Van Taupo naar Rotorua 12 febr. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu Van Taupo naar Rotorua 12 febr. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van H. Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Van Taupo naar Rotorua 12 febr.

Door: Hans en Grace

Blijf op de hoogte en volg H.

14 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Gisteren al, via internet een motel besproken in jawel Ngongotaha aan het Lake Rotorua, vanwege het weekend wel verstandig. We merken wel dat er op het noordereiland wat meer mensen bivakkeren, zodat er bij accommodatie vaker No Vacancy staat ( er is echter genoeg hoor).
Vanmorgen vroeg wakker, dus ook al om 9 uur in de auto, richting Huka Falls. Niet een hele hoge waterval, maar wel spectaculair vanwege de enorme hoeveelheid water, die door een relatief smalle kloof gaat ( voor de liefhebber: 80.000 liter per seconde).
Daarna heeft Hans me overgehaald om met een Jet-boot over de Waikato Rivier te gaan, zeer veel stroomversnellingen en veel nauwe kloven.
Ik moet toegeven, ik stond niet te springen en naarmate we dichterbij de boten kwamen, werd ik stiller, MAAR het was super gaaf. Helemaal verkocht, geweldig!
Daarna door naar, juist ja, Ngongotaha ( 5 km. van Rotorua). Lekker op tijd aangekomen, want we wilden vandaag niets meer.
Vooruit boeken is niet altijd handig: het motel zou aan het meer liggen en inderdaad het eerste huisje ligt aan het meer en de rest is naar achteren gebouwd. Niet zeuren, we zijn verwend met onze onderkomens, echt...Het is er trouwens heerlijk rustig en de gezamenlijke tuin ligt wel aan het meer.
Het weer op het noordereiland is niet wat we op het zuidereiland hadden. Nou hoorden we, dat wij wel heel erg veel geluk hebben gehad, want normaal is het op het zuidereiland koeler dan hier. Hebben we niets van gemerkt. En eigenlijk hebben we hier ook niets te klagen, temperaturen liggen tussen de 20 en 25, alleen is het soms bewolkt of valt er een regenbui(tje).
Vanavond Rotorua ingegaan. In het Kuirau Stadspark liggen heel veel stink-, modder- of zwavelpotten. Hoe je ze ook maar wil noemen, ze verspreiden in ieder geval een lekker geurtje: rotte eieren. Dit gedeelte van het land is zeer vulkanisch.
Ondanks de lekkere geuren heerlijk gegeten bij een India's Restaurant en daarna genoten van lekkere "live blues muziek" in de Belgian Bar.

Rotorua via Whakarewarewa Park naar Waimangu Volcanic Valley 13 febr.

Vanmorgen lekker lui gedaan, mocht van onszelf...., lekker op ons gemak ontbeten en toen via een toeristische route naar de vulkaan.
De details zal ik jullie besparen, maar in 1886 is er enorme vulkaanuitbarsting geweest, waarbij er in dit dal allerlei verschuivingen hebben plaats gevonden. Er zijn meerdere vulkaanmeren gevormd, heet water geisers, terrassen en modderpotten. Heel indrukwekkend.
We hebben een wandeltocht van 2 1/2 uur gemaakt om bij het laagst gelegen kratermeer te komen, vandaar ging er een bus weer terug ( zie foto's).

Op de terugweg nog even een potje mini-golf gespeeld ( Hans heeft gewonnen, kan ik niet tegen....) en nu gaan we zo naar Rotorua om een hapje te eten.
Dus weer een heerlijke dag gehad, maar het eind komt wel erg dicht bij. Morgen gaan we richting het Coromandel Schiereiland, bekend om zijn mooie baaien.

Veel liefs van ons ( we hebben hier geen internet en maken dit verslag weer op onze laptop via Wordpad), dus kan nog niet reageren op reacties. Komt de volgende keer lieven mensen,
Verslag Grace
Foto's Hans.

• 14 Februari 2010 - 06:28

Mieke En Bert:

Eindelijk hebben we wifi in het hotel en kunnen jullie reisverslagen op ons gemak lezen. Het komt ons allemaal zeer bekend voor vooral de foto's. Fantastisch land he.
    Wij zitten nu al meer dan een maand hier op Bali en hebben het ook heerlijk. De laatste dagen wel erg warm, zo'n 32 graden overdag. Maar we hebben een airco, de zee en een zwembad.
    Gr. Mieke en Bert

• 14 Februari 2010 - 11:26

Wendy:

Hihi,

Dit is echt heel indrukwekkend zeg. Ik had nooit verwacht zoveel groen te zien in een vulkaanlandschap. Echt hele mooie foto's! Mama; knap van je hoor dat je in zo'n bootje stapt. Zeker de moeite waard want dan zie je alles toch weer vanuit een hele andere hoek.
    Hier is alles goed verder. De kinderen zijn veel vrij van school ivm de carnaval; maandag de hele dag en dinsdagmiddag ivm foekepot.
    Gisteren met oma naar de optocht geweest, was leuk maar wel bijzonder koud!!! De Jozefschool heeft de 2e prijs in de wacht gesleept en Wilko en de jongens (hoe kan het ook anders ;-) de eerste prijs!
    En oh ja, voor ik het vergeet....het heeft hier weer eens de hele avond en nacht gesneeuwd.... Dus het is hier weer een witte wereld! Nou, ik ga mezelf een aankleden, zondagochtend/middag half één en ik zit nog lekker in de pyjama! Tijd aan mezelf dit weekend, heerlijk. Vanmiddag ga ik uiteraard nog even een borreltje pakken bij Nijlant. Dan samen met de meiden naar huis.
    Geniet er nog even lekker van daar! We missen jullie, maar zien jullie gauw! Heel veel liefs van de witte Veerstraat 1, W&W&M&N xxx

• 14 Februari 2010 - 11:35

Margriet:

nou nou nou het blijft prachtig.
    Echt een lan dvoor ons..... Maar dan in de scootmobiel hahaha

• 14 Februari 2010 - 16:34

Mama:

zo nog even wat woordjes naar jullie sturen.wat een prachtige fotos weer en wat een water per seconde bij die waterval indrukwekkend.ook een trip met de jet boot wat je na veel twijfels toch gedaan heb en geen spijt vanheb.nu je heb heel wat hobbels overwonnnen hoor.en jullie hebben ook genoten van het vulkanische gedeelte maar de reuk is er niet lekker,vanmorgen is herman en gemma op de koffie geweest want ze moesten voor verjaardag naar warnsveld.al het nieuws over balie gehoord en hij heeft heerlijk genoten.vanmiddag op bezoek bij marjolein en theo en teun bewonderd erg gezellig.om vijf uur thuis.gisteren genoten met jullie dochter.het is nu zondag morgeb bij jullie en de tijd gaat opschieten.geniet de laatste dagen nog van al het moois en veel liefs en kus mams.

• 15 Februari 2010 - 07:45

Willem:

karakuta bowirasi rotorua? Ngongotaha waimangu lakka heto? Whakarakarakarakara mooia? Topo kaurai maisonarouga leukoor!
    Groeta uti kampomia.

• 16 Februari 2010 - 22:05

Gemma:

Hallo rapid Grace en durfal Hans,
    Nou jullie maken wat mee hoor! Fantastisch. Wat een geweldig land. Geniet nog even want het schiet alweer op. H. Groetjes, Gemma