Van Reefton naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Reefton naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Reefton naar Kaikoura

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

06 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hallo iedereen.

Eergisteren, zijn we vanuit het oude mijnstadje Reefton over de Lewispas getrokken naar Kaikoura. En dat is gelukt. Ongeveer 260 km.Het bijzondere is,dat je als je zo van het westen naar het oosten rijdt in een totaal ander klimaat terecht komt en de vegetatie gaandeweg ziet veranderen.

Overigens veel reactionisten verbaasden zich over het feit, dat Grace allemaal dingen deed, die ze anders nooit gedaan zou hebben. Ik kan jullie vertellen, dat daar wel het nodige voor nodig was, zoals aardig overhalen, spanning op subtiele wijze weghalen, verleidingen tot uiterste middelen zoals daar zijn dwang. Mijn volgende uitdaging is 'zwemmen met potvissen'.

Nou dat. Grace zal de pen verder ter hand nemen.

Ja nou dat doe ik met alle soorten van genoegen: de dwangmiddelen worden echt te pas en onpas gebruikt hoor!: of ik moet verder gaan lopen, of ik word uit de kamer gezet, hij rijdt weg als ik een foto maak, MAAR voor de rest is het nog steeds gezellig.......( wanneer mag ik nou eindelijk naar huis?)

Goed, een grapje is leuk op zijn tijd, nu weer naar het serieuze werk.
De tocht van Reefton naar Kaikoura was weer schitterend, wij doen er altijd wel langer over, als Hans' rijdt, want ik schreeuw bij elk mooi punt STOPPEN om weer foto's te maken.
Als ik rij hoeven we echt nergens te stoppen, dus van wie denken jullie dat al die mooie foto's zijn: ik bedoel maar.....

We hebben in Kaikoura een heerlijk accommodatie gevonden, net buiten het centrum: zithoek, slaapgedeelte, keuken en een mega-badkamer, dus lekker luxe.

Vanmorgen zijn we naar het schiereiland gegaan en daar hebben we op de drooggevallen rotsen in zee, gewandeld en weer verscheidene zeehonden gespot. Was een heerlijke wandeling, daarna zijn we nog naar boven geklauterd om alles vanaf hoogte te bekijken. Heel mooi.

Vanmiddag om half 4 zijn we gaan whale-watchen (walvissen spotten op de oceaan) en dat is gelukt. We hebben er 4 gezien, geweldig, wat een kolossale beesten. Het waren sperm-whales (potvissen): vanwaar die naam... nou wetenschappers hadden ontdekt dat er in het hoofd van deze walvissen wel 200 l. olie zit en daarom heten ze sperm-whales! Snappen jullie het, nou wij ook niet, maar daar moet je vast wetenschapper voor zijn, want volgens mij zit sperm niet in je hoofd...........

Nog wat leuke en handige weetjes:

-toiletten hebben ze hier overal, ook al rijdt je 100 km. door de bush, dan nog zijn er toiletten MET plee-papier en schoon. Hoef je in ieder geval niet met je billen in de brandnetels, of in een mierennest te zitten, of eerst een kopje koffie te kopen, voordat je mag....
-six (6) spreek je hier uit als sex en sex als six, dus als je het ff fout zegt, krijg je 6 keer sex, nou dat is lekker en dit is geen grapje......

Nog even reageren op de reacties, trouwens ik blijf het herhalen: het is leuk om reacties te krijgen en te lezen.

Rieke en Margriet, willen jullie gauw beter worden, wie wordt er nou ziek met dit mooie weer. En Rieke hoop dat Boudewijn, Annet en Rana goed weer thuisgekomen zijn en heerlijke verhalen hebben ( zal best wel, ze zijn toch ook een maand weggeweest).
Buufjes, ik ben blij dat jullie zo goed voor de sneeuw en de planten zorgen, en ja natuurlijk is het stil zonder mij, maar ik heb geen antwoord op mijn ene vraag: moet Jos alweer werken of lukt dat nog niet, vanwege het weer
en Wendy wat heb jij een verhaal erin gezet, had je op je werk niets anders te doen (grapje), lief hoor. We bellen zondag wel

Mamsie, het gaat goed met je, gelukkig nog niet ziek geweest. Niet in de auto en gaan lopen als het glad is hoor, laat de boodschappen maar thuisbrengen (hebben ze bij AH ook wat te doen) en je hebt het wel druk om de site van Herman en ons te volgen
Pa je stukje gelezen en wanneer komt de volgende. Ook voor jou geldt hetzelfde, niet met de auto en zeker niet met de fiets
Willem en Beppie we volgen Paulien ook hoor op haar site, leuk. Ze heeft al veel gedaan en gezien
En dan nog de collega-vriendinnen, mis jullie wel hoor. In voor een grap en een grol, altijd lachen en af en toe nog even werken.

Lieve Noor, je vroeg of wij al een Mega Mindy pak hadden gevonden? Nee schat, dat hebben ze hier niet, dus nu hebben we met mama afgesproken dat je het pak mag kopen bij de winkel, dat is leuk he en dan heb je het voor carnaval.
En Maud jij mag natuurlijk ook wat kopen, maar dat moet je maar uitzoeken in de winkel. Heel veel dikke kussen van ons, liefs.

Hallo JT's, alles goed, de laatste loodjes, he, voordat jullie weer naar de USA gaan. We zien elkaar in iedre geval het weekend van de 25 febr. in Duitsland. Is wat, net terug uit Nw. Zeeland en dan alweer in Duitsland, ach zo hou je je talen bij. Heel veel liefs voor allemaal.

Lieve mensen, als ik iemand vergeten ben, sorry. Maar ik maak dit verslag in WordPad, omdat we geen internet verbinding hebben, dus...morgen weer even naar een internetcafe.

Heel veel liefs van mij, Grace




  • 05 Februari 2010 - 21:39

    Sandra/suzan:

    Ik geniet helemaal van jullie reis, en.....het Noorden komt steeds dichter bij.

  • 06 Februari 2010 - 10:00

    Mama:

    weer genoten van het reisverslag.en ook van de prachtige fotos.we zijn eindelijk zonder sneeuw maar de berichten voor volgende week zijn alweer kou.ga vanmiddag poosje naar wendy en eet daar.morgen ga ik een dagje naar tante anne ze zitten al in hun nieuwe kamer.ik ga met valies heen en terug.en dan is er weer een weekend om.grace en hans maak er nog een paar mooie weken van en een dikke kus en liefs mams.

  • 06 Februari 2010 - 15:51

    Anneke:

    Ik vind het knap dat jullie steeds weer de moeite nemen om een keurig verslag te schrijven, foto's er bij zodat het prachtig geheel is. Grace en je bent nu bruin genoeg om te schitteren op de pc. Al met al is het leven nog niet zo slecht. Blijf genieten, doen wij ook. Het blijft al weer wat langer licht en dat geeft de burger moet. Liefs

  • 06 Februari 2010 - 18:22

    De Koekkies:

    Hoi,
    buurman:knap hoor hoe je elke keer weer iets anders bedenkt om Grace over te halen,
    maar zo te zien wel de moeite waard!!
    jawel, Jos is afgelopen week 2 dagen aan het werk geweest....
    maar de vooruitzichten zijn weer goed...opnieuw vorst en misschien sneeuw!!
    genieten jullie lekker verder van zon, zee en de natuur enne elkaar
    liefs van ons

  • 06 Februari 2010 - 18:56

    Berthe En Ton:

    Hallo travelers julli houden mooi weer, leuk he
    de fotos zijn weer prachtig. Hier is dat wat anders,volgens mij(Ton)hoort het weer hier ook bij omroep MAX elke dag helemaal grijs dus heel oud weer.Groetjes uit dit kikkerlandje en geniet nog maar heelveel
    g.r. B.T Hoogstoevenbeld/Ham

  • 06 Februari 2010 - 19:57

    Jeroen:

    Yo Grace en Hans.

    Ik geniet van jullie verslagen en de mooie foto's. Ik was al verbaast over de durf van Grace. Nu snap ik het. Je moet anders lopen!! Nou veel plezier verder

    Groeten Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 66287

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 11 Juni 2015

Rondje Amerika en Canada

28 September 2012 - 25 Oktober 2012

America, here we come again

18 Januari 2010 - 22 Februari 2010

Nieuw Zeeland

30 Augustus 2005 - 28 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: