saaie stad. Echt na sluitingstijd van de winkels was er niets meer te doen
Onze "geplande"treinreis" van Greymouth naar Arthur's Pass gaat niet door, die hadden we allang moeten boeken en dat hebben we niet gedaan. Jammer, maar ja je kan niet alles hebben.

Woensdag 3 febr.

Vandaag hebben we het meest noordelijke stadje ( wat wij aan wilde doen) van de westkust van het zuidereiland bereikt ( weten jullie nu nog waar we zijn....?).

Vanmorgen na het ontbijt richting Punakaika (pannekoekie) gereden, daar zijn de Pancake Rocks ( pannenkoekenrotsen) en de Blowholes
Pancake Rocks zijn lagen gesteente door de zee gevormd en blowholes zijn gaten in de rotsmassa's, waarbij opstuwend water (vloed) een soort geiser vormen ( als je dit niet interessant vindt, mag je het overslaan...)
Weer vertrokken na een heerlijke wandeling van een uur, maar na 2 km. kwamen we bij een rivier ( Parorari rivier, ik bedoel maar), waar je kon kayakken. En dat hebben we heerlijk 2 uur gedaan, eerst de rivier op en daarna terug naar de zee. We zijn tot vlakbij de branding gegaan, want het was absoluut niet verantwoord om verder te gaan.
Heerlijk, we zijn helaas nog iets bruiner geworden, ja zelfs een beeetje verbrand...
We zitten nu in een B&B voor de 1 ste keer, ook geweldig. We hebben nu zo'n beetje alles gehad: hotel, motel, flat-unit, room-ensuite en nu dus B&B, alleen nog geen tent.
En het eten hier: nou zie foto!!! Er is van alles te krijgen, maar vooral veeeeeeeel, echt niet op te krijgen. En dan voor gemiddeld 12 euro met drinken, dus lieve mensen: ik ga nog steeds een keer afvallen, echter niet nu

Heel veel liefs van ons en als we deze berichten weer plaatsen, reageer ik weer op jullie stukjes. Ben benieuwd
Fotoreportage verzorgd door H. Rodenhuis
Reisverslag verzorgd door G. Rodenhuis-Goldsmid

Hallo lieve mensen, wat heerlijk om alle reacties weer te lezen. Het is voor jullie spannend of er nieuwe verslagen in Maisonrouge te lezen zijn en het is voor ons spannend om te zien of er gereageerd is.
Leuk hoor, geeft een gevoel van toch een beetje thuis zijn, ook al willen we onze reis verlengen.
Want het weer in Nederland zint ons helemaal niet (we hebben al 2 weken geen regen gezien, alleen zon, maar we gaan nu naar een ander gedeelte van het eiland met wat meer bewolking, dus...)

Even een berichtje voor Maud en Noor: Maud we missen jullie ook hoor en die vogel: ja die hebben we gezien. Die bijzondere vogel heet een kiwi, kijk maar naar de foto's en Noor wat goed dat je in het diepe bad mag zwemmen.
Als wij thuis zijn, gaan we met je mee om te kijken, beloofd.
Gaat ook alles goed op school of is dat een domme vraag.
Volgens mij kunnen jullie dit allebei wel lezen, een hele dikke kus voor jullie allebei van opa en oma.

  • 03 Februari 2010 - 22:34

    Rieke:

    Ongelooflijk, hoe naast alles wat jullie zien en beleven toch steeds weer een nauwkeurig verslag maken en foto's sturen naar ons, die hier in Nederland een barre winter moeten doorstaan. Het lijkt me ook het beste dat jullie daar gewoon blijven en wij om de beurt een tijdje naar jullie toekomen, zodat jullie ons dan niet meer missen en gewoon verder kunnen genieten in dat mooie land. Nou ja, zal wel niet lukken. We blijven wel hier met kou en verkoudheid e.d.Want dat was ik wel weer even hevig. Boudewijn, Annet en Rana komen a.s. vrijdag terug uit Thailand en ben benieuwd naar hun verhalen.
    Geniet verder en ik volg jullie verder. Liefs van Rieke

  • 04 Februari 2010 - 08:24

    Wendy:

    Hee hoi lieverds,

    Hier alles goed hoor!!
    We hebben nog steeds een enorme winter, dus blijf lekker waar je bent.
    Het is niet te geloven hier, is de sneeuw bijna weg, komt er weer sneeuw.
    Temperaturen van onder nul zijn inmiddels heel normaal.
    En ’s avonds kun je beter niet de weg op gaan, overdag dooit het, ’s avonds ijzelt het.
    Oftewel; spekkie glad. Tja, het is een hele bijzondere winter….

