Van Motueka naar Wainakae via Picton en Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Motueka naar Wainakae via Picton en Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Motueka naar Wainakae via Picton en Wellington

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

10 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Van Motueka naar Picton 8 febr.

Ja alweer het einde van het Abel Tasman gebeuren, jammer want ook hier kan je je weken vermaken, maar goed je hebt weer een nieuwe indruk van een ander gedeelte van het zuidereiland.
Om ongeveer 10 uur vertrokken ( gebruikelijke tijd dat je je accommodatie verlaten moet hebben) en eerst even langs de Subway's voor heerlijke verse gezonde!!! broodjes voor onze lunch. We kunnen dan ergens bij een picknick plek lekker gaan zitten.

We moesten dezelfde weg terug tot aan Havelock en vandaar ging het over de Queen Charlotte Drive langs de Sound (=fjord) en zo naar Picton, waar we morgen de boot naar Wellington op het noordereiland nemen. Een heerlijke tocht met mooie uitkijkpunten.

En toen gebeurde het: op een mooi punt waar ik graag een foto wilde maken, reed Hans iets te ver door. Omdat het niet druk op de weg was, zette hij de auto in zijn achteruit ( alleen het stuur was niet goed ingedraaid, net op dat punt was er geen berm en er lag split op de rand van de weg.....)en schoten zowel het linkerachterwiel als het -voorwiel over de rand van de diepte..........Het gebeurde zo snel, we konden geen kant op, omdat de linkerwielen geen grip meer hadden.
Hans was natuurlijk hartstikke cool, ik niet kon alleen maar janken van de schrik en van de diepte naast me (weliswaar stonden er bomen, maar op zo'n moment denk je dat die allemaal gaan knappen als het gewicht van de auto er tegen aan komt.
Hans is uit de auto gegaan en ik moest er ook uit zien te komen: links was geen optie en rechts voor mij ook niet, want toen kreeg ik visioenen dat de auto zou gaan kantelen....., echt altijd een grote mond, maar nu zo verschrikkelijk bang....
Er stopten direct auto's en er was gelijk hulp.Toch maar met hulp van Hans uit de auto gekomen, die wonderbaarlijk nergens tegen aan gekomen is en ook geen enkele kras of deuk heeft. Omdat je geen enkel bereik heb met je mobiele telefoon, heeft een voorbijganger de garage in Picton (ongeveer 20 min. rijden nog) uit een publieke telefooncel gebeld. En toen begon het wachten, want we wisten niet hoe lang alles zou gaan duren...
Gelukkig kwam er een wegwerker, die vaak assisteren bij dit soort ongevallen en ook ter plaatse blijven om het verkeer te regelen. Hij is 2 uur bij ons gebleven (nog steeds geen garage...) en bood toen aan om een collega op te roepen, die dan met een zware truck de voorkant weer op de weg kon zetten. Hij zou dan zijn pick-up aan de achterkant van onze wagen vastmaken, zodat de achterzijde niet tegen de bomen zou slaan.
Geweldig, hadden we 2 uur eerder moeten doen, binnen een kwartier was het geregeld.en stond onze auto weer op 4 wielen.
De wegwerker een geweldige kus gegeven ( hij werd helemaal rood, wie doet dat dan ook...) en lekker wat geld ( wilde hij absoluut niet hebben, maar hij had geen keus, want wij waren geweldig blij) onze weg vervolgd en onderweg ook geen auto van een garagebedrijf tegen gekomen.

Tijdens het wachten, viel het ons op, dat alle "locals" stopten en vroegen wat er aan de hand was ( ik moest steeds uitleggen, dat dit de Nederlandse manier van parkeren was...) en of ze konden helpen.

Dus van een kort tochtje van A naar B, werd het toch een lange dag. Maar gelukkig met een goede afloop.
Gisteravond hebben we nog een potje midgetgolf gespeeld en heb ik gewonnen. Hans wint namelijk steeds met klaverjassen, geen enkele truccendoos helpt.

Van Picton naar Wellington (noordereiland) 9 febr.

Geslapen in een motel genaamd Angelsea, amper 5 minuten van de terminal van de boot van InterIslander. Gisteravond gegeten in een klein restauramtje met live music, vooral Franse liedjes.Leuk plaatsje, Picton.
Om 9 uur ingecheckt bij de boot en om 10 uur vertrokken richting Wellington. Eerste stuk (30km) door de Marlborough sounds, prachtig. Heerlijke rustige zee, de tocht duurde ongeveer 3 1/2 uur.
In Wellington nog even wat sight-seeing gedaan en naar de botanische tuin en de kabelbaan gegaan. Vandaar een schitterend uitzicht over de stad en heerlijk geluncht. Nog even op een bankje gezeten en toen de auto in naar Waikanae Beach, waar Hans een B&B had geboekt met de naam "Gekkenhuis". Ja jullie raden het al, een Nederlandse eigenaar.
We hebben geen internet, dus kan nog niet op jullie reacties reageren. Doe dat de volgende keer weer.

Veel liefs van ons en tot gauw
Grace

• 10 Februari 2010 - 06:27

Herman En Thei:

Nou zeg, dat is ons laten schrikken!!! Gelukkig is alles goed gekomen, en nou de 4 wielen op de weg houden Hans - ik ben zuinig op mijn zusje! Jullie foto's en verslagen gelezen (onderhand een boekwerk) en het is een geweldige reis die jullie maken. Wij zijn op onze laatste dag beland, dus koffers pakken vandaag en de laatste avond met Nancy en Ed doorbrengen. Morgenvroeg naar Denpasar en terug naar Nederland. Wij wensen jullie nog een goede en veilige reis toe!!! De volgende reactie zal vanuit Balanda zijn, groetjes van ons en kus van je broer. Thei en Herman

• 10 Februari 2010 - 07:11

Wendy:

Hi lieverds,

Fijn dat alles goed is!! Tja, ongeluk zit in een klein randje, haha. Tja, we lachen er nu maar om toch?
    Hier alles goed, met de meiden alles goed. We hebben de carnavalspakken op internet besteld. Maud heeft een heksenpak gekozen en Noor een Mega Mindy pak. Geweldig! Iedereen gaat dit weekend carnaval vieren, ik ga sozieso de optacht kijken zaterdag en voor de rest zie ik het wel. Een lekker weekendje voor mezelf is ook helemaal niets mis mee.
    Heel veel plezier op het Noordereiland, kus van de meiden en natuurlijk van mij! Liefs van ons allevier!!

• 10 Februari 2010 - 09:46

Margriet:

Hey hoi

Nou ja een beetje stunten met de auto hadden we nog niet meegemaakt?Dit past natuurlijk perfect in het totale plaatje.....wat ik met ...kan doen kan ook met de auto!!
    Oke hans je bent geslaagd en grace is weer een ervaring rijker.
    Niet te overmoedig worden luitjes
    Ik zit hier nog steeds met een vette keelontsteking,maar geniet wel volop van jullie reis.
    DE langste tijd zit er al weer op voor jullie,blijf nog ff genieten ook van het mooie weer want hier sneeuwt het.
    Liefs griet

• 10 Februari 2010 - 12:55

De Koekkies:

oeii dat was schrikken!!
    zo houden jullie de spanning er wel in..
    en voor ons blijft het
    een verrassing wat we nu weer te lezen krijgen!!
    maar het mag ook best minder heftig hoor,
    Blijf genieten en pas goed op jezelf en elkaar,
    liefs van ons

• 10 Februari 2010 - 13:27

Berthe En Ton:

Zoo Zoo dat was leterlijk
    op het randje voor jullie
    ik kan me voorstellen dat
    je dan even flink in de
    rats zit.Maar gelukkig is
    alles goed afgelopen dus
    als nog een geintje.
    Neem voor de volgende keer paraschutes mee en
    spring er op tijd uit wij
    kunnen jullie niet missen
    in dit koude snertlandje
    tot ziens Tonnewiets.

• 10 Februari 2010 - 13:44

P.S. Ton:

Helaas daar werkt een
    paraschute niet (na de
    fotos te hebbengezien)
    Dan is toch de oplossing
    van Crace het middel of
    heeft die man van Hans ook een kus gehad want dan kan je hem beter naar
    een pschigiater sturen.

• 10 Februari 2010 - 15:15

Mama,:

grace je had me al gebeld maar toen ik die paar fotos zag was ik toch heel blij dat het zo goed is afgelopen.en jullie beiden weer heerlijk samen kunnen genieten.jullie zijn nu op het noorder eiland om daar de laatste weken door te brengen.voor herman en thei zit het er op en die zijn vrijdagmiddag weer thuis.en dan hebben jullie nog tien dagen.ben vanmorgen voor controle huisarts geweest en de bloeddruk blijft te hoog dus blijf onder controle.verder is het hier ijzig koud en ligt er voor de verandering sneeuw.nu lieve kinderen doe voorzichtig en geniet er nog maar fijn van.heel veel liefs en dikke kus van mams.

• 10 Februari 2010 - 15:51

Pa:

@Wat een verhaal,gelukkig met goede afloop.Het was wel een mooi plekje om afscheid te nemen van het zuidereiland.Zo kun je wat beleven.Niet meer doen en veilig thuiskomen
    liefs en groetjes

• 10 Februari 2010 - 16:15

Bob:

sjonge,sjonge,wat een afgrond.Na al die ervaringen die jullie al hebben gehad aldaar??? Begrijp wel dat Hans cool bleef. Hij zat an de goeie kant. Ik dacht eigenlijk dat de mensen op foto 24 naar jullie crash stonden te kijken.

• 10 Februari 2010 - 16:15

Bob:

• 11 Februari 2010 - 09:51

Wendy:

Hi lieve luitjes!

Gaan jullie alweer bijna slapen? Wij zijn alweer een paar uurtjes wakker en aan het werk.

Het is alweer donderdag, dus nog anderhalf dagje werken en dan: weekend! Heerlijk!

Wederom ligt hier weer een pak sneeuw en zijn de wegen ronduit beroerd.
    Het zout is zo goed als op (oh, wat zijn wij Nederlanders weer goed voorbereid en veel gewend ;-)
    Strooien, ho maar! Als je geluk hebt alleen nog de snelwegen.
    Dus eindresultaat; files, ongelukken, glij-partijen enz enz.

Het leuke is wel; de ijsbaan in Wijhe is open!
    Dus de meiden hebben vanmiddag geen gym maar gaan schaatsen.
    Dat hoor je dan op dinsdag (eind van de middag) en dan kom je erachter dat nieuwe schaatsen van Maud van vorig jaar alweer te klein zijn.
    Gelukkig hebben we dan Noor nog, die vorig jaar op ijzertjes stond. Dus die konden we weer doorspelen.
    Ik natuurlijk direct Marktplaats op want ik moet toch schaatsen hebben voor Maud.
    Nou, ook dat is lukt, in Heerde, dezelfde schaatsen die nu te klein zijn.
    Dusssss, we zullen zien hoe lang ze dat vanmiddag volhouden, het is namelijk nog steeds -4°C buiten, brrr.

Als ik jullie was zou ik de reis gewoon verlengen met een maand.
    Dan zal de sneeuw en de kou wel vertrokken zijn…, hoop je dan.

Wat is jullie vluchtnummer en hoe laat landen jullie de 22ste?
    Daar wil je vast nog niet aandenken, maar wij wel….
    Heb de kinderen beloofd dat we jullie ophalen bij het station in Wijhe.
    Vandaar dat heb wel handig is dat we weten hoe laat jullie daadwerkelijk geland zijn.

Nou, da’s wast veur vandougge. Tot later!
    Liefs uit het ijskoude en witte Wieje!
    Kus van ons!

• 11 Februari 2010 - 11:00

Herman En Thei:

Zitten nu in Kuala Lumpur en zie dat er nog geen update is. Wij wachten op onze vlucht van 23:59 naar Frankfurt, dus we hebben ff de tijd. Hoop dat jullie overtocht naar het noorder eiland goed is gegaan, ben nieuwsgierig naar het volgende verslag. Groetjes van ons en X van mij. Herman en Thei.