Van Kaikoura naar Motueka (Abel Tasman Park) - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Kaikoura naar Motueka (Abel Tasman Park) - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Kaikoura naar Motueka (Abel Tasman Park)

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

07 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hallo lieve mensen, daar zijn we weer en er staan weer gezellige namen bij de reacties.
Oh, ik begin alweer met een domme opmerking, maar ja mijn naam is Grace...

Leuk Sandra dat je het volgt, we komen inderdaad steeds dichter bij: dinsdag staat de overtocht naar Wellington gepland, dus dan is het vaarwel zuidereiland, we bellen je dan over een week ongeveer. We denken ongeveer donderdag over een week in Auckland te zijn, je hoort nog van ons.

En Jos, je hebt al 2 dagen gewerkt, geweldig. Dan is mijn huis zeker helemaar schoon, opnieuw in de verf gezet en de heg is er uit, Joepie.

Alle reacties zijn weer leuk en ja Jeroen, hoezo loop ik raar.....

Wij zijn echt blij dat we nog hier zijn, we hadden het er vanavond over dat het zo wennen zal zijn straks in Nederland. We hebben alleen korte broeken en hempjes aan en zijn inderdaad heerlijk bruin...

Zaterdag 6 febr. zijn we van Kaikoura richting Abel Tasman gegaan, via Blenheim, Renwick, Havelock, Nelson, Richmond naar Motueka. We zitten nu in een top 10 vakantiepark, hadden we slechts 1x eerder gehad, maar een prima onderkomen.
Onderweg nog een kolonie zeehonden gespot, ja we zijn tegenwoordig "spotters", wel meer dan 100, spelend in de branding. Echt het blijft heel leuk om naar te kijken.

Een "scenic route" gehad tussen Havelock en Nelson. Heel mooi, ja we hebben niet zoveel foto's, want ik zat achter het stuur en Hans moest ze maken.....!!!!!
Vanaf Nelson was het even wennen: wat een drukte op de wegen, Hans begon te zweten, maar samen roepen ( weten jullie het nog, juist ja: grote bocht links, kleine bocht rechts, niet de ruitenwissers steeds gebruiken....) is het allemaal goed gekomen.

Zondag 7 febr.
Gisteren direct een boottocht geboekt langs de kust van het Abel Tasman Park en een wandeltocht.
Vanmorgen om 10 uur vertrokken richting Kaiteriteri, vanwaar we vertrokken met de boot naar Totaranui. Een heerlijke tocht met stralend weer, genietend van alle mooie baaien.
Je kon een keuze maken bij welke baai je eruit ging, dan ging wandelen en daarna weer opgepikt werd door de boot.
Het gebied langs de kust is namelijk niet toegankelijk voor auto's; dus je kunt er alleen per boot komen en dan wandelen.
Vanuit Totaranui weer 3 stops meegevaren terug en toen bij Bark Bay uitgestapt.
We hadden gekozen voor een wandeling van 8 km. naar Torrent Bay.
Ja mensen, Hans heeft me weer meegekregen. Het was schitterend, wat een uitzichten. Je loopt over de toppen van de bergen in een dichte vegetatie maar met heel veel uitkijk.
Maar het was wel pittig, we moesten eerst omhoog, heel eind heerlijk gewandeld en toen naar beneden zo'n verschrikkelijke wiebelbrug over (5 personen toegestaan per keer en
schommelen dat ding....)
Daarna was het afzien: echt een hele lange tocht naar boven en vrij steil: er kwam geen eind aan...Maar boven was het uitzicht weer geweldig en daarna een hele tijd boven gewandeld.
We hebben er 2 1/2 uur over gedaan, de tijd die er voor stond, dus.....

Beneden in de baai heerlijk de schoenen uit en met de voeten in de oceaan. De boot lag er al, dus instappen en vertrekken.

Omdat het vandaag zondag is, zijn we ook nog in de kerk geweest. Moesten we toch maar eens doen, alleen was het zo'n verbouwde kerk ( in Willingen staat er ook 1, Anneke!!). Je kon hier heerlijk eten en nu nog even het verslagje typen.

Hans is op de andere pc bezig met de foto's, dus jullie kunnen morgen weer genieten (of niet..).

Morgen vertrekken we naar Picton, waar dinsdag onze boot vertrekt naar Wellington op het Noordereiland.

• 07 Februari 2010 - 12:59

Margriet:

Jaaaa ik ben de eerste. Wow het houdt niet op daar bij jullie. Hebben jullie ook wel een rustdag of...........is daar geen tijd voor?
    Errug leuk om jullie te blijven volgen. Wat een avonturen en ervaringen. helemaal super.
    Kanuf ons

• 07 Februari 2010 - 13:24

Bob:

Heb Hans nu twee pette?
    Die groene staat ook welleuk.Mot je kope.
    Verder is het geniete fan jullie reisverslag.

• 07 Februari 2010 - 13:30

Willem:

Moesten ze hier vaker doen, een varkenskop in de vitrine, of een koepoot, een paardenstaart, een stierenhart, weet je tenminste dat je beest eet. Worden jullie niet moe van al dat natuurschoon en is het op het noordereiland nog mooier. Geniet er van en eet nog maar een schapenbout,
    groet
    Willem

• 07 Februari 2010 - 20:19

Rieke:

Lieve Hans en Grace, nou het houdt inderdaad niet op met de schone en mooie natuur, waar jullie volop van genieten. Boudewijn (en Annet en Rana), net teruggekeerd uit het Paradijs op een bijna onbewoond eiland in Thailand, zei dat hij erover had gedacht maar te gaan emigreren naar Nieuw-Zeeland. Ze hadden het dus heerlijk gehad. Viel wel erg tegen om in dit kouwe kikkerlandje weer te zijn.
    Met de verkoudheid gaat het elke dag wat beter, dus ik houd de moed erin, hopelijk wordt het toch een keertje lente.
    Geniet maar lekker verder.
    Liefs van Rieke

• 07 Februari 2010 - 23:47

Marieke En Annemieke:

Hallo Hans & Grace

Nog steeds lekker aan het genieten in NZ? Wij ook hoor!! Vandaag vliegen we van Christchurch naar Auckland. Heel veel plezier in Picton, wij hebben het daar enorm naar onze zin gehad, vooral de wijntoer was een aanrader (proost!!). Zitten jullie in Tombstone of hadden jullie na Franz Josef genoeg van de backpackers hahaha!!
    Veel plezier nog, goeie reis!

Annemieke en Marieke

• 09 Februari 2010 - 18:38

Aukje & Annette:

Jullie daar lekker in de zon, korte broek en hemdje en wij hier in de vrieskou met bontmutsje.
    Nou heerlijk geniet ervan.
    Hebben jullie nog mooie bijzondere vogels gespot. Mooie foto van de krekel trouwens. We blijven jullie reisverslagen volgen, leuk dat dat kan in ieder geval.

Heb je die varkenskop voor het avondeten gekocht?

groetjes A&A