    Leuk al die plaatsjes; weet er inmiddels nog maar één; Ross.
    De rest kan ik echt niet uitspreken, laat staan onthouden.
    Klinkt echt alsof jullie terug in de tijd zijn gegaan.

    Dat Engelse stel brak zeker wel even de dag, hè?
    Altijd lachen zoiets, maar helemaal als het op z’n Engels gaat!!!
    Dat er dan niet gemept werd is toch weer jammer ;-)
    Een beetje meer actie had best gemogen, of niet dan?

    Pannekoekie kan ik dan wel weer onthouden.
    Aan de foto’s te zien erg indrukwekkend, of niet?
    Sowieso vind ik alle foto’s erg mooi! Geweldig daar!
    De Blowholes vind ik dan wel weer een leuke naam, die vergeet ik ook niet.
    Dit zijn gaten in de rotsmassa’s. Kun je nagaan wat er met je hersenen gebeurd ;-)

    Kajakken richting zee? Mama, ken je geen angst meer ofzo?
    Eerst met een helikopter, nu met een kajak richting de branding.
    Wauw, ben trots op je!! Op het water wordt je wel lekker gauw bruin.
    Om niet voor jullie onder te doen als jullie terug zijn, lig ik nu 5x per week onder de zonnebank ;-)

    Dat eten en drinken staat mij ook wel aan daar, dat vleesje met die frietjes en salade zag er lekker uit.
    En 12 euro voor een hapje eten & drinken is niet duur. Daar red je het hier niet mee.

    Ik zal Maud en Noor zaterdagochtend even aan de computer zetten.
    Is toch ook wat, over een paar jaar moet ik ze er waarschijnlijk achter weg slepen.
    Nu zet ik ze eraan. Lekker consequent, haha!
    Ze zijn nu aan de andere kant, vrijdagavond haal ik ze op en dan gaan we naar Nijmegen.
    Dus……als jullie zondag wakker worden dan hebben Maud en Noor vast wel een berichtje achtergelaten.

    Voor nu wens ik jullie weer heel veel plezier en mooie dagen toe.
    Geniet er lekker van. Ik mis jullie wel hoor!
    Jullie genieten lekker, ik ben aan het aftellen….
    Nee hoor, zo erg is het nu ook weer niet ;-)

    Heel veel plezier, pas goed op elkaar.
    Heel veel liefs & een dikke kus van mij!

  • 04 Februari 2010 - 09:22

    JT's:

    Hallo daar! Wat een natuurschoon! Ongelofelijk, ja blijf nog maar lekker daar; hier in Duitsland ligt nog zo'n halve meter sneeuw! Ik vindt het zo leuk om de verslagen te lezen, al die grappige namen, ik heb geen idee hoe ik ze moet uitspreken. Jasper is een paar daagjes ziek geweest maar is nu weer naar school toe. Die dagen zijn wel goed geweest want hij gaat nu volledig naar de WC; plasjes en poepjes! Hoeraaa!!! Verder is het hier even aanpoten zodat we straks goed voorbereid en relaxed van onze laatste dagen in Duitsland kunnen genieten. Dus ik ga weer de kelder in om alles op orde te brengen. Nou luitjes geniet ervan! Dikke kusjes!
    Jamie

  • 04 Februari 2010 - 13:19

    Mama.:

    al het nieuws weer gelezen en genoten van de fotos.al die namen goed gelezen en gespeld maar ben alles alweer vergeten.wat hebben jullie in die paar weken een prachtig natuur schoon gezien en grace wat een ondernemings geest maar geniet er beiden maar heerlijk van.hier gaat alles goed en ben gisteren bij berthe en ton geweest. hartstikke gezellig en heerlijk gegeten.vandaag over een week vertrekt herman uit balie dus dat schiet op maar dan hebben jullie nog een paar weken.nu doe voorzichting aan en geniet.veel liefs en kus mams.

  • 04 Februari 2010 - 13:20

    Margriet:

    Hoi lieverds,
    Het blijft spannend bij jullie. He die grace gebruik je speed of zoiets?Je doet dingen die je 26 jaar geleden nog niet durfde.. nou hans vertel op wat gaat er allemaal door en in het eten en die drankjes??? En hoezo niet lijnen,mens je sport je te pletter en ja de rest kan ik dus wel verzinnen. Helemaal geweldig zoals jullie genieten enne je denk toch ech nie da ik ga oefenen op die namen!! Om ze te lezen kost al moeite haha.
    Blijf nog maar lekker genieten,hou het gezond(hier is veel ziekte, ik dus ook een vette keelontsteking..fijn).
    Wanneer gaan jullie dolfijnen zien
    Dikke knuf bo en griet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 66248

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: